Differentieel olie

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 5 Serie zijn hier te vinden
m.h.
Berichten: 884
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Differentieel olie

Bericht door m.h. » 01 mei 2019, 08:02

Aangezien ik normaal niet geloof in "longlife" olie heb ik toch eens naar de differentieel olie gekeken.

In het differentieel is geen aftapplug voorzien wegens de longlife criteria. Ik heb de voorkant 35cm omhoog gezet om 150ml olie af te kunnen tappen via de vulplug (inbus 14).

Afbeelding

De olie ziet er nog prima uit en ook de geur is normaal. Dus in dit geval longlife na bijna 5 jaar en 235.000km dik in orde.

Als je het toch wilt vervangen zul je de auto behoorlijk schuin moeten zetten om via de vulplug de volledige 0.8 liter af te tappen. Of misschien proberen te hevelen o.i.d.

Daarna auto horizontaal zetten en afvullen tot het uit de vulopening komt (circa 0.8 liter)

Gebruikersavatar
malle pietje
Berichten: 384
Lid geworden op: 11 jan 2014, 20:08
Locatie: Soest

Re: Differentieel olie

Bericht door malle pietje » 19 jan 2020, 20:27

Hm, best een geruststelling om te weten toch?

Dit soort klussen zijn overigens wel de reden waarom ik een olie aftap pompje op 12v heb gekocht en binnenkort nog een handpomp ga kopen. Ideaal om dit soort dingen af te pompen. Gewoon slangetje er in en klaar.

Met de handpomp gaat het overigens een stuk sneller, maar die is vooral voor het vullen secuur.

Anyway, fijn dat het er goed uit ziet.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) DIY: Do It Yourself”