Elektrische trekhaak

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
fransk
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2020, 21:36

Elektrische trekhaak

Bericht door fransk » 09 nov 2020, 23:47

Hallo,
Heb sinds kort het volgende probleem:
Mijn elektrische trekhaak geeft de melding niet goed gelocked te zijn. Led in de kofferbak blijft ook rood branden. Bij de dealer langs geweest en daar kreeg ik de mededeling om de complete trekhaak te vervangen (€1200,-)
Ben vervolgens zelf aan de gang gegaan en heb de trekhaak eronderuit gehaald. De error krijg ik echter niet weg. Is hiervoor de enige oplossing om deze optie uit de auto te laten programmeren? Of zijn er nog andere manieren om de error er uit te halen?
Zou nl graag de kabelboom behouden en er een vaste haak onder willen zetten (of moet ik nu ook een nieuwe kabel boom installeren?).

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2847
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Elektrische trekhaak

Bericht door Source » 10 nov 2020, 00:06

Gewoon een gebruikte zoeken dan kan je alles blijven behouden.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

ptrkp
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 apr 2020, 09:30

Re: Elektrische trekhaak

Bericht door ptrkp » 10 nov 2020, 00:12

De meeste gebruikte zijn ook kapot.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +32 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.

MichelRovers
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2024, 09:11

Re: Elektrische trekhaak

Bericht door MichelRovers » 24 apr 2024, 09:42

Hallo, ik heb een F11 met automatische elektrische trekhaak die een foutmelding geeft op dashboard en waarbij de bedieningsknop in kofferruimte rood knippert.
Nu een nieuwe module besteld bij Ekris en deze gemonteerd, dan is knipperend lampje nu een constant rood brandend lampje geworden en trekhaak niet te bedienen, nu geeft die bij uitlezen de foutmelding "fully automatic trailer tow hitch not initialized" en "fully automatic trailer hitch intermediate position detected" terwijl hij wel volledig uit staat. betekend dit dat deze nieuwe module nog aangemeld moet worden bij de BMW of zo? Of snapt mijn bmw uit 2011 de module uit 2023 niet ondanks dat deze dezelfde codes hebben? Wie heeft er advies?

m.h.
Berichten: 887
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: Elektrische trekhaak

Bericht door m.h. » 24 apr 2024, 17:48

Die moet ingeleerd worden, met een betere universele tool of BMW software.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”