BMW 320i ConnectedDrive problemen

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Dbert
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2021, 17:48

BMW 320i ConnectedDrive problemen

Bericht door Dbert » 10 mar 2021, 07:56

Hallo,

Wij hebben een 6-tal weken geleden onze tweedehands BMW 320i gekocht (eerste inschrijving 02/2020).
We hebben voor elk van ons 2 een profiel aangemaakt zodat de auto ons herkend aan de sleutel en zo de instellingen aanneemt van de desbetreffende persoon.
Echter op deze 6 weken heeft de wagen onze profielen al een 4-tal keer gewist. Ik had de wagen ook in mijn account toegevoegd zodat ik de app kon gebruiken en ook hier wordt hij steeds gewist.
Vorige week heeft BMW de idrive gereset en alles terug geïnstalleerd maar blijkbaar zonder succes want gisteren tijdens rijden gebeurde het weer. Het scherm van de radio werd plots volledig geel en daarna zwart met de tekst "no signal".
Ik heb hier op het forum al wat zitten zoeken en het enigste wat ik over dit onderwerp vindt is dat mensen problemen hebben met het aanmelden bij connectedDrive na hun aankoop indien hun wagen uit Duitsland komt. Onze wagen is ook uit Duitsland geïmporteerd door een herkende BMW dealer. Echter volgens connectedDrive België is het niet zo dat de connectedDrive nog in Duitsland geactiveerd staat.
Volgende maandag moet de wagen binnen om volledig uitgelezen te worden en hopelijk vinden ze zo het probleem maar ik wou het langs deze weg ook al eens vragen of dat er iemand hetzelfde probleem al heeft meegemaakt?
Dit is toch zeer vervelend want we moeten steeds al de profielen terug instellen e.d.

mvg

Dimitri

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: BMW 320i ConnectedDrive problemen

Bericht door Robin » 10 mar 2021, 09:24

Goedemorgen Dimitri!

Goed dat je er toch nog even mee terug naar de dealer gaat, want dit is natuurlijk niet hoe het hoort te werken. Ik heb toevallig een aantal weken geleden ergens een soortgelijk verhaal gelezen, maar kan me niet meer herinneren waar, helaas.

Anyways, succes met het probleem. Mocht je een antwoord hebben, laat het even weten!
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Dbert
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2021, 17:48

Re: BMW 320i ConnectedDrive problemen

Bericht door Dbert » 10 mar 2021, 09:40

Dag Robin,

Spijtig dat je niet meer weet waar het soortgelijk verhaal stond.
Ik heb vanaf het begin de dealer hiervan op de hoogte gebracht. Aangezien ik de wagen heb aangekocht een dik uur van mijn woonplaats hebben zij mij doorverwezen naar een dealer hier bij mij in de buurt. Wat ik nu al kan aangeven is dat de service van BMW wel top verloopt want de mensen bij de plaatselijke BMW dealer willen me steeds helpen terwijl ik de wagen daar niet heb gekocht (ik kan me inbeelden dat dit bij andere concerns toch anders verloopt).
Ik heb bij de aankoop van de wagen 4 jaar garantie gekregen (was een actie van BMW op hun premium selection) maar ik hoop van harte dat ze te maandag de oorzaak vinden en het op te lossen is zodat we eindelijk kunnen genieten van onze aankoop want tot nu toe is dit er niet echt van gekomen omdat je er toch in je achterhoofd mee bezig bent.

mvg

Dimitri

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: BMW 320i ConnectedDrive problemen

Bericht door Robin » 10 mar 2021, 10:01

Goed om te horen Dimitri! Is hier in Nederland ook bij de dealers waar ik over de vloer kom. Service is in 99% van de gevallen gelukkig geen probleem bij een andere dealer.

Inderdaad hopen dat ze het probleem gevonden krijgen en ook onder garantie oplossen, gezien dit absoluut geen slijtageonderdeel is.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Gebruikersavatar
E61_Stuiver
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 dec 2012, 00:58
Locatie: Drachten

Re: BMW 320i ConnectedDrive problemen

Bericht door E61_Stuiver » 24 jul 2021, 10:25

Ook ik heb een BMW geïmporteerd vanuit Duitsland en heb BMW Nederland gevraagd om de Connected Drive diensten om te zetten. Na het aanmaken van een account en het doorgeven van mijn ID en aankoopbewijs is de auto overgezet naar NL, nu werkt alles zoals het hoort te werken. Misschien dat ook eens proberen.
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Audio, navigatie en iDrive”