e46 m3 smg storing

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
Gebruikersavatar
fico41
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 mei 2013, 19:06
Locatie: schiedam

e46 m3 smg storing

Bericht door fico41 » 07 mei 2013, 20:16

ik heb plotseling storing met mn smg,ik heb gemerkt,dat als ik in stad rijd,een klein uurtje,brand opeens
mijn versnellingsbak (smg) lampje,en schakelt smg vanzelf naar 0 . even later brand ook mij motormanegemand lampje. en als ik m3 paar uurjts laat afkoelen,en weer rij gaat alles van zelf weer uit,tot auto weer goed warm is brandem beide lampjes

uitgelezen : motor storing:brandstofregeling limiet bereikt

smg storing: 2x inschakelduur hydr eenheid,en hydr eenheid te weinig druk

begint mijn smg pomp het optegeven????

Gebruikersavatar
vang
Berichten: 419
Lid geworden op: 26 feb 2011, 19:22
Locatie: Twente

Re: e46 m3 smg storing

Bericht door vang » 07 mei 2013, 20:55

niet gelijk in de stress schieten..

ik denk dat de motor in noodloop gaat omdat de bak een belangrijke foutmelding geeft. Dan zou ik eerst de 'basale' controles uitvoeren: niveau van SMG-olie (reservoir naast airbox), kwaliteit van SMG-olie controleren (uit mn hoofd dient de SMG-olie elke 'inspectie II' te worden vervangen en bij t verversen van de SMG-olie wordt ook de software van de SMG-bak geupdate). Een veel voorkomend euvel is ook het SMG-relais (uit mn hoofd een oranje). Die mag dus ook even aandacht krijgen.

Als alle bovenstaande punten echt goed zijn, dan verder zoeken; bijvoorbeeld kleine lekkages in t SMG circuit kunnen al vlot tot dergelijke meldingen leiden.

Succes alvast
Beest Met 4 Wielen

Gebruikersavatar
Danishbmw
Berichten: 1743
Lid geworden op: 22 jun 2009, 10:45

Re: e46 m3 smg storing

Bericht door Danishbmw » 07 mei 2013, 20:58

Clutch slave cilinder denk ik. 294€ dacht ik.

Check google of paar blz hier verder op. Staat een troubleshooting faq van de smg storingen.

Is niet de pomp dit.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +

Gebruikersavatar
fico41
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 mei 2013, 19:06
Locatie: schiedam

Re: e46 m3 smg storing

Bericht door fico41 » 07 mei 2013, 21:39

smg relais heb ik al vervangen,probleem nog niet over,maar smg olie,heb ik al 4 jaar niet ververst,zon 30.000 km mee gereden,ik ben zelf automonteur, het verversen van smg olie,moet dat echt door dealer gedaan worden??

Gebruikersavatar
vang
Berichten: 419
Lid geworden op: 26 feb 2011, 19:22
Locatie: Twente

Re: e46 m3 smg storing

Bericht door vang » 10 mei 2013, 20:43

heb geen info over t zelf verversen van SMG-olie.. het verversen zal het punt niet zijn denk ik, het zal m vast in het goed ontluchten zitten
Beest Met 4 Wielen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”