BMW Security Kit

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
bmvvinnie
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 dec 2020, 05:47

Re: BMW Security Kit

Bericht door bmvvinnie » 12 mar 2021, 18:18

Ik heb vernomen dat de criminelen van tegenwoordig naar uitdagingen zoeken ivm verveling in deze corona crisis. :rolf:

dschneiderberg
Berichten: 93
Lid geworden op: 24 apr 2016, 20:21
Locatie: Steenbergen (NB)

Re: BMW Security Kit

Bericht door dschneiderberg » 12 mar 2021, 21:32

Beste Jeremy,

Goed bezig zeg!

Wat bedoel je precies m.b.t. het niet meer mogelijk zijn van achteraf in te bouwen opties / accessoires?

Gr.
Diego
BMW ///M

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: BMW Security Kit

Bericht door Jeremy » 13 mar 2021, 04:00

Als je een navirem hebt, of in iets mindere mate de BMW security kit bijv., dan moet alles er weer uit gesloopt worden. En waar is dat allemaal voor bedoeld? Dat het er niet uit te slopen is. ;)

dschneiderberg
Berichten: 93
Lid geworden op: 24 apr 2016, 20:21
Locatie: Steenbergen (NB)

Re: BMW Security Kit

Bericht door dschneiderberg » 13 mar 2021, 11:12

Hi Jeremy,

Idd dat is ook weer zo...

Bij jouw 4er zal er, als ik het zo lees, echter weinig meer te ‘retrofitten’ zijn daar je auto volgeladen is met opties.

Gr.
Diego
BMW ///M

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: BMW Security Kit

Bericht door Jeremy » 13 mar 2021, 14:14

Klopt. Qua opties heb ik eigenlijk alles wat ik wilde. Gelukkig geen keyless en niet de uitermate irritante rij-assistenten zoals lane assist en active cruise control. Stuurverwarming, active protection en surround view zit er ook niet op, maar dat zijn ook geen dingen die ik mis. Adaptieve LED-koplampen, H&K, digitaal dashboard, navi pro, dakraam, stoel verwarming, PDC rondom met park assist en alle connectivity functies zoals remote cockpit en toeteren via telefoon (is leuk!! :rolf: ) zit er allemaal op. En een prachtige combinatie van exterieur en interieur kleur, al zeg ik het zelf. ;)

dschneiderberg
Berichten: 93
Lid geworden op: 24 apr 2016, 20:21
Locatie: Steenbergen (NB)

Re: BMW Security Kit

Bericht door dschneiderberg » 13 mar 2021, 15:40

Absoluut een mooie optielijst. Ben zelf wel weg van de Adaptive Led koplampen. Je ziet deze optie ook niet zoveel. Het dagrijlicht is zeer fraai vormgegeven bij deze units.

Zelf heb ik wel comfort access. Ik heb gelukkig wel een garage en tweede voertuigbeveiliging (DEFA). Zelf heb ik mijn 1er voorzien van de nodige M Performance Parts waaronder ook het M Performance stuurwiel. Voor de zekerheid, maar zeer zeker ook voor de afschrikkende werking van de raamstickers, toch het Security Kit geïnstalleerd.

Het is een mooie oplossing van BMW en zeer zeker ook betaalbaar. Het is jammer dat het niet zo bekend is onder de BMW-rijders. Mede daarom heb ik dit item op het forum gezet.

Gr. Diego
BMW ///M

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: BMW Security Kit

Bericht door Jeremy » 13 mar 2021, 17:38

Ja die koplampen zijn ook een doorslaggevende factor geweest. Ik rij 95% van de keren in de nacht vanwege mijn nachtdiensten en dan is het toch wel echt een fijne en zeer indrukwekkende optie. Ook over dag vind ik het er net wat fraaier uit zien dan de “normale” lampen doordat de “angel eyes” wat exclusiever ogen. Ook vind ik de knipperlicht over de gehele “wenkbrauw” erg fraai.

Afbeelding

Ik heb op mijn E90 comfort access gehad en het was inderdaad wel handig met een grote koffer of een krat pils haha. Wat ik wel een nadeel van de nieuwere F3x vind is dat je geen sleutelgat hebt. Ik zit wederom 95% van de tijd 1+ uur in de auto en dan doe ik de sleutel maar in de bekerhouder want in m’n broek vind ik niet prettig. Verder mis ik dan ook de “beker”houder van de E90 in mijn middenarmsteun dus het potje kauwgom moet in de andere bekerhouder. Dan geen ruimte meer voor mijn blikje pils... uhhh.. kop koffie. :+ :+ :+

dschneiderberg
Berichten: 93
Lid geworden op: 24 apr 2016, 20:21
Locatie: Steenbergen (NB)

Re: BMW Security Kit

Bericht door dschneiderberg » 13 mar 2021, 18:09

Helemaal mee eens Jeremy!

Overigens is de 420i een fijne motor hoor! Er zit genoeg pit in! Naar mijn mening zijn de chrome-details in combinatie met het CarbonSchwarz een zeer fraaie combi. Overigens zijn je Carbon fibre interieurlijsten een zeldzaamheid. Je ziet deze eigenlijk alleen maar in een M4.

Gr.
Diego
BMW ///M

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: BMW Security Kit

Bericht door Jeremy » 13 mar 2021, 18:30

Thanks! Het is inderdaad een heel fijn blok. Ik kom van een 330d maar de nieuwe 20i valt alles behalve tegen. Hij hangt goed aan het gas en de automaat is hartstikke goed bij de les. En, voor een 20i klinkt het serieus nog goed ook. Zeker in sportstand en de versnellingsbak in manueel komen er leuke plofjes uit de uitlaat, zonder dat het asociaal wordt. En, mocht het vermogen toch tegen gaan staan; een kuurtje bij BR-Performance geeft 270pk dus dat kan altijd nog (na garantie).

De gehele combinatie is inderdaad ook heel fraai. Ik heb ook in een Individual gereden, Tanzanit Blau met zwarte accenten en zwart individual leer maar ik vond dit toch een beetje saai. Dan is carbonzwart met chroom, mokka en Carbon inleg een veel exclusievere combinatie. Volgende maand krijgt hij een polijstbeurt en een Opticoat Pro+ coating, de velgen gaan dan in een goede coating en wordt het interieur onder handen genomen. Dan zal het helemaal een plaatje zijn.

dschneiderberg
Berichten: 93
Lid geworden op: 24 apr 2016, 20:21
Locatie: Steenbergen (NB)

Re: BMW Security Kit

Bericht door dschneiderberg » 13 mar 2021, 19:11

Gaaf zeg! Zal mooi worden inderdaad.

Ik zou nooit gaan chippen of remappen hoor. Ik werk zelf bij een BMW-dealer en je ziet gewoon dat er vroeg of laat problemen gaan ontstaan te wijten aan het tunen. Je moet weten dat bij de huidige motoren de software volledig aan het blok / overige delen van de motor is aangepast. Het hangt nauw met elkaar samen.
BMW ///M

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: BMW Security Kit

Bericht door Jeremy » 17 mar 2021, 20:59

Hmm.. En weet je dan toevallig ook waar en door wie die auto's getuned zijn? En wat er dan "vaker" stuk gaat? Ik ben sowieso al van mening dat die oliewissel van 30.000km en het strikt niet spoelen van de automaat ook geen goed idee is haha. Ik heb een onderhoudscontract bij de 420i maar die gaat toch echt wel iedere 15k nieuwe olie krijgen zoals ik altijd deed. Persoonlijk vraag ik mij af wat schadelijker is; een tuning en af en toe daar gebruik van maken of 30.000km met dezelfde olie rijden. :emo: Ik heb verder bijv. ook geen problemen met vaker bougies of andere "slijtage" onderdelen vervangen want ja, ik rijd liever met onderdelen die 100% goed zijn dan voor de helft versleten.

Mijn vorige 330d bijvoorbeeld is het perfecte voorbeeld. Die heeft van 160.000 tot 220.000 compleet probleemloos gereden met 300pk/600nm (tov 245pk/520nm origineel) en is still going strong. Die had ook een xHP Flash die weer meer rekening hield met de tuning van Beek Auto Racing. Maar ik ben het met je eens; goed oppassen in ieder geval. ;)

dschneiderberg
Berichten: 93
Lid geworden op: 24 apr 2016, 20:21
Locatie: Steenbergen (NB)

Re: BMW Security Kit

Bericht door dschneiderberg » 17 mar 2021, 22:23

Goed oppassen inderdaad en met een gerenommeerd bedrijf in zee gaan als je dan toch wilt tunen.

De 4er is in ieder geval bij jou in goede handen :duimen: !
BMW ///M

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (F20 / F21) Audio, Navigatie en iDrive”