Lekke koppakking BMW 520/6 E12

Vragen en antwoorden.
Frankbmwe12

Lekke koppakking BMW 520/6 E12

Bericht door Frankbmwe12 » 03 jul 2013, 06:38

Beste allemaal,

Ik ben in het bezit van een puntgave BMW e12 520/6 met slechts 63.000 km.

Ik vrees met aller vrees dat ik een lekke koppakking heb.
Flink veel KVS verlies en kan het lek nergens vinden. Rare is wel dat ik geen witte rook heb of rotzooi in mijn olie zit.

Stel dat het echt een lekke koppakking is, kent iemand een goede garagist die dit kan repareren voor een goede prijs. Krijg te horen dat het wel €1000 kan kosten en dat heb ik helaas echt niet

Hoor het graag!

Gr. Frank

Joey_NM

Re: Lekke koppakking BMW 520/6 E12

Bericht door Joey_NM » 12 jul 2013, 17:06

Hoi,

Ik zou het gaan zoeken bij jouw kachel. De kachelkraan heeft zowieso een rubber pakking zitten tussen de aan- en afvoerleidingen en de kachel in kwestie zelf. Rubbers die op leeftijd komen, verduren, scheuren, en dichten niet meer af met alle gevolgen vandien. De kachel zelf kan ook mankementen (lekken) vertonen. Deze onderdelen zijn nog steeds verkrijgbaar (BMW Originalteile), maar ze kunnen wel wat kosten. Steeds letten op de uitvoering van de kachel, aangezien deze mogelijk verschillen kan vertonen. Bij mijn E21 uit 1977 zijn er ook 2 verschillende versies van.

Hoe je dit ook kan checken zonder jouw dashboard eruit te halen? Vloerbekleding vooraan losmaken en optillen en/of weghalen; daar kan je eventuele koelvloeistofsporen terugvinden.

Kijk ook eens vooraan bij jouw radiator of je daar onderaan de netten geen sporen terugvindt. Het beste wat je dan kan doen, is de wagen vooraan opkrikken, onderaan helemaal proper maken met koudontvetter (eventueel het hele motorblok), een proper karton onderaan de wagen leggen, de wagen starten, en kijken of je daar geen sporen terugvindt.

Greetz

Joël

Plaats reactie

Terug naar “Overige Series Techniek”