Afstandbediening werkt niet goed

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie

Afstandbediening werkt niet goed

Berichtdoor campertje » 05 okt 2017, 19:54

Zoals ik in mijn voorsteltopic al aan heb gegeven heb ik sinds 3 weken een BMW 320i bwj 2014. :gekdoen: :driving: :gekdoen: :driving:
Ik heb deze van een particulier overgenomen.
Tijdens de aflevering heb ik de 2 afstandbediening globaal gecontroleerd en dacht dat ze het beide goed waren.

1 afstandbediening werkt inderdaad 100%

De andere heeft 3 weken ongebruikt in de la geleden en deed niets meer maar nadat ik in deze afstandbediening een nieuwe batterij heb geplaatst doet hij het nu half:
de knopjes doen het goed: openen en sluiten vd auto, kofferbak openen.
Als ik de auto wil starten gaat het de ene keer goed goed de andere keer vraagt hij of ik de afstandbediening naast de stuurkolom te houden en de auto start dan ook.
Echter de comfort access systeem werkt met deze sleutel nooit.

Of dit ook al was tijdens de koop weet ik niet want ik denk dat ik alleen de knopjes heb gecontroleerd en hem een keer op contact heb gezet. En dit werkt nu ook.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn??
Sleutel stuk of een kwestie van opnieuw inleren??
------------------------------------------------------------------------------------------------------

BMWF30 320i ED

------------------------------------------------------------------------------------------------------
campertje

Re: Afstandbediening werkt niet goed

Berichtdoor ehombie » 06 okt 2017, 19:12

Ik meen als de batterij laag is dan krijg je ook melding van tijdens starten...(e61 althans) doe er voor de zekerheid een goede duurder (a) merk batterijtje in. Kunnen mij inziens net meer piekspanning/stroom geven dan de goedkoperen varianten wanneer je een knop in drukt

Weet even niet wat voor batterij in gaat in die sleutel -->zo'n platte? Controleer even op juiste type.

Dus Geen ACTION kwaliteit/verpakking voor 1of2 euro. Reeds 2x ondervonden met (action) goedkope batterijen.

(Ik ga graag naar de action voor batterijen in speelgoed van de kids)
E61 523i LCI
ehombie

Berichtdoor campertje » 06 okt 2017, 19:43

Ik heb er een originele Varta ingezet. CR2450
De spanning die ik meet van de batterij is ook 3V.
Van de batterij die ik heb vervangen was dit slechts 2,6 volt.

BMWF30 320i ED

campertje

Berichtdoor ehombie » 06 okt 2017, 20:51

Uhm...sorry dan weet ik het ook zo niet.. contactpuntjes van batterij misschien beetje bijbuigen?

Misschien heeft die afsstandbedirning wel een beetje geleden door gebruik...

Kan mij niet voorstellen dat een keyless instelling verdwijnt of wordt weggeschreven...in een afstandbediening. Maar ja ik weet het niet zeker...
E61 523i LCI
ehombie

Berichtdoor campertje » 06 okt 2017, 21:12

Zelf het bijbuigen van de contactpunten heb ik al gedaan ;) ;)

Misschien zijn er nog andere die hier wat van af weten??? :roll: :roll:

BMWF30 320i ED

campertje

Keer terug naar BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Techniek