Project airbox

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
s54vert
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 okt 2015, 09:56

Re: Project airbox

Bericht door s54vert » 23 jan 2017, 12:17

Top Edwin, maar ik zou je software nog na laten kijken, want die nukkigheid MOET compleet weg zijn met koude motor... deed de mijne totaal niet, en dan zal de koudestart verrijking beter kunnen van je mannetje die de tuning heeft gedaan.

Mijne deed het eerst wel heel erg, toen met de airbox niet meer, en nu met de SC ook totaal niet meer..

ErikT595
Berichten: 66
Lid geworden op: 19 apr 2016, 07:08

Re: Project airbox

Bericht door ErikT595 » 23 jan 2017, 16:55

Cabrioot schreef:Zo gisteren mn :///m: opgehaald met de airbox en juiste software en smg software. De auto is een partij verandert, niet normaal. De motor ecu heeft de CSL software gekregen met de begrenzer eraf. Er is gelijk rev matching software opgezet voor de SMG bak en de SMG ecu zelf heeft de laatste versie (2.55). De auto valt rustig te rijden en ja hij is nig steeds nukkig als ie koud is maar als ie warm is en je trap gas in :whistle: ....Heerlijk die airbox die een kippevel sound produceert, en doorschakelen gaat nu vloeiender. Ga je nu terugschakelen dan heb je een blip en vervolgens word je getrakteerd op het heerlijk ploffen in de uitlaat, geen echte klappen maar die heerlijke diepe plof die je in de demper hoort. Enne de Piet Heijn tunnel in amsterdam is een PIET FIJN tunnel als je daarin gas geeft nu :gek: Nu alleen nog ff de flap werkend maken want op 1 of andere manier doet ie het nog niet goed dus staat de flap nu permanent open, geen straf :rolf: Hierbij nog de uitdraai van de rollenbank en de getoonde waardes zijn aan de wielenAfbeelding

Hoe kan het nou dat nu met de juiste software de motor iets minder vermogen levert?

Cabrioot
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 jun 2013, 18:40
Locatie: Huizen en omgeving

Re: Project airbox

Bericht door Cabrioot » 23 jan 2017, 18:13

Zoals je kan lezen in laatste zinnetje is deze uitdraai van het vermogen aan de wielen. Dit is dus niet het vermogen van de motor zelf, tel daar gemiddeld een procent of 10-15 (aantal % is bij elke auto anders) en dan kom ik dus wel aan de waardes die standaart zijn of iets meer. Ik vind het vermogen niet belangrijkste, als ik dat had gewild had ik wat anders moeten kopen, het gaat mij om de orginele looks en de sound.
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you

E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun

Cabrioot
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 jun 2013, 18:40
Locatie: Huizen en omgeving

Re: Project airbox

Bericht door Cabrioot » 23 jan 2017, 18:18

s54vert schreef:Top Edwin, maar ik zou je software nog na laten kijken, want die nukkigheid MOET compleet weg zijn met koude motor... deed de mijne totaal niet, en dan zal de koudestart verrijking beter kunnen van je mannetje die de tuning heeft gedaan.

Mijne deed het eerst wel heel erg, toen met de airbox niet meer, en nu met de SC ook totaal niet meer..
misshien heeft t te maken met de flap die nu openstaat ipv gesloten zoals een csl origineel heeft en ik een originele csl mapping in dme heb.ik wacht t gewoon ff af als originele map sensor erop ziten flap werkt enne de kou zelf van zaterdag is ook iets wat niet meehelpt ;)
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you

E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun

ErikT595
Berichten: 66
Lid geworden op: 19 apr 2016, 07:08

Re: Project airbox

Bericht door ErikT595 » 23 jan 2017, 20:57

Cabrioot schreef:Zoals je kan lezen in laatste zinnetje is deze uitdraai van het vermogen aan de wielen. Dit is dus niet het vermogen van de motor zelf, tel daar gemiddeld een procent of 10-15 (aantal % is bij elke auto anders) en dan kom ik dus wel aan de waardes die standaart zijn of iets meer. Ik vind het vermogen niet belangrijkste, als ik dat had gewild had ik wat anders moeten kopen, het gaat mij om de orginele looks en de sound.

Dat het om wielvermogen ging had ik begrepen ;)

Alleen poste je op 14 januari dat de motor aan 298 wiekpk's kwam en dat dat nog met standaard mapping was.
Nu lees ik onderdaan de grafiek een kleine 296 wiel pk's met aangepaste mapping. Vandaar mijn vraag.

ErikT595
Berichten: 66
Lid geworden op: 19 apr 2016, 07:08

Re: Project airbox

Bericht door ErikT595 » 23 jan 2017, 21:16

Cabrioot schreef:
s54vert schreef:Top Edwin, maar ik zou je software nog na laten kijken, want die nukkigheid MOET compleet weg zijn met koude motor... deed de mijne totaal niet, en dan zal de koudestart verrijking beter kunnen van je mannetje die de tuning heeft gedaan.

Mijne deed het eerst wel heel erg, toen met de airbox niet meer, en nu met de SC ook totaal niet meer..
misshien heeft t te maken met de flap die nu openstaat ipv gesloten zoals een csl origineel heeft en ik een originele csl mapping in dme heb.ik wacht t gewoon ff af als originele map sensor erop ziten flap werkt enne de kou zelf van zaterdag is ook iets wat niet meehelpt ;)
Ik lees dat je een CSL mapping in je DME hebt laten schrijven. Wellicht heeft het er mee te maken dat je standaard nokkenassen hebt ipv CSL nokkenassen.

Cabrioot
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 jun 2013, 18:40
Locatie: Huizen en omgeving

Re: Project airbox

Bericht door Cabrioot » 23 jan 2017, 21:34

Er ging wat fout met deze reply :gek:
Laatst gewijzigd door Cabrioot op 23 jan 2017, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you

E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun

Cabrioot
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 jun 2013, 18:40
Locatie: Huizen en omgeving

Re: Project airbox

Bericht door Cabrioot » 23 jan 2017, 21:35

ErikT595 schreef:
Cabrioot schreef:Zoals je kan lezen in laatste zinnetje is deze uitdraai van het vermogen aan de wielen. Dit is dus niet het vermogen van de motor zelf, tel daar gemiddeld een procent of 10-15 (aantal % is bij elke auto anders) en dan kom ik dus wel aan de waardes die standaart zijn of iets meer. Ik vind het vermogen niet belangrijkste, als ik dat had gewild had ik wat anders moeten kopen, het gaat mij om de orginele looks en de sound.

Dat het om wielvermogen ging had ik begrepen ;)

Alleen poste je op 14 januari dat de motor aan 298 wiekpk's kwam en dat dat nog met standaard mapping was.
Nu lees ik onderdaan de grafiek een kleine 296 wiel pk's met aangepaste mapping. Vandaar mijn vraag.
Oh zo, sorry ik had me vergist in de 298 :gek: ach het is 2 pk....en er is juist aanpassing geweest nav de standaard nokkenassen ipv de csl versie. Als ik lees op andere forums hoef ik me niet te schamen met de 296 paarden aan de wielen en het koppel :whistle: ;)
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you

E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun

ErikT595
Berichten: 66
Lid geworden op: 19 apr 2016, 07:08

Re: Project airbox

Bericht door ErikT595 » 23 jan 2017, 21:46

Mooi dat er rekening is gehouden met de nokkenassen :)

De motor levert netjes zijn vermogen en dat doen ze inderdaad lang niet allemaal.

Ben benieuwd hoe je auto in real-life klinkt, zal ongetwijfeld verslavend zijn :duimen:

s54vert
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 okt 2015, 09:56

Re: Project airbox

Bericht door s54vert » 27 jan 2017, 13:34

Cabrioot schreef:
s54vert schreef:Top Edwin, maar ik zou je software nog na laten kijken, want die nukkigheid MOET compleet weg zijn met koude motor... deed de mijne totaal niet, en dan zal de koudestart verrijking beter kunnen van je mannetje die de tuning heeft gedaan.

Mijne deed het eerst wel heel erg, toen met de airbox niet meer, en nu met de SC ook totaal niet meer..
misshien heeft t te maken met de flap die nu openstaat ipv gesloten zoals een csl origineel heeft en ik een originele csl mapping in dme heb.ik wacht t gewoon ff af als originele map sensor erop ziten flap werkt enne de kou zelf van zaterdag is ook iets wat niet meehelpt ;)

Maakt niets uit daar ligt het niet aan, is koudestartverrijking en das een lastige :D , met mijn Manhart software deed ie ook nukkig met koude motor, daarna airbox ombouw en zo wat een verschil met koude motor, totaal geen nukken.. nu met de SC ook totaal geen last van!

Flap doet niets en dan ook niets meer dan noisecontrol.. en dat kun je niet genoeg hebben met een airbox... dus tja.. overbodig :D
Heeft ook niets met meer koppel te maken onderin met klep open/dicht, allemaal dynoproven bullshit.. alleen noisecontrol

Gebruikersavatar
Bubbieee
Berichten: 202
Lid geworden op: 23 mar 2009, 11:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: Project airbox

Bericht door Bubbieee » 05 apr 2017, 19:16

Misschien een domme vraag, maar wordt ook het geluid uit de uitlaat luider of wordt alleen het motor geluid luider.
BMW ///M3 Cabrio SMG

Cabrioot
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 jun 2013, 18:40
Locatie: Huizen en omgeving

Re: Project airbox

Bericht door Cabrioot » 05 apr 2017, 21:26

Domme vragen bestaan niet enne het lijkt wel of de uitlaat wat harder gaat. Sowiezo is er nu veel meer ploffen in de uitlaat door de CSL software in de motor ecu. Dat in combinatie met de CSL software in de smg ecu en rev matching maakt dat alles veel soepeler gaat. Het mooie is nu dat je de brom van de uitlaat hoort bij cruisen en zodra je op het gas gaat staan er ineens meer geluid van voor dan van achter lijkt te komen. Met de kap open en het geluid wat de airbox produceert boven de 3500 toeren is echt kippevel. Mijn hele :///m: is totaal verandert qua belevenis :duimen:
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you

E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun

Gebruikersavatar
Bubbieee
Berichten: 202
Lid geworden op: 23 mar 2009, 11:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: Project airbox

Bericht door Bubbieee » 06 apr 2017, 13:10

Bedankt voor je antwoord! Ik heb zelf ook de CSL software en rev matching erop zitten, dat is inderdaad een hele verbetering! Waarom ik de vraag eigenlijk stelde is, omdat ik geen standaard uitlaat eronder heb zitten, hierdoor heeft die al een zwaarder geluid, dus zou het dan erg mooi vinden als het motorgeluid meer aanwezig is. Maar dat schijnt wel goed te zitten zo te horen :)

En netjes ingebouwd trouwens! Komen er nog flyby filmpjes ;)
BMW ///M3 Cabrio SMG

Gebruikersavatar
Loefke
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 jul 2012, 20:38

Re: Project airbox

Bericht door Loefke » 06 apr 2017, 19:13

Klinkt geweldig, Cabrioot!
Bedankt voor de ervaring afgelopen zondag. :duimen:

Cabrioot
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 jun 2013, 18:40
Locatie: Huizen en omgeving

Re: Project airbox

Bericht door Cabrioot » 09 apr 2017, 22:14

Bubbieee schreef:En netjes ingebouwd trouwens! Komen er nog flyby filmpjes ;)
Thnx enne dat word een beetj lastig want de auto is in nl en ikke zit in UK. Ik kan op mn werk wel wat flyby filmpjes schieten en denk dat dat nog vetter klinkt dan de CSL box, iets met een 12 cylinder :love: ;)
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you

E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”