Navigatie systeem update F31 2012

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Fjeze
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2020, 12:03

Navigatie systeem update F31 2012

Bericht door Fjeze » 17 feb 2020, 14:15

Goedendag,

Ik heb een F31 (productie 12-2012) op het oog, mooie uitvoering echter zit er (volgens mij) de meest simpele navigatie in (klein scherm, en idrive met slechts 5 knoppen).

Nu is mijn vraag wat de mogelijkheden zijn qua update. Ik wil graag Spotify kunnen gebruiken via het scherm en de idrive knop. (Als het mogelijk is Apple Carplay, maar weet niet of dat te doen is OEM).

Ik heb ook al wel de Android schermen gezien, zien er echt mooi uit maar vraag mijzelf af hoe de geluidskwaliteit is (auto heeft Harman Kardon geluid en zou het zonde vinden als de geluidskwaliteit erg omlaag gaat)

Nu zie ik wel wat NBT sets te koop op marktplaats, alleen vragen sommige bedrijven echt de hoofdprijs voor alleen inbouwen en coderen. Mensen hier ervaring met een goed adres die wel normale prijzen rekent? Of een mede forum lid wat het tegen een vergoeding wilt en kan doen?

Alvast bedankt!

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Navigatie systeem update F31 2012

Bericht door ehombie » 17 feb 2020, 17:35

Als je een "audiofiel" bent, moet je die android systeem maar laten voor wat het is, omdat je moet gaan hannessen met een aux ingang (even een e6x reeks als referentie en wat er over geschreven op dit forum)

Wbt nbt retrofit....hoofdprijs, als je het afzet tegen een android systeem uit china, snap ik die gedachten. Zet je het af tegen een dealer als je NBT systeem bijv. kapot is, dan is dat vaak een goedkope alternatief :whistle: .
Die systemen kosten nu eenmaal wat eurotjes...omdat er gewoon markt voor is.

Het is vaak allemaal niet plug en play en vergt voor een beginner ook allemaal uitzoekwerk hoe het moet en het hebben van de juiste progjes.

Ik zou gewoon naar de betere retrofitters gaan op dit forum. Zie codeertopic.

Ik ben een handige jongen...maar ik moet eerlijk zeggen, een retrofit van CIC's tot NBT's ga ik uitbesteden als ik er toe ben (in wat ik nu aan informatie heb) of zoveel mogelijk "voor gecodeerd" heb voor fysieke installatie...

succes
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Gebruikersavatar
gk5
Berichten: 516
Lid geworden op: 09 jun 2012, 22:18
Locatie: Schaijk Noord Brabant

Re: Navigatie systeem update F31 2012

Bericht door gk5 » 06 mar 2020, 14:29

Kan ik voor je regelen inbouwen en programmeren.Nbt of nbt evo met carplay etc.Alles origineel bmw geen android troep.
Stuur even pb als je interesse heb.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Audio, navigatie en iDrive”