Pagina 1 van 1

Upgrade remmen M3 E46

Geplaatst: 11 aug 2016, 22:45
door BMW-Ron
ik heb wat onderzoek gedaan naar een beetje betaalbare remmenupgrade voor de M3 E46. Mijn ex M3 had voor de CSL schijven (345 ipv 325) icm Pagid Zwart. Remde goed maar niet echt verbluffend. De Brembo big brakes en Movit/AP zullen echt beter remmen maar dat mag ook wel voor dat geld.

Kwam via/via op het spoor van deze set:

Afbeelding

Remmen worden gemaakt in Tsjechië, in ieder geval niet in China. Snap geen pepernoot van de site, die is dus niet in het Engels. Mail gestuurd en keurig antwoord een dag later. Moet nog even vragen of de brackets er ook bij zitten.

FRONT
- brake caliper large 4piston, disc two parts hypothermia 345x30mm (min. 18" wheel drive), friction segments semisport / sport, price complete set 800Euro

- brake caliper 8piston, disc two parts hypothermia 360x30mm (min. 18" wheel drive), friction segments semisport / sport, price complete set 1150Euro

- brake caliper 8piston, disc two parts hypothermia 375x30mm (min. 19" wheel drive), friction segments semisport / sport, price complete set 1250Euro

REAR

- brake caliper large 4piston, disc standard brake parking, two parts hypothermia 330x30mm (min. 17" wheel drive), friction segments semisport / sport, price complete set 850Euro



- brake caliper large 4piston, disc standard brake parking, two parts hypothermia 345x30mm (min. 17" wheel drive), friction segments semisport / sport, price complete set 870Euro

www.mdcomponents.cz

Iemand bekend met dit merk ? De 375 voor en 345 achter lijkt me wel een verbetering ten opzichte van de "gewone" remmen.

Gr Ron

Re: Upgrade remmen M3 E46

Geplaatst: 11 aug 2016, 23:56
door schaef
Ben er niet bekend mee maar ziet er wel indrukwekkend uit.

Re: Upgrade remmen M3 E46

Geplaatst: 12 aug 2016, 09:44
door s54vert
Rommel, ken een Duitser die zon set heeft gekocht. en volgens mij ook nog steeds probeert te slijten, had de set op zijn ringtool zitten.

Als je goed gaat zoeken , vindt ik ook gewoon sites waar ik 8 en 6 zuiger AMG klauwen/Ferrari/ Lambo klauwen koop (brembo) dus voor echt een appel en ei.
Dat spul komt dan uit landen waar de mensen de ogen half dicht hebben zitten.


WP heeft ook zulke setjes... 12 zuigers blalblaalbalab paar dure woorden in de text met fricition compound blalblalalba dat en tja daar vallen mensen voor.


Genoeg lui die wat bij elkaar rapen en een bracket is zo gemaakt, maar komt even wat meer bij kijken, heb denk ik zon 9 verschillende soorten BBK samengesteld en ik weet onderhand wel wat een beetje remt en niet, Audi Rs6 8 pots in ieder geval niet en heeft ook een reden waarom ze weer terug gegaan zijn naar 6 pots.
Z17 Cayenne, waardeloze klauw, zuigergrootte veel te veel, Z18 is dan de veel betere keuzen, kun je cheap kopen, alleen die hele klauw moet gecnced worden en opnieuw geboord, 3 x gedaan, werkt perfect maar veel te veel werk.

Re: Upgrade remmen M3 E46

Geplaatst: 12 aug 2016, 11:11
door BMW-Ron
Tx, nou zie ik wel eens M3's met Duitsers achter het stuur over de Ring denderen en als ik dan zie hoe er op de limiet gereden en geremd wordt vraag ik mij af wat de running costs voor zo'n hobby zullen zijn. Al het materiaal krijgt echt ongenadig op zijn donder. Ik was dat niet van plan met een M3. Maar zoals altijd is het alle waar naar zijn geld, ik heb er altijd wel schik in om een beetje buiten de gangbare kaders te denken. Jij ook, denk ik, gezien die schitterende conversie op je M3 cabrio. Remmen blijven een beetje persoonlijk. Heb ooit op mijn 156 V6 een set Porsche klauwen met grote schijven gehad. Was volgens de kenners "de conversie" voor deze auto. Nog nooit zulke waardeloze remmen gehad. Als het een keer zo ver komt stuut ik je gewoon een PM :)

Gr Ron

Re: Upgrade remmen M3 E46

Geplaatst: 12 aug 2016, 13:49
door s54vert
Ron, remmerij is eigenlijk hetzelfde als een geurtje voor iemand kopen, erg persoonlijk..

Standaard remmerij van mijn vorige Emmetjes vondt ik gewoon onderbemeten, tuurlijk setje goede remblokken doet wonderen ipv de 4 tientjes crap van de plaatselijke Brezan.

Mijn remmen is misschien een beetje overkill voor op straat, maar ik maak ook best s een eindje wat steviger rijden en dan wil ik gewoon keer op keer 100 procent op mijn remmen vertrouwen.

Als je in mijn auto zou rijden zou je niet eens merken dat er zulke dikke remmen onder zitten, eerst pedaalgevoel is niets speciaals, maar druk je hem iets dieper in en vooral van snelheden boven de 200 is het gewoon absurd indrukwekkend, de Michelin Cups helpen daar natuurlijk ook goed aan mee..
Mijn remmen zijn echt prima te doseren en niet dat ze het ene moment niets doen en een mm verderop dat je naar de tandarts kunt.

Ook in de looks departement helpt het aardig :D

Ps had hiervoor ook de CSL upgrade.

Beetje serieus Ringrijden is serieus geld

Re: Upgrade remmen M3 E46

Geplaatst: 12 aug 2016, 18:00
door E36 racer
Circuit rijden kost klauwen met geld, ik heb toen een E36 325i gehad, vuistregel was 1500 euro per dag rijden (dit is incl entreegeld voor een heat, brandstof, banden en remmen afschrijven, rest van onderhoud in calculeren etc) kortom heeel duur (en daarom doe ik het helaas ook niet meer)

Vond de CSL remmen van onder mijn oude M3 perfect, gewoon schijven besteld via schmiedmann, met EBC yellow blokken er onder, remde perfect, en stond er ook wel redelijk onder vond ik (neit zo mooi als de remmen van S54Vert)

Afbeelding

Re: Upgrade remmen M3 E46

Geplaatst: 13 aug 2016, 08:43
door Martijn.
Ik heb 3,5 jaar een E30 M-Tech2 circuit auto gehad met een 2,7 blok.
Met die auto heb ik toch heel wat circuit kilometers gemaakt zonder al teveel kosten.
Maar een E30 is natuurlijk ook veel betaalbaarder wat betreft onderdelen.

16" bandjes ipv 19", paar grotere remmen zaten erop maar die kosten vielen ook zat mee.
Al met al heb ik ook wel geluk gehad denk ik maar weinig gekke dingen gehad.

Eigenlijk buiten gewoon onderhoud alleen wat banden, remblokken, een paar schijven en een nieuwe ruit (steenslag).

Een M3 op het circuit zetten en houden kost een hele duit meer inderdaad.


Originele remmen van een M3 vind ik persoonlijk ook te min.
Nou rij ik geen circuit met deze auto en vind ik het niet zo heel erg, maar toch zou ik ook voor de hobby kilometers wel een paar betere remmen willen hebben.

Re: Upgrade remmen M3 E46

Geplaatst: 13 aug 2016, 11:32
door E36 racer
Tja 16 ipv 19 doet veel ja (ik reed ook op 16" maja wel 1000 euro per setje banden die gemiddeld 2-3 dagen meegingen dan gaat het al hard met de kosten)

Tja ik heb de remmen nooit als slecht ervaren, kan zijn dat dat komt omdat ik met CSL remmen reed ipv stock (heb nog niet met een niet competition M3 gereden)

Re: Upgrade remmen M3 E46

Geplaatst: 13 aug 2016, 14:45
door s54vert
E36 racer schreef:Tja 16 ipv 19 doet veel ja (ik reed ook op 16" maja wel 1000 euro per setje banden die gemiddeld 2-3 dagen meegingen dan gaat het al hard met de kosten)

Tja ik heb de remmen nooit als slecht ervaren, kan zijn dat dat komt omdat ik met CSL remmen reed ipv stock (heb nog niet met een niet competition M3 gereden)

Had hiervoor CSL remmerij met Pagid... beetje je best doen en dan is dat echt onder de maat hoor.. was dan wel op zon kappersuitvoering cabrio... nu andere koek...

Remt wel Joey heh :rolf: :rolf: , ( die was hier net!)

Re: Upgrade remmen M3 E46

Geplaatst: 14 aug 2016, 10:21
door E36 racer
Tja, ik heb sowieso geen positieve worden over pagid, wat een troep maken zij kwa remblokken zeg, het geen wat ik geprobeerd heb (M3, Supra TwinTurbo, 325i raceauto etc) was altijd troep, en verschillende blokken geprobeerd. EBC is wat dat betreft in mijn optiek toch echt wel een stuk beter

Re: Upgrade remmen M3 E46

Geplaatst: 14 aug 2016, 18:42
door s54vert
PAgid geel op de RS6 was super.. maarja voor 360 aan blokjes mag je dat ook wel verwachten..

EBC greenstuff ?? :rolf: :rolf: :rolf:

Re: Upgrade remmen M3 E46

Geplaatst: 15 aug 2016, 10:56
door cjjvisserM3
s54vert schreef:
E36 racer schreef:Tja 16 ipv 19 doet veel ja (ik reed ook op 16" maja wel 1000 euro per setje banden die gemiddeld 2-3 dagen meegingen dan gaat het al hard met de kosten)

Tja ik heb de remmen nooit als slecht ervaren, kan zijn dat dat komt omdat ik met CSL remmen reed ipv stock (heb nog niet met een niet competition M3 gereden)

Had hiervoor CSL remmerij met Pagid... beetje je best doen en dan is dat echt onder de maat hoor.. was dan wel op zon kappersuitvoering cabrio... nu andere koek...

Remt wel Joey heh :rolf: :rolf: , ( die was hier net!)

Paul! Jou remmen, remmen voor geen meter :P :tong:....grapje. Goed setje! :duimen:

Re: Upgrade remmen M3 E46

Geplaatst: 15 aug 2016, 19:35
door E36 racer
Nooit met EBC green gereden, rijd zelf eig altijd op EBC yellow, voor langere periodes op circuit goed genoeg voor mij.

WPPro heb ik ook tijdje gehad, nooit gemonteerd kwam er niet aan toe, uiteindelijk verkocht aan iemand met een M6 geloof ik dat hij ze op ging monteren...

Re: Upgrade remmen M3 E46

Geplaatst: 25 aug 2016, 00:54
door Danishbmw
Oem remmerij met verse remolie was bij mij al overhit bij Brunchen.

De porsche 4pots klauwen met csl schijven en pagid blokken overhitte niet. Pas na 4 rondjes (NS)achter elkaar werden ze wat warmer. Op zandvoort deden ze het ook goed.

Ron, heb je al een nieuwe M3 of ben je nog op zoek?

Re: Upgrade remmen M3 E46

Geplaatst: 25 aug 2016, 08:24
door BMW-Ron
Nee, nog geen M3 E46, de M5 staat er nog, die ga ik zo even uitlaten. Op termijn gaat de M5 plaatsmaken voor een M3 E46 die aangepast wordt naar mijn smaak. Na 25 jaar wil ik nog één keer een auto voor de fun (laten) opbouwen om ad en toe op mijn manier te genieten. De M3 E46 is de auto geweest waar ik het meest van genoten heb en ondanks het feit dat ik een M5 E60 V10 heb waar alles goed aan is wil ik toch weer een M3 E46. Zou zo maar kunnen dat ik de M5 wissel voor een M3 E46 die naar mijn zin wordt aangepast. Remmen ben ik wel uit, mijn ex-M3 knalt nu nog steeds over de Ring, Spa en Zandvoort met mijn conversie van ATE 345 CSL schijven met Pagid zwart blokken en die voldoen prima volgens de huidige eigenaar. Dan zal het voor mij met af en toe een klaverblad en dijkweggetje ook wel prima zijn. Heb ik weer wat extra budget voor wat andere goodies :whistle:

Ik weet inmiddels wat ik wil, een M3 E46 SMG II, het liefst zo kaal mogelijk :ja: Die basis wil ik aanpassen met het navolgende:
CSL remmen voor met Pagid zwart blokken
Subframe achter versterken (Turner plates) en voorzien van PU rubbers
Dikke stabi's incl. zwaardere botjes
Rubbers voorwielophanging PU
Goede schroefset, geen knetterharde circuit setup.
RVS uitlaat, geen enorme herrie maar het mag wel hoorbaar zijn
Karbonius airbox met goede software
Set nette velgen CSL replica's hebben de voorkeur alhoewel ik de OZ' s ook wel apart vind, die heeft niet iedereen
Michelin Pilot Supersport, zaten onder mijn M3 en nu onder de M5, voor mij persoonlijk de beste mix voor droog en nat.
CSL software met Rev Matching voor de SMG, dat is de perfecte setup voor de M3 SMG nmm
Alcantara stuur
Een setje CSL achtige voorstoelen en als ik echt niets kan vinden wat daar in de buurt komt een set Recaro SPG XL. Had een mooie stoel gevonden in de USA maar die wordt al 6 jaar niet meer geproduceerd.......... Jammer !

Dan eerst maar eens rijden, en wellicht nog een keer een CSL replica voorbumper met CSL replica achterklep. Ben ik nog niet uit,vind de M3 E46 in standaard-trim met bovenstaande aanpassingen ook erg mooi om te zien. Moet even kijken hoe het loopt, wellicht deze winter opbouwen en volgend jaar in het voorjaar de weg op. De M5 raak ik zoiezo kwijt, maar wellicht maak ik er iemand blij mee die een goede zoekt. Als die niet komt kan hij de M5 voor 3500€ meer bij de specialist gaan kopen over een paar maanden......

Het mag duidelijk zijn dat ik hier geen M3 E46 uit 2005 met 45dkm in concoursstaat van +30k voor ga gebruiken, dan loopt het een beetje uit de hand.......... Gewoon een cosmetisch en technisch goede M3 E46 voldoet.

Gr Ron