Mistlampen voorzijde vervangen door wittere lampen

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 5 Serie zijn hier te vinden
freek123

Mistlampen voorzijde vervangen door wittere lampen

Bericht door freek123 » 19 feb 2016, 11:41

Aangezien ik Xenon aftermarket heb laten installeren in de auto voor meer licht en een wittere uitstraling waren nu de mistlampen aan de voorzijde aan de beurt.
Ik heb gekozen voor een set Xenonlook lampen van GP Thunder van 5800K zodoende heb ik geen ballasten, extra weerstanden etc nodig om storingen uit te sluiten.

Wat heb je nodig; set nieuwe lampen, schroevedraaier met grote platte bek, 8 mm dopsleutel.
Allereerst moet je de grill verwijderen naast de mistlampunit, begin niet aan de kant van de unit maar aan de andere zijde. Hiermee voorkom je schade aan je mistlampunit en werkt veel beter.
Afbeelding

Als deze verwijderd is kan je met de 8mm dopsleutel de unit losdraaien, zorg wel voor een verlengstuk op de dop anders kan je je unit of de bumper beschadigen;
Afbeelding

Vervolgens de unit uitnemen en de lamp verwisselen;
Afbeelding

Nieuwe lamp in unit;
Afbeelding

Voordat je alles weer terugmonteert de lamp testen;
Afbeelding

Let er bij het terugmonteren op dat het nokje in een van de daarvoor aangebrachte gaatjes van de unit valt.
Vervolgens terugmonteren van het rooster ( terugdrukken ); begin aan de bovenzijde bij de mistlampunit.

Eindresultaat;
Afbeelding

en 2 lampjes over voor evt reserve. Hoewel de kleur uiteraard geler is;
Afbeelding
BMW X3 1.8d ( F25 ) / 02-2014 / Titansilber
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm :duimen:

Bart70
Contacteer:

Re: Mistlampen voorzijde vervangen door wittere lampen

Bericht door Bart70 » 19 feb 2016, 12:01

Topic hierheen verplaatst, dank voor deze DIY :duim:

Plaats reactie