Rft noodzakelijk of niet?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Jerre Nimo
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2016, 11:40

Rft noodzakelijk of niet?

Bericht door Jerre Nimo » 16 mei 2017, 13:56

Hi all,

Ik heb een f30 uit 2013 waar momenteel winterbanden run flat op een 225/50/17 bmw velg zitten. Nu krijg ik wisselend advies wat er qua zomerband op zou moeten of kunnen. Enerzijds hoor ik dat er perse run flat op moet want er is geen reservewiel . ( dit boeit mij zelf niet zo want de kans op een lekke band is nihil) daarnaast zou de auto mindere rijeigenschappen hebben doordat de velg run flat gewend is.

Anderszins krijg ik ook te horen dat je net zo goed een normale band kan gebruiken en zelfs eventueel van Chinese kwaliteit. Kortom: kan iemand wat zinnigs roepen?

Alvast dank
Gr Jer

Gebruikersavatar
ParaWM
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2017, 17:02

Re: Rft noodzakelijk of niet?

Bericht door ParaWM » 16 mei 2017, 20:30

Wat je overal toch wel leest is dat RFT's iets meer de weg doorgeven dan normale banden. Op mijn premium selectie auto die ik vorige maand heb gekocht zaten al gewone banden, ik had dat zeker anders de volgende wissel zelf ook gedaan. Bijkomend voordeel voor mij was dat dit bij de verkoop niet vermeld was, en toen ik de dealer er op aansprak, ik een gratis "mobility kit" kreeg. Top Service!

En ik zou altijd voor goede kwaliteit top banden gaan, zeker als je wel eens het gas intrapt. Bridgestone Potenza, Michelin PSP of Continental (type even kwijt). Banden zijn je belangrijkste safety barrier.

https://bmwshop.ekris.nl/nl/accessoires ... bility-kit

Deze jongen heeft wat goede argumenten ook.
https://www.youtube.com/watch?v=9UF0sC7ZIbc
Nog eens een leuk onderschrift bedenken.....

Gebruikersavatar
®win
Berichten: 194
Lid geworden op: 13 dec 2015, 23:38
Locatie: Republiek Hollands Midden

Re: Rft noodzakelijk of niet?

Bericht door ®win » 17 mei 2017, 18:37

Runflat hoeft niet persé. In NL kun je makkelijk zonder af. ANWB heeft tegenwoordig standaard multisteek reservewielen bij zich. Ga je naar het buitenland, dan kan het wel handig zijn, want adequate hulpverlening is daar niet altijd goed voorhanden (meestal meteen afslepen naar een garage waarvan de kans groot is dat die de juiste band niet op voorraad hebben).

En ik onderschrijf het advies van ParaWM om voor een kwaliteitsband te gaan.

Continental is ContiSportContact 5.
Groet,
Erwin

BMW 320iXA Touring Luxury Line 2018
BMW R1250GS Adventure LC 2021 40 Years GS Edition
BMW Active Hybrid e-bike

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 684
Lid geworden op: 02 sep 2011, 09:02

Re: Rft noodzakelijk of niet?

Bericht door Hitz » 30 mei 2017, 11:05

Ik heb zelf Pirelli P Zero Runflat banden onder m'n auto. 225/35R20 en 255/30R20.

Bevalt erg goed, die gaan er de volgende keer opnieuw onder.
330d

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Styling”