Match subwoofer plaatsen

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Gebruikersavatar
FThirtyone
Berichten: 93
Lid geworden op: 25 jun 2017, 20:35

Match subwoofer plaatsen

Bericht door FThirtyone » 10 sep 2017, 14:29

Hoi,

Ik heb een upgrade van Match gekocht. Plug and play zeggen ze.

Nu werd dat half uurtje voor de portieren 2 uurtjes, zo erg plug and play is het dus niet echt.

Maar nu. De subwoofer vervangen.

De originele subwooferbehuizing eruit halen is een eitje. Maar dan moet de subwoofer zelf nog uit die behuizing. En die zit rondom gelijmd, dus no way een kwestie van even eruit wippen en de nieuwe erin.

Heet iemand tips hoe dit aan te pakken? Ik wil die behuizing niet stuk maken en een losse behuizing is niet leverbaar zag ik bij Ekris.. Tóch wilik de subwoofers vervangen, want juist daar is nog veel winst te halen...

Ik geloof dat dit een kleine noodroep is.....
Afbeelding

FWD ==> FunWheelDrive

Gebruikersavatar
FThirtyone
Berichten: 93
Lid geworden op: 25 jun 2017, 20:35

Re: Match subwoofer plaatsen

Bericht door FThirtyone » 25 okt 2017, 14:49

Uiteindelijk een extra setje subs gekocht om met een dremel te lijf te gaan. Was in werkuren gerekend uiteindelijk een kleine twee dagen alvorens de subs er ook in lagen....


:)
Afbeelding

FWD ==> FunWheelDrive

Face

Re: Match subwoofer plaatsen

Bericht door Face » 19 sep 2018, 16:49

Wat heb je precies bewerkt?

En hoe is het geluid nu? Grote verbetering? Had je basis audio?

Gebruikersavatar
FThirtyone
Berichten: 93
Lid geworden op: 25 jun 2017, 20:35

Re: Match subwoofer plaatsen

Bericht door FThirtyone » 20 sep 2018, 06:31

De speakers in de kist waren dermate krachtig gelijmd dat ze niet zonder schade verwijderd konden worden. Daarom had ik een reserve setje subs gekocht, als het niet lukken ging, had ik in ieder geval mijn eigen nog.

Wat ik dus heb gedaan is de speakers uit de kist "breken" en de restanten met de dremel uit de rand geslepen zodat ik een mooie rechte rand kreeg. Die iets dieper gemaakt dan dat hij was zodat ik in de rand een ring bitumen kon leggen om kleine oneffenheden die je met dremelen altijd krijgt alsnog op te vangen om een luchtdichte aansluiting te krijgen. Vanaf daar was het simpel. De Match woofer erin schroeven en aansluiten.

Ik had basic audio, dus ook oznder tweeters. Ik heb nu de basic hu nog steeds, maar met de speakers van Match. Een heel groot verschil. In hoe hard (en toch zuiver) maar ook in details en uiteraard meer bereik in hoog omdat ik eerst geen tweeters had en nu wel. Ook in laag komt ie "verder"Als ik de fader meer op achter stuur (waar nog de standaard speakers zitten) merk ik nog direct het verschil in kwaliteit.

Overigens heb ik de oude subwoofers nog over en die zijn te koop... de set die ik als reserve aanhield tijdens het bewerken... ;) (ze staan op MP)
Afbeelding

FWD ==> FunWheelDrive

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Audio, navigatie en iDrive”