Audio upgrade F30 Gladen

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
dennissie90
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2018, 09:46

Audio upgrade F30 Gladen

Bericht door dennissie90 » 23 mar 2018, 10:13

Beste Forumleden,

Mijn naam is Dennis en bezit sinds enkele maanden een BMW F30 320i. Zeer fijne auto! Alleen het audio gedeelte valt wat tegen, vandaar de vraag om hulp...

Komende zaterdag ga ik een Gladen One set aanschaffen. Omdat hier geen kabels bijzitten dien ik het e.e.a. zelf aan te sluiten. Nu na heel wat onderzoek ben ik er bijna uit, maar zou ik dit toch door jullie willen laten checken.

Wat er in de F30 gebouwd gaat worden:
-Versterker: Mosconi 60.6
-Speakers: Gladen One set (2x 25mm tweeters, 2x 10cm midrange, 2x 20cm midwoofers en eventueel nog 1 extra subwoofer 15")

Omdat de stock radio van BMW geen RCA out heeft en mijn versterker wel High level input (RCA) heeft ben ik van plan gebruik te gaan maken van Speaker to RCA kabel welke ik dan op de RCA input van de versterker wil zetten in combinatie met de High Level Input instelling.

Mijn vraag is gaat dit zo werken? De kabels die nu nog met een speciale adapter aangesloten worden kan ik deze gebruiken op de Gladen set die gewoon normale + en - nodig hebben of moet ik daar nieuwe kabels voor leggen?

Tevens zit ik nog met de stock amp, moet ik hier nog rekening mee houden of kan ik deze weg laten?

Mosconi 60.6:
Afbeelding

BMW originele stekker plug voor speakers:
Afbeelding

Gebruikersavatar
The-P
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 jul 2013, 06:49
Locatie: Domburg

Re: Audio upgrade F30 Gladen

Bericht door The-P » 26 mar 2018, 19:04

Je beredenering voor het aansluiten van de high level input klopt helemaal.
Ook het aansluiten van je luidsprekers kan je doen zoals je zegt, alleen wel even nameten dat je plus en min goed aansluit anders zijn de speakers uit fase.

Alleen als de originele versterker is aangesloten via MOST dan moet deze worden uit gecodeerd, anders hoef je er niets aan te doen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Audio, navigatie en iDrive”