vragen over schroefset of dempers met veren

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
Gebruikersavatar
Marco M
Berichten: 340
Lid geworden op: 03 sep 2010, 20:35

vragen over schroefset of dempers met veren

Bericht door Marco M » 13 jan 2013, 12:22

Onlangs is is mijn H&R schroefset lek gegaan en heb ik besloten om er weer een orgineel onderstel onder te monteren.
Rijdt heerlijk maar voor de rest vindt ik het helemaal niks. In bochten of accelereren is het gewoon niet stabiel genoeg vindt ik. De auto moet gewoon strak op de weg liggen ook in bochten en bij acceleren enz maar het moet ook een klein beetje comfortabel zijn en uiteraard ook een mooie uitstraling.

Dus ik ben op zoek naar iets anders en heb ik een paar vragen/opties misschien dat iemand mij kan helpen hiermee.

Orginele dempers+eibach veren.

Koni demper in hardheid verstelbaar + H&R veren.

Weitec schroefset kan er niks over vinden op internet hoe dat rijdt onder een M3, enkeld dat het uit de zelfde fabriek komt als KW.

Tein schroefset wordt op marktplaats aangeboden ??????

Graag jullie ervaringen/meningen
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black

Gebruikersavatar
boink
Berichten: 229
Lid geworden op: 09 jan 2012, 22:33
Locatie: Delft

Re: vragen over schroefset of dempers met veren

Bericht door boink » 13 jan 2013, 13:41

Heb sinds vrijdagavond Eibach Pro er onder zitten. Wat mij betreft stug genoeg! :)

Gebruikersavatar
Marco M
Berichten: 340
Lid geworden op: 03 sep 2010, 20:35

Re: vragen over schroefset of dempers met veren

Bericht door Marco M » 13 jan 2013, 13:51

Ok stug genoeg,maar hoe gaat het in de bochten als je ze een beetje aansnijdt en met acceleren?
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black

matheeuwissen
Berichten: 3712
Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
Contacteer:

Re: vragen over schroefset of dempers met veren

Bericht door matheeuwissen » 13 jan 2013, 14:02

gewoon weer voor schroefset gaan. die stabiliteit van een schroefset ga je nooit halen met standaard dempers en een setje veren.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Niels
Berichten: 1099
Lid geworden op: 20 mei 2008, 12:24
Locatie: vlakbij Groningen

Re: vragen over schroefset of dempers met veren

Bericht door Niels » 15 jan 2013, 23:49

Je kunt overwegen een dikkere stabilisator stang te plaatsen voor en/of achter. Je behoudt dan wel het veer comfort van het originele onderstel maar de auto helt wel minder over bij het nemen van bochten.

Weitec is idd de budget versie van KW, KW is in inox leverbaar en wat duurzamer. Over Tein zijn de meningen verdeeld. Zelf heb ik KW Var2 onder de Z3-M maar ga naar origineel + Eibach in de toekomst. Het veer comfort van KW valt me niet tegen trouwens maar ik vind dat BMW een origineel onderstel goed voor elkaar heeft en kom toch nooit op het circuit.

Gebruikersavatar
Marco M
Berichten: 340
Lid geworden op: 03 sep 2010, 20:35

Re: vragen over schroefset of dempers met veren

Bericht door Marco M » 01 feb 2013, 17:45

Toch gekozen voor de meest simpele oplossing met eibach veren. Moet eerlijk zeggen dat het mij tot nu toe niet tegen valt. Een stuk stugger en beter in de bochten dan oem veren. Maar je kan er ook gewoon normaal op een klinker weg mee rijden
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black

Tiem3n

Re: vragen over schroefset of dempers met veren

Bericht door Tiem3n » 23 jun 2013, 15:39

Ik heb een Bilsteinset PS9 laten inbouwen. Redelijk blij mee, omdat de auto veel circuit rijdt. De set heeft 10 hardheid standen, die met de hand te verstellen zijn. Zachtste stand is duidelijk harder dan OEM maar goed voor snelweg etc. voor circuit gebruik rij ik vaak 6/7 voor/achter op de Nordschleife, 8/8 Zandvoort en 7/7 Spa. Daarnaast kan de auto op verschillende hoogtes gezet worden. Max/min is 40/20mm lager dan standaard. Ik rij bijna altijd op -20mm, veel lager geeft praktische problemen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”