Actieve Cruise Control after market inbouwen?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Hans_H
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2017, 07:02

Actieve Cruise Control after market inbouwen?

Bericht door Hans_H » 18 aug 2017, 08:45

Goedemorgen

Is dit eenvoudig toe te voegen?

Onze heerlijke 320D is helaas niet helemaal compleet. Zo missen we onder andere de actieve cruise control. Het lijkt mij sterk dat het erg veel werk is of kostbaar om dat achteraf in te bouwen. Ik hoop dat de plek waar de schakelaar zou zitten al voorzien is van een stekker bijvoorbeeld.
Het zelfde geldt ook voor het line departure systeem (goed geschreven?).

Wie heeft hier ervaring mee?

Vast bedankt, groet Hans

Gebruikersavatar
®win
Berichten: 194
Lid geworden op: 13 dec 2015, 23:38
Locatie: Republiek Hollands Midden

Re: Actieve Cruise Control after market inbouwen?

Bericht door ®win » 18 aug 2017, 12:43

Je bedoelt de adaptieve cruise control, die snelheid laat minderen als er langzamer verkeer voor je zit? De ACC radar alleen al is nieuw € 2250, dus evt. 2e hands ook nog best aan de prijs. Daarnaast zul je al minimaal de CC met remfunctie moeten hebben om ook autonoom te kunnen laten remmen.

Lane departure warning vereist naast de camera in de voorruit ook nog (minimaal) een stuurmodule, mocht de bekabeling al voorhanden zijn.
Groet,
Erwin

BMW 320iXA Touring Luxury Line 2018
BMW R1250GS Adventure LC 2021 40 Years GS Edition
BMW Active Hybrid e-bike

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: Actieve Cruise Control after market inbouwen?

Bericht door Jeremy » 18 aug 2017, 12:51

Hans, ik heb je topic even verplaats naar het F30 techniek forum. Zo houden we het overzichtelijk en staat alles op z'n plek. Mocht je het niet eens zijn met de verplaatsing, schroom dan niet om een persoonlijk bericht te sturen, dan kan ik je uitleg geven. :duim:

Succes!

Groetjes,
Jeremy

Hans_H
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2017, 07:02

Re: Actieve Cruise Control after market inbouwen?

Bericht door Hans_H » 18 aug 2017, 14:54

®win schreef:Je bedoelt de adaptieve cruise control, die snelheid laat minderen als er langzamer verkeer voor je zit? De ACC radar alleen al is nieuw € 2250, dus evt. 2e hands ook nog best aan de prijs. Daarnaast zul je al minimaal de CC met remfunctie moeten hebben om ook autonoom te kunnen laten remmen.

Lane departure warning vereist naast de camera in de voorruit ook nog (minimaal) een stuurmodule, mocht de bekabeling al voorhanden zijn.
Natuurlijk, dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Dat krijg je er van, als je op je werk een beetje privé zit te rommelen op een forum :gek:

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2838
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Actieve Cruise Control after market inbouwen?

Bericht door Source » 29 aug 2017, 22:35

Waar baseer je het op dat het niet veel werk is?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Hans_H
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2017, 07:02

Re: Actieve Cruise Control after market inbouwen?

Bericht door Hans_H » 04 sep 2017, 15:56

Inmiddels heb ik de vergissing ontdekt. Dus de opmerking/vraag is al niet meer relevant.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 11 nov 2019, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan

Gotscha
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 jan 2009, 12:26
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Re: Actieve Cruise Control after market inbouwen?

Bericht door Gotscha » 30 sep 2019, 20:30

hallo, is jullie gelukt deze actieve cruise ontrol met bijhorende systeem in te bouwen? ik denk ook over deze inbouw maar heb nog niemand gevonden die dat daadwerkelijk dat doen kan voor f30 ui 2019. enkelen hebben gezegd dat kunnen maar toen ik offerte vroeg hoorde ik niets meer...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Techniek”