Ideetje misschien
Ideetje misschien
Misschien is dit filmpje al een keer eerder voorbij gekomen maar dit is misschien een oplossing voor de bekende smg problemen....http://youtu.be/5c_bWAcwMuM
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
Re: Ideetje misschien
Dat heb je echt niet nodig.
Dit doen ze vaak bij circuit M3's die door extreem gebruik inderdaad last krijgen van een te warme smg pomp.
Daar heb je met een straat/hobby auto die gewoon sportief gebruikt word geen probleem mee.
Ik zou er nooit aan beginnen in ieder geval. Het is ook niet bepaald netjes en ideaal voor de originaliteit van een M3.
Als je het meest voorkomende probleem met een smg wil tackelen moet je gewoon even een nieuw smg relais erin steken van 2 of 3 tientjes
Dit doen ze vaak bij circuit M3's die door extreem gebruik inderdaad last krijgen van een te warme smg pomp.
Daar heb je met een straat/hobby auto die gewoon sportief gebruikt word geen probleem mee.
Ik zou er nooit aan beginnen in ieder geval. Het is ook niet bepaald netjes en ideaal voor de originaliteit van een M3.
Als je het meest voorkomende probleem met een smg wil tackelen moet je gewoon even een nieuw smg relais erin steken van 2 of 3 tientjes
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Ideetje misschien
Als zo'n relais kapot gaat, wat gebeurd er dan verder? Resulteert het in een dure reparatie bijv? En zou jij dit zelf uit voorzorg vervangen Martijn? SMG problemen zit niemand op te wachten natuurlijk en voor 3 tientjes zit je nooit verkeerd denk ik..?
Re: Ideetje misschien
Ik ben een leek als het gaat over hydraulica en benader dit soort 'oplossingen' met een praktische blik en nuchter verstand. Wat mij opvalt aan de nieuwe locatie: totaal afgesloten en geen enkele luchtstroom die voor verkoeling kan zorgen. Wat mij nog meer opvalt: de binnendiameter van de flexibele slangen van de oplossing in het filmpje lijkt nogal fors minder dan de originele binnendiameter. De combinatie van de nieuwe plek voor de pomp in combinatie met die sterk verminderde binnendiameter van het nieuwe 'leidingwerk' is dan eerder oorzaak van een te hete pomp dan een oplossing ervoor. Met andere woorden: leuk dat het kan maar het voegt naar mijn idee niets toe aan het oplossen van een hete SMGpomp.
Laatst gewijzigd door vang op 29 apr 2015, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Beest Met 4 Wielen
Re: Ideetje misschien
Als t oranje relais ermee ophoudt, doet je bak het niet meer/ De bak blijft fijn in O of N staan. Lekker overzichtelijk dus.
Beest Met 4 Wielen
Re: Ideetje misschien
@Vang als dat gebeurd (oranje relais houdt ermee op) moet je dan enkel de relais vervangen, of moet er dan meer gebeuren?
Re: Ideetje misschien
Inleren van het nieuwe relais is niet nodig maar uitlezen kan nooit kwaad: er kan een reden zijn dat t relais er (vroegtijdig) mee kapt.
Beest Met 4 Wielen
Re: Ideetje misschien
In een gelukkig geval krijg je hem idd niet meer in een versnelling.
Als je pech heb kan een kapot relais (door verkleving) er ook voor zorgen dat je pomp bijvoorbeeld een keer 's nachts gaat pompen totdat hij kapot is. En dat is duur !!
Relais kan je heel makkelijk zelf vervangen en kost geen drol. Gewoon preventief doen om de 2-3 jaar dan heb je daar iig vast geen last van.
Als je voor de motor staat zit het relais rechtsboven tegen het schutbord. Even 4 schroefjes losdraaien het zwarte kapje eraf en dan kun je er zo bij.
Als je pech heb kan een kapot relais (door verkleving) er ook voor zorgen dat je pomp bijvoorbeeld een keer 's nachts gaat pompen totdat hij kapot is. En dat is duur !!
Relais kan je heel makkelijk zelf vervangen en kost geen drol. Gewoon preventief doen om de 2-3 jaar dan heb je daar iig vast geen last van.
Als je voor de motor staat zit het relais rechtsboven tegen het schutbord. Even 4 schroefjes losdraaien het zwarte kapje eraf en dan kun je er zo bij.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Ideetje misschien
Relais kan inderdaad verkleven (zoals elk relais overigens). Indien de auto niet op contact staat, zal een verklevend SMG-relais géén stroom doorlaten. Tenminste, als de betreffende M de terugroepactie 0023150100 heeft meegemaakt: SMG pinbezetting voor relais wijzigen. Na deze ingreep is het voorbeeld van Martijn onmogelijk geworden.
Beest Met 4 Wielen
Re: Ideetje misschien
Dat kan inderdaad kloppen wat je zegt. Dat heb ik inderdaad wel eens gehoord.
Maar dan nog even een nieuw relais insteken is een kleine moeite en kan ellende van het niet in de versnelling kunnen krijgen voorkomen. Knap lastig als je ergens staat en je kunt niets meer.
Maar dan nog even een nieuw relais insteken is een kleine moeite en kan ellende van het niet in de versnelling kunnen krijgen voorkomen. Knap lastig als je ergens staat en je kunt niets meer.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport