BMW E46 M3 Occasions

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
matheeuwissen
Berichten: 3712
Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
Contacteer:

Re: BMW E46 M3 Occasions

Bericht door matheeuwissen » 18 okt 2017, 07:04

Als het chassisnummer eruit is gevijld, ga je toch als je goed bij je paasei bent geen bod meer neerleggen... Wat een figuren lopen er toch rond in dit land.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Gebruikersavatar
cjjvisserM3
Berichten: 173
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:00

Re: BMW E46 M3 Occasions

Bericht door cjjvisserM3 » 18 okt 2017, 11:00

E36 racer schreef: - De auto werd koud gestart (gelukkig, was bang dat hij de motor had voorverwarmd ofzo) maar werd meteen de toeren begrenzer in getrapt 2x.
Stond ook in de MP advertentie...starten en vliegen maar :rolf: :rolf: :gek:

Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 821
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47

Re: BMW E46 M3 Occasions

Bericht door jwbakkenes » 18 okt 2017, 23:10

En verkocht zie ik, ik hoop voor de koper dat de ellende mee gaat vallen.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem

Mijn showroom

Gebruikersavatar
cjjvisserM3
Berichten: 173
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:00

Re: BMW E46 M3 Occasions

Bericht door cjjvisserM3 » 19 okt 2017, 07:00

jwbakkenes schreef:En verkocht zie ik, ik hoop voor de koper dat de ellende mee gaat vallen.
Ik zie de advertentie nog steeds hoor...

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... =lr&pos=15

E36 racer
Berichten: 962
Lid geworden op: 11 sep 2010, 22:02

Re: BMW E46 M3 Occasions

Bericht door E36 racer » 21 okt 2017, 10:15

cjjvisserM3 schreef:
jwbakkenes schreef:En verkocht zie ik, ik hoop voor de koper dat de ellende mee gaat vallen.
Ik zie de advertentie nog steeds hoor...

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... =lr&pos=15
Sterker nog, hij is weer duurder geworden XD


Het stel die met mij tegelijk er waren om te kijken, boden hem overigens al 10,000 euro voordat ze ermee gereden hadden, wellicht bang dat ik hem had meegenomen dus snel geboden ofzo? :gek: Overigens gaf de verkoper aan dat ie daar nooit voor weg zou gaan :leip:
Laatst gewijzigd door Leen op 18 feb 2020, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
For Speed Add Lightness

Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3

Gebruikersavatar
cjjvisserM3
Berichten: 173
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:00

Re: BMW E46 M3 Occasions

Bericht door cjjvisserM3 » 22 okt 2017, 08:13

Ben benieuwd of iemand hem als particulier ooit zal kopen voor die prijs. Ondanks de gemiddelde M3 'vraagprijzen', is 12k best veel geld. Gezien de kosten ook niet ophouden bij het onderhoud, brandstofgebruik en kapotte onderdelen, die er gegarandeerd aankomen.
Gezien er punten naar voren zijn gekomen als:

1. Onlogische KM stand, dat opzich best te zien is aan het interieur.
2. Ongelijke velgen.
3. USA uitvoering.

Ik vermoed dat deze nog wel een tijdje zal blijven staan, tenzij er iemand deze wilt gebruiken voor circuit oid of het geld ervoor overheeft om flink te investeren.

E36 racer
Berichten: 962
Lid geworden op: 11 sep 2010, 22:02

Re: BMW E46 M3 Occasions

Bericht door E36 racer » 22 okt 2017, 11:32

Hij gaf aan dat hij de volledige set originele 19" M3 velgen heeft. Hij zij dat er M5 velgen onder zaten omdat hij de banden op de achterwielen eerst wou vervangen maar te lui is om te doen (en dus nog steeds niet gedaan is). zelfs voor de foto's doet ie dat niet even (zou alweer 1 belemmering potentieel weg halen voor mensen)

USA uitvoering zou ik zelf opzich prima willen, snap nooit waarom mensen altijd klagen erover, 10PK verschil, zet er een supersprint spruitstuk onder ofzo en klaar... Krijg je nog bekerhouders ook ;)
For Speed Add Lightness

Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3

Gebruikersavatar
cjjvisserM3
Berichten: 173
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:00

Re: BMW E46 M3 Occasions

Bericht door cjjvisserM3 » 22 okt 2017, 16:46

Dat mensen in Europa, bezwaar hebben op een USA auto snap ik wel. Ik zou het zelf hinderlijk vinden om in mijn tellerunit de mijlen te zien...wat heb ik daaraan. Plus je odometer staat dan ook op mijlen.
Ten tweede zit er ook andere software op. Dus even andere headers erop, ben je nog niet klaar. Want dan gaat je SES licht branden, omdat de emissiemetingen niet goed gaan. Plus je moet ook weer katalysator erbij halen, omdat deze bij de USA versie in de headers zitten. Tevens zijn de kabels voor de sensoren korter, dus moet je die ook nog verlengen/vervangen ;).
Maar het is persoonlijk of bovenstaande een bezwaar is.

Ik heb bijvoorbeeld veel minder bezwaar als er geen 'ingevuld' onderhoudsboekje aanwezig is. Als iets onzeker is over onderhoud of reparatie, dan beschouw ik dat als...niet gedaan. En reken ik dit als kostenpost erbij. Dan heb ik 100% de garantie, dat het gebeurd is. Want een ingevuld boekje is altijd wel te regelen...;)
Ik zie dat veel bij potentiële M3 zoekers, dat een ingevuld boekjes een must is. Dan heb ik liever foto's met rekeningen en een reparatieoverzicht. Maar goed...ieder wat wils.
Er zal vast wel een potentiele koper zijn voor de rode M3 :rolf:

E36 racer
Berichten: 962
Lid geworden op: 11 sep 2010, 22:02

Re: BMW E46 M3 Occasions

Bericht door E36 racer » 23 okt 2017, 13:26

Haha eens, ik heb een vriend bijvoorbeeld die geen enkele auto koopt als er geen ingevuld boekje bij zit (zelfs niet als het om een auto gaat die minder dan 1000 euro kost....), boekje kan je inderdaad altijd wel los erbij kopen ergens op het internet (of bij de lokale sloop soms wel). Zie liever rekeningen en bij een M3 bel ik altijd de dealer met chassis nummer om te zien hoe of wat. als er niks in staat daar, tja dan ga ik ervan uit dat er nog veel gedaan word ;)

Tja, software overschrijven en zonder kat rijden, dat zou ik dan sowieso doen, en de miles in je teller... tja dat is even wennen, heb dat in diverse autos gehad (zoals mijn supra toen, die had alleen miles, constant omrekenen) en vond dat zelf niet zo een groot probleem, en kan handig zijn als je naar engeland gaat met de auto, maar is persoonlijk
For Speed Add Lightness

Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3

Gebruikersavatar
AlbertM3
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 dec 2007, 22:02
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: BMW E46 M3 Occasions

Bericht door AlbertM3 » 23 okt 2017, 20:37

Die fascinatie van sommigen voor 'alle boekjes aanwezig' heb ik nooit begrepen.
Bij die van mij zijn wel boekjes maar die zijn bij de 1e eigenaar alleen in het eerste jaar afgestempeld.
Het meeste onderhoud doe ik zelf, dus komen er ook geen stempels meer bij..
De facturen van alle gebruikte nieuwe onderdelen zijn overigens wél aanwezig.

Heb nog een tijd bij een grote garage (off. dealer) gewerkt en heb daar gezien dat boekjes niet de waarde hebben die sommigen er aan hechten.

Bij een (grote) beurt moesten we b.v de bougie's even schoonmaken en gewoon weer monteren wanneer ze er nog aardig uitzagen. Ze kwamen natuurlijk wel gewoon als nieuw op de factuur te staan. En meer van dat soort dingen.
En dan werd er een mooi stempeltje in het boekje geplaatst...

Werd vooral gedaan wanneer de eigenaren bijvoorbeeld arts, boekhouder, vrouw, manager of zoiets waren.
Er werd vanuit gegaan dat die toch geen verstand van auto's hadden.
De werkplaatschef: "hoger opgeleiden kunnen nog geen wiel wisselen, laat staan dat ze verstand van de motor hebben".
Denk dat eerste eigenaren van BMW 'M' series ook onder die categorie vallen...

E36 racer
Berichten: 962
Lid geworden op: 11 sep 2010, 22:02

Re: BMW E46 M3 Occasions

Bericht door E36 racer » 24 okt 2017, 09:13

Ja idd, dat heb ik ook meerdere malen meegemaakt bij de diverse dealers waar ik gewerkt heb. sterker nog monteurs vergeten meestal om de boekjes in te vullen, veel klanten die het expres nog even vragen als ze komen ophalen dat de boekjes wel gedaan zijn....

En die regel gaat vaak op, maar lang niet altijd gelukkig ;) ken diverse mensen met een phd die gewoon zelf aan hun autos rommellen uit hobby....
For Speed Add Lightness

Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3

Wouter2014
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2014, 23:15

Re: BMW E46 M3 Occasions

Bericht door Wouter2014 » 28 okt 2017, 22:06

Nou, voor 12,5 duuzend een M3 met die km stand? Dat stinkt naar de misdaad vanuit het beeldscherm :P
Bij zo'n km stand betaal je voor een knappe, die klopt, minimaal 35-37. Hier zou ik lekker bij weg lopen.
E91 330i ///M - Performance en E46 M3

E36 racer
Berichten: 962
Lid geworden op: 11 sep 2010, 22:02

Re: BMW E46 M3 Occasions

Bericht door E36 racer » 01 nov 2017, 14:15

kom net deze tegen:

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-m ... ?cldtidx=6

50K voor een grijze competition.... ok lage km stand maar tis geen speciale configuratie ofzo, prijzen beginnen redelijk bizar te worden...
For Speed Add Lightness

Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3

Gebruikersavatar
Mr._T-Rex
Berichten: 1954
Lid geworden op: 30 sep 2009, 18:27

Re: BMW E46 M3 Occasions

Bericht door Mr._T-Rex » 02 nov 2017, 09:44

Ja, idd bizarre prijzen. Als hij nu perfect origineel was kan ik me nog voorstellen dat een verzamelaar hem wil kopen maar zo denk ik dat hij wel even staat.

Heb het idee dat de top wel een beetje is bereikt voorlopig. Voor dit geld koop je opeens zoveel meer leuk speelgoed dat mensen zich denk ik nog eens achter de oren krabben of ze wel een M3 willen.
'05 M3 CS coupé - Showroom
'01 530i touring - daily

'02 330i M-tech II sedan - Sold
'95 328i M-tech coupé - Sold

E36 racer
Berichten: 962
Lid geworden op: 11 sep 2010, 22:02

Re: BMW E46 M3 Occasions

Bericht door E36 racer » 02 nov 2017, 09:51

Tja als ik dit soort dingen zie, begin ik toch af te vragen wat mijn oude Individual Estoril blue met individual interieur (ook competition uitvoering uiteraard) waard zou zijn.... tis dat ik hem van mn ouders moest wegdoen toen gezien de situatie... kan er nog elke dag om janken, en elke keer als ik dit soort dingen zie gaat de kraan nog verder open... (figure of speech)
For Speed Add Lightness

Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”