Idrive / NBT start niet op!!

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
RaymondLemmens
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2021, 10:26

Idrive / NBT start niet op!!

Bericht door RaymondLemmens » 07 jul 2021, 10:43

Hallo,

Mijn 530d F11 uit 2013 heeft een zg. NBT (breedbeeldscherm) Idrive systeem. Nu gebeurt het de laatste tijd dat er bij het starten van de auto het scherm oranje wordt en dan uitgaat. Er werkt dan ook niets meer (geen radio, cd, dvd, navigatie, boordcomputer ect.) In het dashboard hoort je om de circa 20 seconden een klik/zoom geluid. Ik denk dat dit de computer/hardeschijf is.

De laatste weken is dit al een aantal keren gebeurt en na verloop van tijd sprong het systeem weer aan (tijdens het rijden). Maar nu al 2 dagen niet!

Hoe kan ik dit oplossen?

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Idrive / NBT start niet op!!

Bericht door ehombie » 07 jul 2021, 16:55

enkele opties. aangezien ik niet weet hoe handig je bent

- niks doen
-foutcodes (laten) bekijken voor evt aanwijzing en vanaf hier verder kijken.
- unit eruit, bekijken, openschroeven, pcb bord bekijken of iets slecht contact maakt of brandplekken vertoond
- unit eruit en opsturen naar een bedrijfje die een beetje weet hebben van nbt isseus (desnoods googlen)
- kijken naar een andere unit en coderen en installeren (wel of niet door iemand die hier weet van heeft)

nbt's cic kunnen gezien de leeftijd nu ook hun mancos vertonen....
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

matheeuwissen
Berichten: 3712
Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
Contacteer:

Re: Idrive / NBT start niet op!!

Bericht door matheeuwissen » 07 jul 2021, 17:13

Ik zou contact opnemen met Source hier op het forum. Die kan je wel verder helpen denk ik.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Gebruikersavatar
goos
Berichten: 182
Lid geworden op: 03 mar 2011, 22:39

Re: Idrive / NBT start niet op!!

Bericht door goos » 06 okt 2021, 17:38

I k heb sinds gisteren een soortgelijk probleem. Radio ging niet uit, bij contact uitzetten. Volgende dag starte niets meer op, geen radio, maar ook beeldscherm blijft uit. Onder het rijden af en toe bmw logo en de radio gaat aan, maar niet bedienbaar. Na een paar keer contact aan uit, werk alles in een keer weer. Volgens mij had ik dat bij mijn vorige auto, e61, ook. Toen is ccc vervangen. Bij de e61 was het een bekend probleem. Heeft er iemand een soortgelijk probleem opgelost.
E12 528, E34 535i, E39 528i, E61 530i F11 535i, G30 540i

Gebruikersavatar
goos
Berichten: 182
Lid geworden op: 03 mar 2011, 22:39

Re: Idrive / NBT start niet op!!

Bericht door goos » 07 jan 2022, 00:20

Zou het de hdd kunnen zijn. Deze is volgens diverse fora eenvoudig te vervangen door een ssd. Aansluiting is geen Sata, maar pata. Wel clonen natuurlijk. Ik weet niet welke ssd ik moet kopen. Heeft iemand hier ervaring mee.
E12 528, E34 535i, E39 528i, E61 530i F11 535i, G30 540i

Jeroensum
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jul 2020, 10:00
Locatie: IJmuiden

Re: Idrive / NBT start niet op!!

Bericht door Jeroensum » 25 feb 2022, 09:54

goos schreef: 06 okt 2021, 17:38 I k heb sinds gisteren een soortgelijk probleem. Radio ging niet uit, bij contact uitzetten. Volgende dag starte niets meer op, geen radio, maar ook beeldscherm blijft uit. Onder het rijden af en toe bmw logo en de radio gaat aan, maar niet bedienbaar. Na een paar keer contact aan uit, werk alles in een keer weer. Volgens mij had ik dat bij mijn vorige auto, e61, ook. Toen is ccc vervangen. Bij de e61 was het een bekend probleem. Heeft er iemand een soortgelijk probleem opgelost.
Denk dat het handig is hier een apart topic voor te starten, je kaapt nu in principe het topic en dat zorgt voor onduidelijkheid, tis denk ik voor jezelf ook fijner om duidelijk te hebben wie op welke vraag reageert.
BMW E61 - 530d High Executive

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Audio, navigatie en iDrive”