1 serie laten blinderen + panoramisch dak

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Koeft90
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2016, 15:49

1 serie laten blinderen + panoramisch dak

Bericht door Koeft90 » 03 feb 2017, 10:00

Hey!

Vraagje, ik weet niet of ik hier bij het juiste subforum zit mocht dit niet zo zijn dan hoor ik het uiteraard graag!

Ik ben nu +/- 1,5 jaar een trotse bezitter van een witte BMW 1 serie uit 2013. Nu zou ik graag mijn ramen laten tinten, echter ben ik wat dat betreft echt een nitwit en heb er dus totaal geen kaas van gegeten. Hebben jullie ervaring hiermee? Zoja, wat is het percentage wat jullie aanraden? Ben gisteren bij een bedrijf geweest waar ik dit kan laten doen en ze hebben de verschillende percentage's ook zichtbaar, enkel is het lastig te zien omdat het natuurlijk pas echt tot zijn recht komt wanneer het op de auto zit. Ze zeiden alleen wel dat 5% echt af te raden is, omdat er dan s'nachts niks meer door te zien is, klopt dit?

Voor mag als het goed is maar maximaal 50% las ik, dus dat zullen we dan maar netjes aanhouden.

Daarnaast nog een andere vraag. Ik zou er over een paar maanden graag een uitklapdak in laten zetten, iemand ervaring hiermee of dit wel/niet aan te raden is? Heb op internet al wat bedrijven gevonden waar je dit kan laten doen maar ik wil er voor waken dat het geen "beunoplossing" gaat worden. Wanneer de auto met klapdak uit de garage komt rollen is het natuurlijk vele malen mooier..

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Firefighter97
Berichten: 236
Lid geworden op: 06 okt 2015, 13:46

Re: 1 serie laten blinderen + panoramisch dak

Bericht door Firefighter97 » 05 feb 2017, 12:17

Heey!

Ramen tinten kan ik je zeker aanraden, ik heb het ook deels mij mijn 1-serie E81 gedaan :)
Ik heb de 2 zij-achter ruiten met 5% licht doorlatend gedaan. Staat hem erg vet.

Het is 's nachts inderdaad wat lastiger om er doorheen te kijken, dus raad ook af om de achter ruit 5% doorlatend te doen. Ik ben wel gewend zonder zicht in mn achter ruit en zij-achter ruit te rijden ivm mijn werk bus ;)


Voor de voor en voor-zij ruiten gelden wel regels voor het tinten van je ramen. Dit zou je even op moeten zoeken..

Desalniettemin is het een beetje ieder voor zich voor wat betreft diegene mooi vindt.. Ik vind 5% dus mooi :)
Ben benieuwd wat het resultaat wordt! :duimen:
Follow now! IG: Dutch.X1

If you don't look back at your car after you parked it, you own the wrong car.

Gebruikersavatar
mieske90
BimmerPortal Team
Berichten: 5559
Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
Locatie: Noord-Brabant

Re: 1 serie laten blinderen + panoramisch dak

Bericht door mieske90 » 07 feb 2017, 20:36

Beste Roeft,

ik heb op mijn vorige wagens 20% en 5% gehad (zie topic), 5% is inderdaad heel donker.
Je ziet snachts alleen nog maar lichten door je achterruit.
Maar zoals mijn voorganger al zei het is heel erg persoonsgebonden, je moet doen wat jij het mooiste vind.

Op de voorruiten mag je niet alles plakken, de folie moet minimaal 55% lichtdoorlatend zijn.
Anders kun je daar gezeik met de politie krijgen.
Afbeelding
Volgende evenement:


Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (F20 / F21) Styling”