Aandrijvingstoring BMW F31 316d B47 2015

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Kroonluchter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2018, 21:05

Aandrijvingstoring BMW F31 316d B47 2015

Bericht door Kroonluchter » 20 jul 2018, 21:35

Hallo bimmergenoten,

Zoals het onderwerp doet voorspellen heb ik sinds 2dagen problemen met mijn BMW 316D F31. Het is een relatief jonge auto (eind 2015) en heb er tot nog toe nooit problemen mee gehad. Km stand is nu 80.000km waarvan de laatste 50.000km er het afgelopen jaar bijgekomen zijn, daarnaast hij is getuned en heeft dus 192pk pfeerdjens.

De storing begon 2 dagen geleden na een rit van 100km, ik merkte dat de auto weinig vermogen had bij laag toerental (onder 2500rpm) en vervolgens een storingsmelding gaf. Pin me niet vast op de exacte tekst maar volgens mij stond er “Aandrijvingstoring, beperkt vermogen beheerst doorrijd”. Dit veranderde de auto in een slag en ging dus in een noodprogramma lopen. Snelweg afgegaan en opnieuw gestart, storing weg en vermogen weer terug.
Vandaag weer gaan rijden en geen storing meer in de auto, dacht ik..... na een paar minuten merkte ik wederom het lage vermogen bij laag toerental en dat heeft hij tot op heden nog steeds.

Korte samenvatting van de storing:
- weinig tot geen vermogen onder 2500rpm
- goed vermogen boven 2500rpm en je voelt de turbo inkomen vanaf dit moment
- storingsmelding is niet constant en bij melding noodloop van kracht

Op dit moment heb ik een aantal vermoedens wat het probleem kan veroorzaken, deze houd ik vooralsnog even voor me om jullie de ruimte te geven om hierover te sparren en niet in een richting gestuurd te worden.

Heb op het forum geen vergelijkbare storing op dit type auto/motor gevonden en hopelijk kunnen jullie mij hiermee verder helpen!!!

Gr, Kroonluchter

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Techniek”