DVX Performance tuning

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
dannyvdberg
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 dec 2014, 15:41

Re: DVX Performance tuning

Bericht door dannyvdberg » 08 mar 2015, 13:29

Uiteraard kan ik beschrijven hoe man te werk is gegaan!

Ten eerste heb ik een lange tijd getwijfeld tussen BR Performance en DVX Performance, wat uiteindelijk de doorslag heeft gegeven is de eerlijke en duidelijke uitleg van Geert (DVX) geweest over bijvoorbeeld de garantie na de tuning en ik had bij DVX ook het gevoel dat zij persoonlijker zijn ipv zoveel mogelijke auto's willen doen op een dag..

De BMW is voor het programmeren op de rollerbank gegaan en daar kwamen de waardes uit die BMW opgeeft bij een standaard BMW F30 316i, dus dat geeft al een goed gevoel. Na de eerste run zijn de heren aan de slag gegaan met het programmeren van de chip, ze passen zelf de waardes van de chip aan en testen dit paar keer voor ze de definitieve run gaan uit voeren dus alles wordt handmatig geprogrammeerd en geen standaard files.

Bij de finale run hebben ze de auto in verschillende standen en snelheden getest en uiteindelijk kwamen daarna 216.6 pk's en 327 nm uit.

Ik kan dus bevestigen dat de heren van DVX erg precies, netjes en professioneel te werk gaan, alles wordt handmatig gedaan en er wordt niks ingekocht of wat dan ook.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, als er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag!

Fijne zondag!

330deetje
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 okt 2011, 22:54

Re: DVX Performance tuning

Bericht door 330deetje » 08 mar 2015, 13:51

Dankjewel Dannyvdberg, en veel plezier met je fijne auto!

330deetje
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 okt 2011, 22:54

Re: DVX Performance tuning

Bericht door 330deetje » 09 mar 2015, 19:10

Zo de tuning is voltooid. Ze hebben er 216.6 pk uit kunnen halen met 327 NM dus ben er erg tevreden mee en de tuning is gebaseerd op 98, dus vanaf nu 98 tanken en hebben we 220+ pk!
(van bmw3seriesforum)
Hi dannyvdberg, ik rijd zelf diesel, maar wat bedoel je hier precies mee?

dannyvdberg
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 dec 2014, 15:41

Re: DVX Performance tuning

Bericht door dannyvdberg » 09 mar 2015, 19:19

Wat ik bedoel is dat ze bij benzine de tuning op 95 of op 98 kunnen baseren en als je de tuning op 98 programmeert dat kan je de tuning optimaliseren en het maximale het eruit halen, voor een diesel maakt dit niks uit!

Ben je ook geïnteresseerd? Rijd je in een F serie of E?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 09 mar 2015, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking

330deetje
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 okt 2011, 22:54

Re: DVX Performance tuning

Bericht door 330deetje » 09 mar 2015, 20:31

Ik ben al voorzien bij conculega RS, net zo enthousiast als jij, had eerst een E en heb nu een F. De benzine auto van mijn vrouw nog niet, maar weet niet of het verstandig is met huidige aantal bonnen om die ook te doen :). Ja kan bevestigen dat Diesel Shell Power niets uitmaakt. In Duitsland schijnen ze overigens benzine met octaan 102 te hebben, wat blijkbaar nog betere pk resultaten kan opleveren. Ik begreep van de fora en tuner dat als je met benzine tuned dat je dan het beste vantevoren 98 kunt tanken, dat je zelfs backfires kunt krijgen als je vervolgens 95 tankt, tenzij de tuning echt op 95 is gemaakt. Maar had je nu 95 erin toen ze gingen tunen of 98 (zoals je het nu opschrijft lijkt het alsof ze een 98 tuning hebben gemaakt met 95 erin)?

dannyvdberg
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 dec 2014, 15:41

Re: DVX Performance tuning

Bericht door dannyvdberg » 09 mar 2015, 21:27

Klopt, voor de tuning zat er 95 maar we hebben gebruik gemaakt van een octaan boost dus dat levert verder geen problemen meer op lijkt me! Vanaf nu tank ik ook alleen maar 98 voor benzine, helaas is er nog geen 100 of zelfs 102 zoals in Duitsland...

Hoeveel pk en nm heb je nu? Mijn vader heeft zijn f30 330d laten tunen bij Apec en daar hebben ze er 327pk en 630nm eruit gehaald!

330deetje
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 okt 2011, 22:54

Re: DVX Performance tuning

Bericht door 330deetje » 10 mar 2015, 21:08

A ok, wist niet dat zoiets bestond, handig.
De vorige had een leuke tuning die rekening hield met de brandstof, berekend op rond de 275pk. De nieuwe heb ik niet laten checken, maar zou zo'n 30 procent meer torque moeten hebben bij het maximale vermogen. Blok kon meer aan, maar automatische versnellingsbak was de bottleneck.

dannyvdberg
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 dec 2014, 15:41

Re: DVX Performance tuning

Bericht door dannyvdberg » 14 apr 2015, 22:57

Filmpje gemaakt met de 316i met een sprint van 0 naar 100. Ongeveer 6+ seconden kost de sprint nu, dus is niet verkeerd denk ik zo..

https://vid.me/omO8

Gebruikersavatar
Kingfisher
Berichten: 875
Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
Locatie: De polder
Contacteer:

Re: DVX Performance tuning

Bericht door Kingfisher » 15 apr 2015, 08:42

Ook hier, vet! :D

Nog een jaar en een paar maandjes en dan gaat ie van mij ook.

dannyvdberg
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 dec 2014, 15:41

Re: DVX Performance tuning

Bericht door dannyvdberg » 15 apr 2015, 12:29

Thanks! Dat je zolang kan wachten zeg, als je de auto echt normaal warm rijdt en geen gekke dingen doet gaat het niet kapot maar dan zal je wel weer zien dat als ik dat nu zeg dat het binnen een week kapot is haha...
Kingfisher schreef:Ook hier, vet! :D

Nog een jaar en een paar maandjes en dan gaat ie van mij ook.

Gebruikersavatar
Kingfisher
Berichten: 875
Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
Locatie: De polder
Contacteer:

Re: DVX Performance tuning

Bericht door Kingfisher » 15 apr 2015, 13:07

Ik kan ook niet wachten, maar ik ben wat betreft het vervallen van de garantie een Afbeelding

groep010
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2013, 09:27
Locatie: NIjmegen

Re: DVX Performance tuning

Bericht door groep010 » 26 jun 2015, 09:59

dannyvdberg schreef:Goedemiddag,

Vandaag naar DVX Performance gegaan om mijn BMW F30 316i te tunen. Om half 7 in de ochtend zijn we richting België gereden, we zijn erg vriendelijk ontvangen door de heren van DVX.

Na een kop koffie is de auto op de rollerbank gegaan om de eerste test uit te voeren en het aantal pk was 135.6, daarna zijn de heren aan de slag gegaan met het programmeren van de chip. 2 uurtjes gewacht en kon de BMW weer getest worden en het volgende resultaat is behaald:

Afbeelding


De auto rijdt nu echt zoals die hoort te rijden, bij elk snelheid wilt die en blijft die maar gaan. De auto is nu echt een wereld van verschil en rijdt geweldig!

Ze leveren fantastisch werk af bij DVX, erg professioneel, eerlijk en vriendelijk!
Beste Danny,

Ik rij ook een BMW F30 316i en heb deze net als jij laten tunen bij DVX. In de 5e en 6e versnelling heb ik echter last van resonantie tussen de 2000 - 3000 toeren als ik het gas vol intrap.

Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn

Mvg,
Jeroen

Gebruikersavatar
Kingfisher
Berichten: 875
Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
Locatie: De polder
Contacteer:

Re: DVX Performance tuning

Bericht door Kingfisher » 26 jun 2015, 15:24

Danny heeft zijn 316i inmiddels alweer ingeruild voor een 220d.

groep010
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2013, 09:27
Locatie: NIjmegen

Re: DVX Performance tuning

Bericht door groep010 » 30 jun 2015, 12:51

groep010 schreef:
dannyvdberg schreef:Goedemiddag,

Vandaag naar DVX Performance gegaan om mijn BMW F30 316i te tunen. Om half 7 in de ochtend zijn we richting België gereden, we zijn erg vriendelijk ontvangen door de heren van DVX.

Na een kop koffie is de auto op de rollerbank gegaan om de eerste test uit te voeren en het aantal pk was 135.6, daarna zijn de heren aan de slag gegaan met het programmeren van de chip. 2 uurtjes gewacht en kon de BMW weer getest worden en het volgende resultaat is behaald:

Afbeelding


De auto rijdt nu echt zoals die hoort te rijden, bij elk snelheid wilt die en blijft die maar gaan. De auto is nu echt een wereld van verschil en rijdt geweldig!

Ze leveren fantastisch werk af bij DVX, erg professioneel, eerlijk en vriendelijk!
Beste Danny/ andere forumleden,

Ik wil toch graag even een voetnoot plaatsen bij de service van DVX.

Een maand geleden heb ik ook mijn 316i laten tunen bij DVX. Op zich een mooi resultaat gehaald. 219PK en 336NM. De auto trekt als een lier.

Het probleem is echter dat als ik volgas geef in de 5e/ 6e versnelling (tussen 2000-2500toeren) er veel resonantie ontstaat. Ik merkte dit gelijk bij het rijden onderweg naar huis. Ik heb dit toen telefonisch gemeld. DVX gaf aan dit vaker gehoord te hebben en dat het aan de motorsteun/rubbers lag. Het trillen van de motor werkt versterkt door de tuning en de steunen gaven dit door. Niets aan te doen.

Na mezelf ingelezen te hebben blijkt het probleem te zitten in het feit dat de trilling veroorzaakt wordt door het hoge aantal NM wat zijn weerslag heeft op de versnellingsbak/ vliegwiel wat uit onbalans wordt gebracht. Aangeraden wordt om de tuning zodanig aan te passen dat dit probleem niet meer optreed. Bijvoorbeeld het verlagen van de turbodruk.

Wederom contact gehad met DVX en dit aangekaart. Kort samengevat werd aangeboden om de standaard software terug te zetten (geen geld terug) of om de software te gaan tweaken. Maar dan wel voor eigen rekening, want anders paste het niet in het kostenplaatje.

Als je pretendeert service hoog in het vaandel te hebben en voor je klanten door het stof te gaan als er iets is. is dit op zijn zachtst gezegd een waardeloze optie !!!

kriszty
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 dec 2010, 22:02

Re: DVX Performance tuning

Bericht door kriszty » 08 jul 2015, 20:32

Wat ik inmiddels heb begrepen van groep010, is dat DVX nog steeds niet heeft gereageerd. Vind dit voor een Tuner zoals DVX pretendeert te zijn absoluut slechte reclame.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Performance en tuning”