Dashboard verlichting (klokken)

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
gbooi68
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2016, 19:30

Dashboard verlichting (klokken)

Bericht door gbooi68 » 20 mar 2016, 19:52

Allen,

Een vraag over de dashboard verlichting onder de klokken/meters...(BMW 520D F11 2011)

Ik zie op diverse afbeeldingen van een dashboard , Oranje verlichting (strepen als diepgang)
Dan staat er onderin op 1 lijn , links de tijd,.. in het midden km's /dagteller en rechts temp.
Bij mij staat alles in het midden in een blokje.

Kan dit anders ingesteld worden, of is dit een optie oid ?


Alvast dank .. :amen:

montana81
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 apr 2012, 21:08

Re: Dashboard verlichting (klokken)

Bericht door montana81 » 20 mar 2016, 21:04

Er zijn 3 combi's ( instrumenten paneel ) geleverd in de F10. Basis deze heeft alleen in het midden en rechts een LCD en High deze heeft over de gehele breedte een LCD en een volledige LCD.

Je zal dus de basis uitvoering hebben.

Gebruikersavatar
avdakker
Berichten: 1537
Lid geworden op: 01 jul 2013, 13:55
Locatie: Best

Re: Dashboard verlichting (klokken)

Bericht door avdakker » 20 mar 2016, 22:44

Dat klopt. Ik verzorg retrofitten hierin voor liefhebbers. De standaard heeft een led scherm voornamelijk onder de toerenteller. Dan heb je nog 2 opties:
De 6WA Black tacho unit met onder beide klokken een led display en dus zoals jij het omschrijft.
De 6WB tacho is volledig digitaal (duur!) maar daar is veel meer mee mogelijk.
Google ze maar eens :duimen:
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

gbooi68
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2016, 19:30

Re: Dashboard verlichting (klokken)

Bericht door gbooi68 » 21 mar 2016, 18:25

Dank voor de antwoorden..
Ik weet niet of ik de standaard heb, alles staat in het midden, tussen de km en toerenteller.
Zo fancy als de 6wb hoeft allemaal niet, maar die oranje strepen onderin, die zo diep naar binnen komen , links in beeld bijv de tijd, in het midden iets en rechts de temp bijvoorbeeld..vind ik wel mooi. Kan dit uberhaupt ingesteld worden (codering oid ? )
Nu zie ik bijvoorbeeld 's-avonds rechts onder een vreselijk langwerpig blok in het dashboard, alsof er iets ingebrand is (wat niet zo is , want heb het meer gezien).

En als het niet kan, dan houd het gewoon op... :(

Gebruikersavatar
jvdheuvel
Berichten: 237
Lid geworden op: 04 dec 2014, 06:34

Re: Dashboard verlichting (klokken)

Bericht door jvdheuvel » 22 mar 2016, 07:46

Nee, daar heb je de 6WA voor nodig.... Die heeft een digitale display over bijna de hele breedte van de tellerunit. Bovendien zijn de tellerringingen bij een 6WA maar voor ongeveer 3/4 rond.... aan de onderzijde (bij het digitale display) worden de ringen "digitaal" afgemaakt. De 6WA en 6WB zijn zogenaamde "Black panel" tellerunits, waarbij alleen de wijzers (6WA) en de tellerringen zichtbaar zijn wanneer de auto uit is. Er zijn dus geen cijfers of streepjes te zien in de tellerringen... deze verschijnen pas wanneer de auto aan staat.

Dus als je een tellerunit hebt waar nu alle cijfers zichtbaar zijn en je hebt complete ringen om te tellers (en niet open aan de onderzijde (6WA) of in het midden (6WB)), dan heb je gewoon een standaard tellerunit.

In dat geval is het ook niet mogelijk om die oranje strepen te coderen..... die worden namelijk weergegeven in de digitale display onderin het beeld. Zoek maar eens op 6WA en 6WB in Google of anders YouTube..... dan zie je het vanzelf.

Gebruikersavatar
avdakker
Berichten: 1537
Lid geworden op: 01 jul 2013, 13:55
Locatie: Best

Re: Dashboard verlichting (klokken)

Bericht door avdakker » 22 mar 2016, 09:02

We maken het makkelijk.

Jij hebt deze: (tellerringen geheel rond en onder rechter teller het display duidelijk zichtbaar)
Afbeelding

Dit is de 6WA: (tellerringen onder open en digitaal aangevuld. Display nu zwarter en onder beide tellers)
Afbeelding

Ik stoorde mij ook aan dat lelijke zichtbare display en heb daardoor ook een retrofit gedaan naar de 6WA.
Joris heeft hem ook om laten bouwen naar 6WA. Is echt vele malen mooier.
Donderdag rond ik een 6WB retrofit bij iemand af, is ook erg mooi maar veeeeeel te duur vind ik. Op ebay staan prijzen maar dat is nog zonder dat je VIN in de tacho geprogrammeerd is. En dan nog inbouwen en coderen op je wagen. Dus mijn advies, mocht je dit willen vraag het me dan even. Ik kan je er bij helpen voor een prijs die veelal goedkoper is als andere aanbieders online en dat is dan ingebouwd en werkend.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

gbooi68
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2016, 19:30

Re: Dashboard verlichting (klokken)

Bericht door gbooi68 » 22 mar 2016, 19:25

Juist !!! Dat is precies wat ik bedoel........Dank je !
Wat kost het om laten bouwen naar 6WA ?

Gebruikersavatar
jvdheuvel
Berichten: 237
Lid geworden op: 04 dec 2014, 06:34

Re: Dashboard verlichting (klokken)

Bericht door jvdheuvel » 23 mar 2016, 09:38

Gewoon Anton even een PM sturen, dan komt het helemaal goed.... ik heb er zelf meer voor betaald bij een ander, maar gewoonweg omdat ik niet langer wilde wachten op een geschikte tellerunit. Anton kan je hiermee helpen de juiste tellerunit te bestellen, in te bouwen en te coderen...

gbooi68
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2016, 19:30

Re: Dashboard verlichting (klokken)

Bericht door gbooi68 » 23 mar 2016, 12:37

Ok.. Thx ! SLuiten we dit af...

Provas
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2018, 23:57

Re: Dashboard verlichting (klokken)

Bericht door Provas » 30 jan 2018, 21:50

Ik wil mijn 6wa graag vervangen voor de 6wb. Wie wil zijn 6wb volledig digitale cockpit ruilen voor de 6wa? Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Styling”