Verschil 523i 528i 2010/2011

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
emiel23
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 apr 2011, 22:20

Verschil 523i 528i 2010/2011

Bericht door emiel23 » 10 mei 2018, 10:22

Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een f11 523i of 528i uit 2010 of 2011.
6 cil dus..
Maar wat is er nou verschillend aan deze 2 modellen behalve het extra vermogen van de 528i?

Gr Emiel

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2834
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Verschil 523i 528i 2010/2011

Bericht door Source » 10 mei 2018, 10:31

Dat is het eigenlijk.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Gebruikersavatar
activhybrid3
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 apr 2017, 21:55

Re: Verschil 523i 528i 2010/2011

Bericht door activhybrid3 » 10 mei 2018, 13:26

En de prijs.
Niet alle hybrides zijn saai.

emiel23
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 apr 2011, 22:20

Re: Verschil 523i 528i 2010/2011

Bericht door emiel23 » 10 mei 2018, 16:28

En dat natuurlijk haha....
Maar zoals de e60 daarvan had de 523i andere legering moterblok dan de 530i als ik het goed gelezen heb, en standaard iets meer opties.
Maar das hier dus allemaal geen sprake van. Zelfde auto, zelfde moter alleen meer vermogen.?

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: Verschil 523i 528i 2010/2011

Bericht door Jeremy » 10 mei 2018, 17:44

Kan goed hoor, de E9x 325i facelift heeft, net zoals de 330i facelift, een 3.0 liter motor. Het verschil zit ‘m in de inlaat geloof ik. Dit is hier hetzelfde, we hebben het namelijk hier ook over de N52B30 motor en dat de 523i een andere inlaat (dus eentje die minder lucht doorlaat) heeft tov de 528i. Waarom dan geen 525i en 530i? Dat komt omdat de 325i iets meer vermogen heeft dan de 523i en de 330i iets meer dan de 528i. Vraag me niet waarom, iets met marketing. :)

Ook kan er, zoals de 316d t/m 320d slechts een verschil zijn in computer tune. Ervan uitgaande natuurlijk dat je slechts op de motorisering doelt met dit topic.

Lowkey
Berichten: 566
Lid geworden op: 24 mar 2012, 11:56
Locatie: Groningen

Re: Verschil 523i 528i 2010/2011

Bericht door Lowkey » 10 mei 2018, 18:06

je hebt ook nog de 530i ook met hetzelfde blok, N53
F10 N57N

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2834
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Verschil 523i 528i 2010/2011

Bericht door Source » 10 mei 2018, 19:36

De vraag is wat het verschil is tussen deze 2 modellen. Niet welke onderdelen van de motor ed.
Laatst gewijzigd door Source op 11 mei 2018, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: Verschil 523i 528i 2010/2011

Bericht door Jeremy » 10 mei 2018, 23:06

Gezien het feit dat er over verschillende legeringen gepraat wordt in het motorblok is dit één van de vraagstellingen. Daarom benoem ik dus alle verschillen die ik kan bedenken, precies zoals in dit topic ook gevraagd is.

emiel23
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 apr 2011, 22:20

Re: Verschil 523i 528i 2010/2011

Bericht door emiel23 » 11 mei 2018, 07:28

Dank je, ik ben benieuwd naar elk verschil.
Is het verschil in vermogen bijvoorbeeld een software of hardware verschil.

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: Verschil 523i 528i 2010/2011

Bericht door Jeremy » 11 mei 2018, 08:36

Gezien dat het beide N53B30 motorblokken zijn vermoed ik dat het voornamelijk een andere inlaat is, zoals bij de E90 N53B30’s (325i tov 330i).

Gebruikersavatar
freek123
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 sep 2015, 07:33

Re: Verschil 523i 528i 2010/2011

Bericht door freek123 » 27 mei 2018, 13:32

523i laten tunen. Krijg je ook mooie waardes van.
BMW X3 1.8d ( F25 ) / 02-2014 / Titansilber
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm :duimen:

emiel23
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 apr 2011, 22:20

Re: Verschil 523i 528i 2010/2011

Bericht door emiel23 » 27 mei 2018, 13:38

Nouja, das natuurlijk wel een beetje t volgende inderdaad, want na alleen chiptunen lijkt het erop dat je ongeveer aan hetzelfde vermogen komt als de 28.
Dus wat zijn dan nog de verschillen?
Ik weet inmiddels wel dat de remmen van een 28 wat zwaarder zijn. Grotere schijven en blokken.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”