Ozon generator

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
m.h.
Berichten: 885
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Ozon generator

Bericht door m.h. » 12 okt 2023, 11:15

Ik wil binnenkort mijn auto een ozon behandeling geven. Er zit een geurtje in die ik er niet uit krijg. Ben ook niet zeker waar die vandaan komt.

Iemand ervaring hiermee? Ben ook benieuwd hoelang de generator er in moet. Lees hier nogal uitlopende dingen over.

Gebruikersavatar
B-Buster
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 mei 2020, 19:38

Re: Ozon generator

Bericht door B-Buster » 12 okt 2023, 20:23

Met een goede Ozon generator is een paar uur genoeg, een nachtje voor hardnekkige luchtjes. Na gebruik wel goed laten luchten.

Uiteraard wel de bron oplossen, anders komt het zo weer terug.
F10 535i | XHP | Eisenmann | Sophisto Grau
E63 650i | Individual | Rubin Schwarz

m.h.
Berichten: 885
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: Ozon generator

Bericht door m.h. » 12 okt 2023, 20:47

Dat is juist het "dingetje". Ik lees ook max 60min.

Ozon zou ook connectoren etc aantasten....

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Ozon generator

Bericht door ehombie » 13 okt 2023, 11:12

volgens mij ook een uurtje..obv een filmpje van autodoctoren icm een ozon generator wat hun hadden,
..anders kun je evt overwegen om het nog een uurtje te doen na een ritje? Maar als het uit je verdamper/airco komt dan...is het al een pain in the *ss om daar adequaat te reinigen...ja daar heb je ook schuimpjes/en spuitbussen voor om in de rooster te spuiten. Helpt het dan helpt het....maar ik verwacht er niet te veel van...

evt bekleding gevoeld of los gehaald...(heb er nl (on)gemerkt ook een keer las van gehad...dat mijn airco afvoer los was bij een van auto van mij, echt hele bekleding kletsnat in bijrijdersstoel gedeelte) omdat de voetmatten een rubber onderkant hebben komt het vocht niet direct naar boven.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

m.h.
Berichten: 885
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: Ozon generator

Bericht door m.h. » 13 okt 2023, 13:57

Heb niet het idee dat het uit de verdamper komt.

Mn vermoeden is het volgende: volgens mij heeft een kat sporen achter gelaten. Ooit eens de ramen vergeten dicht te doen en toen ik sochtends in de auto stapte sprong een kat mij tegemoed.....

Op internet kwam ik tijden tegen van een half uur tot meerdere uren. E.e.a. natuurlijk ook afhankelijk van de capaciteit van de generator. Uurtje lijkt me geen kwaad te kunnen en eventueel herhalen is een goed idee.

Bedankt voor de input allemaal

Gebruikersavatar
B-Buster
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 mei 2020, 19:38

Re: Ozon generator

Bericht door B-Buster » 13 okt 2023, 16:19

Als die kat z'n ding gedaan heeft dan gaat een ozon beurt dat niet verhelpen, je zult dan eerst de vervuiling moeten opsporen en schoonmaken. Anders is het een zeer tijdelijke oplossing.

Stoelen eruit, APC en een extractor erop loslaten en door. Als je je zorgen maakt over ozonbehandeling en connectoren moet je eens kijken wat kattenp*s doet met alu, stekkers e.d.
F10 535i | XHP | Eisenmann | Sophisto Grau
E63 650i | Individual | Rubin Schwarz

m.h.
Berichten: 885
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: Ozon generator

Bericht door m.h. » 27 okt 2023, 11:41

Ben ook niet zeker dat die kat het is. Maar met momenten (warm en vochtig weer) ruikt het gewoon muf.

Kwam toevallig dit tegen: Ozon behandeling bij autotaalglas. Voor anwb leden 35 euro....
https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/autot ... eling-auto

Misschien dat ik dat wel doe, scheelt me een hoop gedoe. Die generator huren hier in de buurt is ook niet simpel. Alweer 45 minuten rijden (enkel) om dat ding te gaan halen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Styling”