Ratel 118iA LCI

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
dennis8310
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2019, 21:23

Ratel 118iA LCI

Bericht door dennis8310 » 24 jun 2019, 21:35

Beste leden,

Ik rij nu al een paar maanden (naar tevredenheid) een mooie 118i LCI met automaat. Het enige wat me steeds meer opvalt is een ratel die ik niet thuis kan brengen waar die precies vandaan komt en of dit aangepakt moet worden. Na wat speurwerk op het forum ben ik nog niet dezelfde ratel tegengekomen. Kunnen jullie eens meedenken en luisteren?

https://youtu.be/m1dnXgieBas

Het gebeurd onder de volgende omstandigheden:
- terwijl auto rolt (in D) en bij gas los laten en geluid stopt net voordat motor stationair draait
- terwijl auto rolt (in N) en even gas geeft en wanneer motor dan weer terugzakt in toeren hoor je het weer (totdat hij stationair bereikt)
- koude motor (verhoogd toerental) en je de automaat in D of R zet met je voet nog op het pedaal
- in P of N even vlot gas geeft hoor je tijdens het toeren maken heel licht de ratel.

Het vreemde is dat je vooral met rollende auto en wanneer de auto terugzakt in toeren (zowel in D en N) Bij stilstaande auto hoor je deze ratel niet met terugzakken van de toeren. Ratel is toeren-afhankelijk en niet snelheid-afhankelijk dus alles na de koppeling valt af lijkt mij.

Ik hoor graag van jullie :) :///m:

Aramsamsam
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jun 2019, 20:12

Re: Ratel 118iA LCI

Bericht door Aramsamsam » 05 okt 2019, 17:34

Zou het geluid uit ZF 8HP45 transmissie kunnen komen?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (F20 / F21) Techniek”