Re: EDje's F21 *is verkocht*

Show je BMW F20 / F21. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
edjebmw
Berichten: 523
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:57
Contacteer:

Re: EDje's F21

Bericht door edjebmw » 28 jan 2015, 18:36

xeoMe schreef:
--help schreef:Wat is het verbruik nu voor en na ongeveer? Heb je daar al een beeld van? :)

edit: lijkt me kicken om die 177pk/350nm die ik nu heb, richting de 200+/400+nm te krijgen :W
Voor de chip 1:12.
Na de chip 1:12,5 / 1:13

Althans ik quote Edje z'n bericht via facebook :duim:
Klopt helemaal ..... Mits je wel de zelfde rijstijl aanhoud he ;)
Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl

Gebruikersavatar
edjebmw
Berichten: 523
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:57
Contacteer:

Re: EDje's F21

Bericht door edjebmw » 28 jan 2015, 18:49

Paulk schreef:Gaaf wat je allemaal gedaan hebt aan de auto. Echt heel mooi allemaal.

Ik heb wat vragen. Heb je de auto nou verlaagd en hoeveel en hoe?

*1 Hebben de 114/116/118 allemaal dezelfde turbo want als ik googlede op tuning kwamen er na tuning wel verschillende waardes uit waardoor ik dacht dat het verschil in de turbo zit. Is er intern nog verschil qua blok of is alles echt enkel softwarematig?

*2 Ik vind de door jou behaalde waarden namelijk nogal bizar. En de garantie? Garantie op software enkel of is het echt garantie op de motor en bak want als dat het geval is dan is tuning binnen de originele bmw garantietermijn geen probleem.

*3 Ik vind de m sport ophanging nu heerlijk dus verlaging zat ik niet aan te denken, maar ik vind jouw stand er mooi icm de wielen. Zijn dit de m sport wielen in 18 inch? Het oogt wat groter namelijk.

*4 Kan de diffuser overigens verzaagd worden of is het noodzakelijk bij wijziging uitlaat de m135i diffuser te plaatsen? En past deze diffuser op het normale m pakket?

Sorry voor alle vragen maar ben geheel nieuw met BMW.
*1Alles van de 1.4 t/m 1.8 uitvoering is het zelfde qua Motor en Turbo.... en de verschillen bij BR- Performance zit hem alleen enkel en alleen in de voor jou BMW mooiste en beste waardes... Bij mij zit er b.v. een custom made performance exhaust onder, dat zie je weer terug in de waardes

*2 Ze geven zelf 5 jaar garantie... maar hou er rekening mee, dat officieel de fabrieks garantie wel vervalt... maar die van mij is al ruim 2 jaar oud, dus net uit de garantie...

*3 Ik heb voor de originele M veren, en achter Eibach pro .. maar het M onderstel ( dempers ) zitten er nog wel gewoon onder. Ik heb er een 19'inch F30/F31 breedset onder liggen ( 225/255)

*4 Ik heb de originele M diffuser gewoon gebruikt, en hier de pijpen uit gehaald... die kan je dus gewoon gebruiken :duimen:
Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl

Paulk
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 jan 2015, 14:45

Re: EDje's F21

Bericht door Paulk » 29 jan 2015, 13:58

*4 Ik heb de originele M diffuser gewoon gebruikt, en hier de pijpen uit gehaald... die kan je dus gewoon gebruiken :duimen:
Hebben ze deze uitgezaagd? En is dat wel netjes te doen zonder dat de rand rafelt?

Gebruikersavatar
edjebmw
Berichten: 523
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:57
Contacteer:

Re: EDje's F21

Bericht door edjebmw » 02 feb 2015, 19:47

Is zeker goed te doen.... daarna ff netjes met een Dremel glad gemaakt, ziet er perfect uit.
Je kan ook speciale overzet stukken kopen... maar dat moet dan wel net zo beetje de zelfde maat hebben... vind het zo wel prima, en ziet er gewoon netjes uit :duim:
Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl

Paulk
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 jan 2015, 14:45

Re: EDje's F21

Bericht door Paulk » 06 feb 2015, 09:44

Ik zie dat je uitlaat van maxi performace komt. Nu ben ik zelf nooit zo heel enthousiast over bedrijven die zelf uitlaten maken (EPS daar gelaten al betaal je daar ook voor de naam denk ik) omdat ik bang ben dat er weinig rekening wordt gehouden met wat dit doet m.b.t. de turbo etc.

Ik zou graag weten wat jouw ervaring met maxi performance is en of je 100% tevreden bent met het resultaat. Hebben zij de aanpassing aan je diffusor ook gedaan of heb je dat zelf aangepast? Hoe is het geluid bv? Heb je een filmpje? Ik zou graag wel eens willen voelen hoe 230 pk voelt in de 1 serie t.o.v. de 136 pony's die ik nu aan boord heb dus ik weet niet waar je ergens vandaan komt.

Gebruikersavatar
mieske90
BimmerPortal Team
Berichten: 5559
Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
Locatie: Noord-Brabant

Re: EDje's F21

Bericht door mieske90 » 07 feb 2015, 08:38

Ik zou zeggen spreek af op de zomerwielen meet & greet. Meteen een leuke meeting om bij te zijn.
Afbeelding
Volgende evenement:


bmwhans
Berichten: 537
Lid geworden op: 18 jan 2008, 15:24
Locatie: gelderland

Re: EDje's F21

Bericht door bmwhans » 07 feb 2015, 08:45

Edje; Wat moet er voor benzine in na de tuning? Ik tank met een tankpas van mijn werk en kan alleen euro 95 tanken.
Ik heb voor 13 maart een afspraak bij BR-Performance.

Gebruikersavatar
edjebmw
Berichten: 523
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:57
Contacteer:

Re: EDje's F21

Bericht door edjebmw » 09 feb 2015, 18:36

Paulk schreef:Ik zie dat je uitlaat van maxi performace komt. Nu ben ik zelf nooit zo heel enthousiast over bedrijven die zelf uitlaten maken (EPS daar gelaten al betaal je daar ook voor de naam denk ik) omdat ik bang ben dat er weinig rekening wordt gehouden met wat dit doet m.b.t. de turbo etc.

Ik zou graag weten wat jouw ervaring met maxi performance is en of je 100% tevreden bent met het resultaat. Hebben zij de aanpassing aan je diffusor ook gedaan of heb je dat zelf aangepast? Hoe is het geluid bv? Heb je een filmpje? Ik zou graag wel eens willen voelen hoe 230 pk voelt in de 1 serie t.o.v. de 136 pony's die ik nu aan boord heb dus ik weet niet waar je ergens vandaan komt.
van de standaard uitlaat
Als eerste , de uitlaat is top... en heeft zelfs gezorgd voor de extra pk's/Nm ten opzichte van de standaard uitlaat.
Het geluid is ook top, zeker voor een 1.6 4 cill. turbo motor. De aanpassing aan de diffusor hebben zo ook netjes gedaan. Als je contact met ze wil opnemen, zou ik wel ff bellen, en niet mailen, want daar reageren ze niet altijd even snel op. Ik kom zelf uit het Westland... dus als je in de buurt ben, neem ik je graag een stukje mee, zodat je het verschil zelf goed kan voelen.
Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl

Gebruikersavatar
edjebmw
Berichten: 523
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:57
Contacteer:

Re: EDje's F21

Bericht door edjebmw » 09 feb 2015, 18:38

bmwhans schreef:Edje; Wat moet er voor benzine in na de tuning? Ik tank met een tankpas van mijn werk en kan alleen euro 95 tanken.
Ik heb voor 13 maart een afspraak bij BR-Performance.
Je kan zelf aangeven waar je de Bimmer op wil laten rijden na de tuning. daar stemmen ze dan alles op af.
Ik zelf tank ook gewoon 95 :duimen:
Vergeet m'n naam ( EDjeBMW )niet te noemen he... dat scheelt je weer 10% op stage 1 :duim:
Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl

Gebruikersavatar
edjebmw
Berichten: 523
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:57
Contacteer:

Re: EDje's F21

Bericht door edjebmw » 09 feb 2015, 18:52

Van het weekend weer een nieuwe update gedaan aan de Bimmer.....
en ik moet zeggen... de M Performance lip staat super

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door edjebmw op 08 feb 2018, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: EDje's F21

Bericht door Bart70 » 09 feb 2015, 19:00

Staat idd super ! Mooie upgrade weer :duim:

Edgar1234

Re: EDje's F21

Bericht door Edgar1234 » 09 feb 2015, 19:18

Super mod! :duim:

Gebruikersavatar
Dnl
Berichten: 11231
Lid geworden op: 15 aug 2007, 18:21
Locatie: Drenthe

Re: EDje's F21

Bericht door Dnl » 09 feb 2015, 22:50

Ziet er goed uit! :duim:
Nu enkel nog een set dikkere wielen!

Paulk
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 jan 2015, 14:45

Re: EDje's F21

Bericht door Paulk » 10 feb 2015, 09:27

Erg gaaf weer zeg. Mag ik vragen wat de uitlaat je gekost heeft?

Ik zit erg te twijfelen over een Bastuck uitlaat en de diffusor die ze daar aanbieden. Maar als ze bij Maxiperformance het erg netjes bijwerken dan is dat natuurlijk de betere optie. Heb je enkel de einddemper vervangen of een systeem vanaf de turbo?

Ik wil namelijk een uitlaat links en rechts, enkele pijp zoals de 135i. Zou je voor mij een close up foto kunnen maken van de uitsnijding in de diffusor? Dan heb ik een idee hoe de rand van de diffusor eruit ziet nadat deze uitgezaagd is.

Heb je toevallig een filmpje van het geluid. Als je uit Westland komt dan is maxi performance ook niet heel erg in de buurt. Vanwaar toch de keuze voor maxi performance.

En weet jij hoe de kwaliteit is van bastuck?

Groet,
Paul

bmwhans
Berichten: 537
Lid geworden op: 18 jan 2008, 15:24
Locatie: gelderland

Re: EDje's F21

Bericht door bmwhans » 11 feb 2015, 10:24

Top Edje :) Kun je daar ook aangeven waar het meeste vermogen geleverd wordt in de comfort of sportstand?
Ik rij n.l altijd in de comfortstand.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (F20 / F21) Showroom”