Exclusive preview

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Martijnvb
Berichten: 211
Lid geworden op: 29 dec 2010, 22:18

Exclusive preview

Bericht door Martijnvb » 18 dec 2011, 19:25

Vanochtend ben ik aanwezig geweest bij de 'exclusieve' preview van de nieuwe 3 serie. Mijn impressie van de nieuwe 3.

De ochtend begon met een paar minuten standaard reclamefilmpje wat al lang op internet staat (boring). Vervolgens een presentatie over de auto, de eigenschappen (wat geleuter over de lijnen van de neus/kont) en de prijslijsten.

Na deze introductie, werd het tijd voor het echte werk: de doeken gingen van de 4 3-series af. Aanwezig waren 2 sport-lines (rood en zilver), een modern-line (in havana-nog iets) en een luxury line (donkerblauw).

Qua looks is de auto wat mij betreft er absoluut op vooruit gegaan. Erg mooie neus en een kont die wat wegheeft van de 5-serie (en dat is goed in mijn optiek).

Het interieur is ook erg opgeknapt. Niet meer die rare dubbele 'bult' (voor de navi) in het dashboard maar nu een mooi groot navigatiescherm wat in het dashboard verzonken ligt. Kwaliteit van de afwerking en materialen is absoluut een stap vooruit gegaan.
Dan de stoelen... Ik moet zeggen dat ik daar niet erg onder de indruk van was. De sportstoelen hebben uitschuifbare zittingen, en op de langste stand zijn de stoelen net aan lang genoeg. Niet erg riant aangezien ik niet buitensporig lang ben. Als ik de stoelen vergelijk met de sportstoelen uit de Audi A4 (B8), dan zijn die van de A4 duidelijk beter.

Dan de belangrijke vraag: de ruimte voor de achterpassagiers. Hoewel er wel iets meer beenruimte is voor achterpassagiers is het nog steeds geen zitpositie waar je graag 1000km doorbrengt. Als ik een persoon van ong. 1.83m voor me heb, die de stoel in de juiste positie heeft, dan is de beenruimte niet riant. In de Audi A4 (B8) is aanzienlijk meer beenruimte (en kun je dan ook erg comfortabel 1000km achterin zitten). Dit komt vermoedelijk doordat de A4 iets langer is en de stoelen van de A4 aan de achterkant meer uitgehold zijn dan die van de BMW.

Rijdynamiek kan ik helaas nog geen mening over geven aangezien we vandaag niet mochten sturen ;). Zodra ik daarvoor de kans heb, volgt mijn review daarover.

groeten, martijn

P.S. Foto's nemen mocht niet omdat het een 'exclusieve' preview betrof. Telefoons moesten in afgeplakte zakjes bewaard worden. Echt een hoop gezeik naar mijn mening aangezien het internet al vol staat met persfoto's en beursfoto's.
Gr, Martijn

ramonE90
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 nov 2009, 12:59

Re: Exclusive preview

Bericht door ramonE90 » 22 jan 2012, 23:55

Martijnvb schreef: P.S. Foto's nemen mocht niet omdat het een 'exclusieve' preview betrof. Telefoons moesten in afgeplakte zakjes bewaard worden. Echt een hoop gezeik naar mijn mening aangezien het internet al vol staat met persfoto's en beursfoto's.
Tja, ze moeten er wel een beetje geheimzinnig over doen, ze zullen denk ik zelf ook wel weten dat t internet vol fotos staat. Ik had zelfs al een boekje van de dealer.
BMW E90 318i

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Styling”