Navirem + wifi antenne aansluiten

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Drew
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 sep 2011, 21:06

Navirem + wifi antenne aansluiten

Bericht door Drew » 04 apr 2023, 09:24

Hi allemaal, vorige week heb ik in Nederland een f31 gekocht en naar Spanje gereden (waar ik woonachtig ben). Thuis aangekomen wilde ik voor carplay de wifi antenne aansluiten maar na verwijderen front paneel werd ik begroet door twee stickers van NAVIREM.

Dit is een systeem om te voorkomen dat inbrekers de nav stelen. Navirem heeft in Nederland installatiestations maar niet in Spanje.

De eerste lijkt wel een inbus met gaatje nodig te hebben:
Afbeelding

De tweede foto: boven - een bout met platte kop en twee gaatjes erin, onder - geeeeen idee. Een bout die je vast kan draaien maar niet los kan draaien
Afbeelding

Na een belletje met Navirem kwam ik erachter dat zij mij geen informatie willen geven over hoe de gereedschappen heten of hoe ik de nav er netjes uit kan halen :( zwaar gefrustreerd hing ik de telefoon op. Het enige advies: breng de auto naar een garage om het eruit te laten slopen (met alle risico´s van dien)

Er is een kleine ruimte onder de nav maar helaas te klein om met mijn hand de wifi antenne aan te sluiten. Zelfs mijn nichtje van 11 jaar met kleine handjes kon er niet goed bij.

Vraag is:
- kan iemand mij verwijzen naar een plek waar ik die gereedschappen kan kopen of hoe de gereedschappen heten?
- alternatief: als ik handschoenen kast verwijder, kan ik bij de achterkant van de headunit om wifi antenne in te pluggen?

Hoop dat er iemand is die mij in de goede richting kan wijzen.

Groet aan allen!

Gebruikersavatar
Marcel RSD
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37

Re: Navirem + wifi antenne aansluiten

Bericht door Marcel RSD » 05 apr 2023, 08:09

De onderste is een one time only bout. Die draai je erin en nooit meer eruit. Wordt boren en dan een inbusje erin tikken of 2 gaatjes en een pendop (als boven) erin denk ik.
Voor de inbus met pin zijn doppen voor.
Hebben 4 verschillende bevestigingen voor het frame gebruikt. Heeft het boevengilde geen zin in, kost teveel tijd en herrie.
Heb geen F31, zo wete niet of handschoenenkastje lukt. Verwacht van niet.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Drew
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 sep 2011, 21:06

Re: Navirem + wifi antenne aansluiten

Bericht door Drew » 05 apr 2023, 21:02

Hey Marcel! Heel erg bedankt dat je de tijd heb genomen om te reageren!

Je heb zo te horen ervaring met dit systeem (,,Hebben 4 verschillende bevestigingen voor het frame gebruikt") als ik al die bouten van Navirem eruit heb, kan ik denk je dan met de originele schroeven de navi vastzetten of zou ik beter ´normale´schroeven voor de navirem moeten gebruiken (ik denk dat ik de koppen wel moet afvlakken?).

bedankt man!

Gebruikersavatar
Marcel RSD
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37

Re: Navirem + wifi antenne aansluiten

Bericht door Marcel RSD » 06 apr 2023, 13:12

Geen ervaring, maar heb deze schroeven/boutjes al eerder gezien.
Je kunt ze natuurlijk uitboren en dan vervangen door gewone torx boutjes. Maar dan is het geen navirem meer.
Ik zou dan meer de anti diefstal boutjes nemen, zoiets als hieronder:

https://www.amazon.nl/Beveiliging-Diefs ... B078BS7WCL

Dan kost het iig nog moeite om je navigatie te stelen.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Drew
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 sep 2011, 21:06

Re: Navirem + wifi antenne aansluiten

Bericht door Drew » 06 apr 2023, 16:37

Daar kunnen we wat mee! Thanks Marcel!

Gebruikersavatar
psycholander
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:50

Re: Navirem + wifi antenne aansluiten

Bericht door psycholander » 18 apr 2023, 14:37

Je kan met een lange punttang de stekker van de wifi antenne onder de headunit langs erop drukken.

Plaatje erbij van de achterkant van de headunit en dan zit in het midden de connector en dan met wat pielen kan je als het goed is de stekker er op drukken/trekken
BMW G31 530i
www.bimmercodes.nl

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Audio, navigatie en iDrive”