bmw F31 airbag crash sensor

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bmw 14CK8 owner
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2018, 10:27

bmw F31 airbag crash sensor

Bericht door bmw 14CK8 owner » 21 feb 2018, 11:22

Hoi, we hebben met onze F31 een ongeval gehad waarbij alle airbags zijn open gegaan. Het chassis is gelukkig niet geraakt en we hebben de wagen onder tussen bijna klaar om te kunnen laten spuiten.
We hebben de herstellingen gedaan omdat het bestek vrij hoog was en van de verzekering niet veel zouden krijgen van de auto.
Alle airbags zijn geplaatst en de airbag module heeft een reset gekregen en ook de battery blow off cable is vervangen. Motor draait goed en auto rijd zonder problemen.
Mijn vraag is nu voor ik de airbag module gaat terug plaatsen en de auto ga uitlezen, waar moet ik vooral nog op letten of ben ik nog iets vergeten? Er zij mij iemand dat ik vooraan nog een crash sensor moet zoeken en vervangen? Is dit zo en ja waar kan ik deze terug vinden?
Bedankt alvast en hopelijk vind ik hier de nodige uitleg, als ik bij mijn plaatselijke bmw garage voor info ging horen kreeg ik het antwoord van je had hem hier maar moeten laten herstellen.
Maar door het zelf te doen sparen we nu wel bijna 4600 euro uit tegen over het gemaakte bestek.

Mvg
Laatst gewijzigd door bmw 14CK8 owner op 23 feb 2018, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.

h3b
Berichten: 982
Lid geworden op: 16 mar 2011, 11:12
Locatie: Laarbeek

Re: bmw F31 airbag crash sensor

Bericht door h3b » 21 feb 2018, 12:40

Even op de volgende link klikken en de juiste uitvoering kiezen . Dan heb je de locatie en het partnummer : Electric parts airbag

Zo te zien zijn het er 2. Of je deze moet vervangen, geen idee. Misschien wel een goed en veilig idee om het wel te doen. Succes!
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2845
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: bmw F31 airbag crash sensor

Bericht door Source » 01 mar 2018, 06:20

Klopt toch wat de plaatselijke bmw garage zegt. Je wilt hem daar niet laten maken omdat jij vind dat het te veel geld kost maar je gaat daar wel om info vragen hoe het moet.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Gebruikersavatar
Rob Pt
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 nov 2014, 12:31
Locatie: Portugal bij Christina
Contacteer:

Re: bmw F31 airbag crash sensor

Bericht door Rob Pt » 02 apr 2018, 00:30

Off topic
Source schreef:...... Je wilt hem daar niet laten maken omdat jij vind dat het te veel geld kost maar je gaat daar wel om info vragen hoe het moet.
De reactie van de dealer kan ik me wel voorstellen maar doorredenerend is elk auto- of motorforum in feite broodroof voor de merkdealer en ook de zgn. vakgarages.
Er zijn zoveel adviezen, how-to's en links naar werkplaatshandboeken, schema's enz.enz. op te vinden dat daardoor een bezoek aan de werkplaats van de dealer vaak helemaal niet meer nodig is!
In feite geldt dit voor het gehele internet op zich omdat het gewoon een haast onuitputtelijke bron van informatie is.

Ik weet niet hoe goed je de auto- en motorbranche kent maar in de werkplaats moet d.m.v. onderhoudsbeurten en reparaties het geld verdiend worden! Echt niet met de verkoop van nieuwe en/of gebruikte auto's/motoren!

Hoe overleeft de autodealer?

En als ik ca. € 4600 uit zou kunnen sparen door iets geheel zelf te doen nou dan denk ik dat ik in geval van toch ook wel een gokje zou wagen om de dealer te vragen hoe ik iets moet doen. Nee heb je, ja kun je krijgen!

En wees nou eens heel eerlijk, als ik jouw onderschrift lees dan ......... toch? :whistle:

Rob
Harley Davidson Heritage Softail 1997
Yamaha XT1200ZE Super Ténéré MY18
Jaguar XK 4.2 V8 MY09 (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Land Rover Defender Td5 110 Hard Top MY02
BMW 318d Touring Advantage Automaat MY16
Iseki LandHope 165 (trekkertje)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Techniek”