E46 M3 19" BBS RS-GT of 19" CSL
Re: E46 M3 19" BBS RS-GT of 19" CSL
Ik heb eigenlijk al besloten om de BBSen eronder te houden. Staat ook echt mooi en is veel aparter als de EVO's en de CSL's.
Winterset heb ik niet nodig want ik rij er alleen hobbymatig mee. In de winter staat ie mooi droog en warm op bokken
Winterset heb ik niet nodig want ik rij er alleen hobbymatig mee. In de winter staat ie mooi droog en warm op bokken
Laatst gewijzigd door Farl op 01 sep 2010, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd - zie forumregels
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd - zie forumregels
Re: E46 M3 19" BBS RS-GT of 19" CSL
Ik ben toevallig ook opzoek naar 19" CSL Wielen! Vind die persoonlijk ook
het mooist staan onder een M3! Weet iemand een goed adres waar de CSL wielen
kunnen worden gekocht?
het mooist staan onder een M3! Weet iemand een goed adres waar de CSL wielen
kunnen worden gekocht?
Re: E46 M3 19" BBS RS-GT of 19" CSL
Bij de dealer kosten ze ongeveer 2700 - 2900 euro. Ik kon ze voor 2700 euro krijgen in ieder geval, maar let op dan komen de bandjes nog en dat is ook minimaal 1100 euro of meer afhankelijk van het merk.
Re: E46 M3 19" BBS RS-GT of 19" CSL
oem CSL velgen dan moet je ook zeker je neus omlaag gaan brengen... de CSL ligt van nature namelijk dichter bij het asfalt. het oogt niet lekker onder de normale M3 (als ie niet verlaagd is, kijk bij Mike before de verlaging), teveel wielkast ruimte voor.
Re: E46 M3 19" BBS RS-GT of 19" CSL
Volgens mij ligt deze M3 al lager dan een CSL of ik moet me sterk vergissen.
Re: E46 M3 19" BBS RS-GT of 19" CSL
Die van mij heeft een schroefset en ligt zeker al veel lager dan een CSL, maar die van NIELSV weet ik niet.
Misschien is die nog origineel.
Ik vind een M3 sowieso niet mooi origineel. Lijkt dan wel een X3. Ik vind 19" altijd pas mooi als de auto verlaagd is. Een originele M3 ziet er gewoon niet dik uit in mijn ogen, maar daarentegen vind ik een M3 met verlaging en mooie wielen ineens superdik.
Maar dat zeg ik altijd. Met een verlagingsetje en mooie wielen maak je werkelijk iedere auto dik. (uitgezonderd Fiat Multipla)
Misschien is die nog origineel.
Ik vind een M3 sowieso niet mooi origineel. Lijkt dan wel een X3. Ik vind 19" altijd pas mooi als de auto verlaagd is. Een originele M3 ziet er gewoon niet dik uit in mijn ogen, maar daarentegen vind ik een M3 met verlaging en mooie wielen ineens superdik.
Maar dat zeg ik altijd. Met een verlagingsetje en mooie wielen maak je werkelijk iedere auto dik. (uitgezonderd Fiat Multipla)
Laatst gewijzigd door Martijn M3 op 27 dec 2010, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: E46 M3 19" BBS RS-GT of 19" CSL
+1.
- Spoiler: Laat zien
Re: E46 M3 19" BBS RS-GT of 19" CSL
Bedankt voor je antwoord Martijn! Mijn M3 is niet verlaagt, nog niet! Heb je
hier ervaring mee? Ik heb mijn M3 nu een maandje of 3 en ben nu wel toe aan
wat aanpassingen. Wat voor velgen staan nog meer mooi vinden jullie, onder een
M3?
hier ervaring mee? Ik heb mijn M3 nu een maandje of 3 en ben nu wel toe aan
wat aanpassingen. Wat voor velgen staan nog meer mooi vinden jullie, onder een
M3?
Re: E46 M3 19" BBS RS-GT of 19" CSL
Mijn M3 was al verlaagd toen ik hem kocht met een KW Variant 2 Schroefset. Deze set heb ik op mijn vorige 330i Touring ook al gehad. Ik vind het echt een superset. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Of ie echt veel stugger is als een originele M3 kan ik niet heel goed beoordelen. Er is in ieder geval goed mee te rijden zonder dat je tanden eruit rammelen. Mijn M3 staat echt behoorlijk laag en toch kan ik overal overheen zonder dat er iets raakt. Ook de achterwielen met 10J en 275 banden lopen niet aan, zelfs niet met 4 personen erin. Ook hoge drempels zijn absoluut geen probleem. Uiteraard moet ik er wel rustig overheen maar niet absurd.
Er zijn ook mensen die de originele veren vervangen voor een setje Eibach Pro. Ik ben hier niet zo'n voorstander van omdat je dempers dan eigenlijk te lang zijn voor je veren. Ook zijn de dempers niet afgestemd op de veren.
Toch schijnt het niet heel verkeerd te rijden dus het is het overwegen waard. Dan ben je met een paar honderd euro klaar.
Op enigzins normale auto's vind ik dit niet zo'n probleem, maar op een M3 met 343 pk en ervanuit gaande dat je af en toe de Nederlandse wegen als "circuit" gebruikt zou ik dat geld niet willen besparen op banden of een onderstel, maar dat is mijn mening.
Mocht je kiezen voor een schroefset zou ik absoluut niet een van die hele goedkope setjes kopen. Dan heb je met een beetje pech een stuiter-kart en bij verkoop zijn mensen vaak niet echt gescharmeerd van dergelijke setjes.
Dus mocht je voor een schroefset gaan dan zou ik Billlstein of KW nemen. Prijs vanaf ca. €1500,-
Wat mij betreft zijn er maar een paar velgen die mooi zijn op een E46 M3 :
- BBS Le Mans Breedset (wel origineel)
- BBS RS-GT Breedset (origineel) (dat zijn de velgen die op mijn M3 liggen)
- BBS CSL Breedset (origineel)
- M3 Evo velgen (origineel)
Vrijwel alle andere velgen doen in mijn opzicht afbreuk op de schitterende lijnen van de M3.
Er zijn ook mensen die de originele veren vervangen voor een setje Eibach Pro. Ik ben hier niet zo'n voorstander van omdat je dempers dan eigenlijk te lang zijn voor je veren. Ook zijn de dempers niet afgestemd op de veren.
Toch schijnt het niet heel verkeerd te rijden dus het is het overwegen waard. Dan ben je met een paar honderd euro klaar.
Op enigzins normale auto's vind ik dit niet zo'n probleem, maar op een M3 met 343 pk en ervanuit gaande dat je af en toe de Nederlandse wegen als "circuit" gebruikt zou ik dat geld niet willen besparen op banden of een onderstel, maar dat is mijn mening.
Mocht je kiezen voor een schroefset zou ik absoluut niet een van die hele goedkope setjes kopen. Dan heb je met een beetje pech een stuiter-kart en bij verkoop zijn mensen vaak niet echt gescharmeerd van dergelijke setjes.
Dus mocht je voor een schroefset gaan dan zou ik Billlstein of KW nemen. Prijs vanaf ca. €1500,-
Wat mij betreft zijn er maar een paar velgen die mooi zijn op een E46 M3 :
- BBS Le Mans Breedset (wel origineel)
- BBS RS-GT Breedset (origineel) (dat zijn de velgen die op mijn M3 liggen)
- BBS CSL Breedset (origineel)
- M3 Evo velgen (origineel)
Vrijwel alle andere velgen doen in mijn opzicht afbreuk op de schitterende lijnen van de M3.
Re: E46 M3 19" BBS RS-GT of 19" CSL
Nou, ik vind de BBS CH breedset ook heel goed staan op een E46 M3 hoor !!
Re: E46 M3 19" BBS RS-GT of 19" CSL
Inderdaad, die had ik in gedachten maar ben ik vergeten erbij te zetten.Griffendahl schreef:Nou, ik vind de BBS CH breedset ook heel goed staan op een E46 M3 hoor !!
Ik heb een tijdje terug met een CSL op Spa meegereden die de BBS CH Breedset erop had liggen met een flinke verlaging.
Geweldig mooi !!
Re: E46 M3 19" BBS RS-GT of 19" CSL
Ik vind de BBS RS-GT' die je er onder hebt erg mooi staan! Ik vind
de M3 EVO Wielen ook erg mooi ogen onder een M3. Komt door de glans die
in de velg is verwerkt.
Ik was gister bij de BMW en daar stond in het systeem dat de M3 CSL Wielen
wegens veiligheidsredenen niet onder een normale M3 konden worden
gemonteerd.
Ze hebben wel De Styling 163 wielen voor een M3, maar mijn vraag is of deze
er hetzelfde uitzien als een orginele Set CLS's? De Prijs viel ook mee, moest ongeveer € 500
per velg betalen.
de M3 EVO Wielen ook erg mooi ogen onder een M3. Komt door de glans die
in de velg is verwerkt.
Ik was gister bij de BMW en daar stond in het systeem dat de M3 CSL Wielen
wegens veiligheidsredenen niet onder een normale M3 konden worden
gemonteerd.
Ze hebben wel De Styling 163 wielen voor een M3, maar mijn vraag is of deze
er hetzelfde uitzien als een orginele Set CLS's? De Prijs viel ook mee, moest ongeveer € 500
per velg betalen.
Re: E46 M3 19" BBS RS-GT of 19" CSL
Martijn M3 schreef:Ik heb een tijdje terug met een CSL op Spa meegereden die de BBS CH Breedset erop had liggen met een flinke verlaging.
Geweldig mooi !!
- Spoiler: Laat zien
Het verschil is dat de M3 versie - zoals geleverd op de M3 CS - een smallere voorvelg (8J tegen 8,5J voor de CSL) heeft, wat jammer is want dan heb je een nog plattere pannenkoek als een CSL al heeft. Mijn 8,5J imitaties hebben - gelukkig - een veel diepere voorvelg, wat naar mijn mening de set nog mooier maakt.Nielsv schreef:Ze hebben wel De Styling 163 wielen voor een M3, maar mijn vraag is of deze
er hetzelfde uitzien als een orginele Set CLS's? De Prijs viel ook mee, moest ongeveer € 500
per velg betalen.
Overigens zal alleen een echte kenner het verschil zien tussen een CS en een CSL velg. Overigens is het zo dat een originele CSL velg als het goed is wel iets lichter is als een CSL velg, maar da's geen optisch verschil.
Die veiligheidsredenen is overigens gewoon 'bullcrap', die 8,5J velg past prima op een gewone M3. Je mag ze alleen niet kopen, ze verkopen namelijk gewoon geen CSL onderdelen als je niet een CSL hebt. Normaal moet je een VIN van een CSL kunnen overleggen voordat ze die kunnen bestellen. Zo houden ze het exclusief.
Re: E46 M3 19" BBS RS-GT of 19" CSL
Ik zou gaan voor een setje orginele CS of CSL velgen. Vind ik persoonlijk vele malen mooier dan de set die je er nu onder hebt zitten. Heb ze zelf ook onder mijn M3 liggen. Gewoon ff een tijdje Ebay.de in de gaten houden...