Aankoop E30 cabriolet 1987

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
BartFransen
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 jul 2013, 10:40

Aankoop E30 cabriolet 1987

Bericht door BartFransen » 19 feb 2017, 19:12

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik opzoek naar een e30 cabriolet oldtimer --> dus ouder dan 1januari 1988.
Vandaar heb ik vandaag een e30 325i uit 1987 bezichtigd, hierover had ik een aantal vragen:
De auto was pas gespoten.
Op zich redelijk netjes gedaan, echter zijn alle 'oude' onderdelen terug gemonteerd. Dan heb ik het over sierstrips,raamrubbers,deur panelen, embleems etc etc.

Hoe is momenteel gesteld met de algemene beschikbaarheid van dit soort onderdelen, dus rubbers,sierstrips etc.

-Ook viel het mij op dat de deurpanelen zeer slecht aansluiten, hiermee bedoel ik dat de deurpanelen 'gapen' wanneer je er van bovenaf op kijkt.

-Verder zag ik een scheur zitten in het dashboard boven het handschoenen vakje, daar waar het opberg vak zit. Zijn er überhaupt nog complete dashboards aan te komen behalve van de sloop.

-de soft top was niet aanwezig, alleen hardtop. Deze was in matige staat. Wat kost een nieuwe softtop ongeveer ?

-ik heb de elektrische ramen geprobeerd, de rechter achterruit ging zeer moeizaam omlaag, bekend probleem? of duid dit op een slecht aandrijving.

-antenne zat er niet op

Ik hoop dat ik de algemene staat van de auto zo in kaart heb gebracht, eigenlijk is de kernvraag of dit een project zal gaan worden waar alle moeilijke puntjes zijn overgebleven of zijn onderdelen etc. tegen een redelijke prijs aan te komen.

Mvg

Bart

GstaR101
Berichten: 141
Lid geworden op: 01 aug 2016, 12:18
Locatie: NoordHolland020

Re: Aankoop E30 cabriolet 1987

Bericht door GstaR101 » 20 feb 2017, 19:00

Hoi,
dat is moeilijk te bepalen.
Gaat om technische probleempjes dus?
Hebben hier wel over een auto van 29 jaar oud. Hebben wel eens gebreken.
De verkoper zal dat wel een en ander hebben verteld of in adv. geplaatst.

Zou zelf dan opknappen als je handig bent.
Anders niet aan beginnen, zeker als deze veel roest vorming heeft.

viewtopic.php?f=644&t=44535

BartFransen
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 jul 2013, 10:40

Re: Aankoop E30 cabriolet 1987

Bericht door BartFransen » 20 feb 2017, 19:31

Persoonlijk denk ik dat de problemen minder van technische aard zijn. Maar juist de opbouw delen, interieur + exterieur. Kijk dat het chassis een opknap beurt moet hebben (rubbers,remmen etc) vind ik niet zo spannend dat lukt wel. Het gaat juist om de beschikbaarheid van die opbouw delen...

matheeuwissen
Berichten: 3712
Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
Contacteer:

Re: Aankoop E30 cabriolet 1987

Bericht door matheeuwissen » 20 feb 2017, 21:17

Vrijwel alles van dat spul is nog nieuw te koop. Alleen loopt dat wel flink in de papieren.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E30) Techniek”