s50b32 olie pick up problemen (swap e28)

Specifieke vragen of gewoon praten over het E36 ///M3 model
yannick1993
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2016, 18:02

s50b32 olie pick up problemen (swap e28)

Bericht door yannick1993 » 31 jan 2017, 19:46

Ik ben momenteel bezig met de s50b32 swap in mijn e28. Ik heb vanwege mijn vorige motor (m52b28) al de e34 pan met m50 pickup.

Ik wilde eigenlijk eerst de m52b28 pomp met de m50 pick up gaan gebruiken.
Ik had gelezen dat dit gewoon goed zou moeten werken, maar nu hoorde ik weer iemand die met deze setup zo nu en dan draaiende lagerschalen had.
Hmm liever niet dus.

Dus ging ik eens aan het vergelijken.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Zoals je ziet lijnen de pompen goed uit, maar de tandwielen niet. maar met een s50 tandwiel zou dit opgelost zijn.
Ook heeft het s50 tandwiel 2 tanden meer, dus draait het iets langzamer.

Afbeelding
De m52 heeft een plastic plunjer (rechts) en de s50 een stalen (links) Afmetingen zijn hetzelfde, dus ik zie het liefst de stalen versie. Drukveren zijn identiek.

De m52 heeft een enkele tandwielpomp en de s50 een dubbele.
De diameter is identiek, maar als ik de 2 s50 wielen op elkaar leg zijn ze ongeveer 1.5 keer zo hoog als die van de m52. Dus dit zou moeten resulteren in meer olie.

De s50 pomp heeft 3 buizen, 2 pick up buizen en een......???? waar is die derde voor?
Zou het een optie zijn om de 2e pick up zo te maken dat hij ook vooraan in de pan uitkomt zodat ik toch de dubbele olie pick up en pomp behoudt?

Of zou de m50 pick up voldoen met zoiets als dit:
http://www.achillesmotorsports.com/Achi ... am-opb.htm
Natuurlijk moet er dan zelf iets gefabriceerd worden gezien de plaat van de link niet gaat passen.

Ik hoor het graag!

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) ///M3”