F11 535i xdrive mediterranblau

Show je BMW F07 / F10 / F11. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door DeDude » 28 mar 2023, 11:13

ptrkp schreef: 28 mar 2023, 08:34 Welke leds heb je gebruikt
Setje van Ali die beste reviews / order combi had
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

Gebruikersavatar
B-Buster
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 mei 2020, 19:38

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door B-Buster » 31 mar 2023, 17:40

Knipperen de LEDs die je in de bochtverlichting hebt gestoken niet bij het aan- en uitgaan?
F10 535i | XHP | Eisenmann | Sophisto Grau
E63 650i | Individual | Rubin Schwarz

DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door DeDude » 31 mar 2023, 18:12

Ja klopt er zit een hele kleine korte glitch van een milliseconde als ze aangaan, maar erna blijven ze goed. Voor mij persoonlijk minder erg dan die afschuwelijke gele halogeen lampen :).

Ps eisenmann uitlaat. Das wel erg lekker zeg
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

Gebruikersavatar
B-Buster
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 mei 2020, 19:38

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door B-Buster » 06 apr 2023, 20:56

Jammer, aan geknipper stoor ik me dan weer heel erg. Ook aan dat gele spul.

Jep, klinkt erg leuk. De Eisenmann Sport, niet de Race versie. Die laatste zijn vrijwel gelijk aan de M-Performance set die BMW levert. Na een week met een set MPE einddempers te hebben gereden was ik ervan overtuigd dat het beschaafder moest dan dat, niet te doen die resonantie.

Deze zijn op kruissnelheid niet veel meer aanwezig dan de standaard eindpotten.
F10 535i | XHP | Eisenmann | Sophisto Grau
E63 650i | Individual | Rubin Schwarz

DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door DeDude » 07 apr 2023, 05:46

Ja wat je ook nog kan doen is dan die Philips xtreme vision halogeen lampjes. Die geven geen storing natuurlijk, maar gaan wel redelijk snel kapot. Voor mij is de milliseconde glitch niet erg.

En dat klinkt perfect ! De gedachte om een m performance set eronder te zetten schiet regelmatig voorbij. Wie weet… wat inderdaad voor mij heel belangrijk is, is dat die niet resoneert / drone-t. Een beetje luide start vind ik prachtig, gas erop mag ook lekker laten horen, maar rest gewoon tegen het beschaafde aan.
Laatst gewijzigd door mieske90 op 05 jul 2023, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het qouten van een vorig bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door DeDude » 30 apr 2023, 13:54

130,000 km - Detailen, type plaatjes, terugroep actie lak garantie BMW, vakantie voorpret…

Afbeelding

Poe hoofd nog even nadreunend van het Metallica concert gister… en niet alleen vanwege de muziek ;) hoofd in de zon helpt gelukkig.

Weer even geleden, maar weer mooie update op m’n fünfer. Veel over te babbelen..

Zoals ik had geschreven wilde ik graag m’n auto gaan / laten detailen. Er zaten veel was straat krassen en swirls op, de kerel van wie ik m heb gekocht drukte me ook op m’n hart om het weer goed te doen.

Was er nog niet helemaal over uit of ik het zelf ging doen of laten doen. Thijs, hier ook actief uiteraard, had wat suggesties. Lang verhaal kort: goed en vooral leuk contact met Thijs, Thijs kwam met het leuke idee om een workshop te geven. Hartstikke gaaf, ik ben niet het type dat zoiets zelf snel zou doen (ik ben een pragmatisch auto liefhebber), maar Thijs waarschuwde al… het gaat kriebelen als je er eenmaal mee bezig bent geweest. En verrek… dat doet het :ja:

Goed, de auto is na een super leuke zaterdag volledig gedetailleerd door Thijs en mijzelf. Ik heb echt een hartstikke informatieve maar vooral leuke dag gehad. Thijs is een vak idioot maar 100% in de positieve zin van het woord. Weet enorm veel en heeft me echt super goed geholpen met veel geduld.

Toen ik vorige week de nieuwe upload zag van de Alpina B7 van M539restorations, was het leuk om van Gyeon de techniek te herkennen zoals het ook mij is geleerd.

Helaas was het weer helemaal bagger, dus besloten om m nog niet in de keramische coating te zetten maar in gewone wax. Gyeon set mee naar huis genomen, wel geoefend op de motorkap direct in de ochtend (zodat er genoeg tijd was voordat ik weer huiswaarts ging).

Qua spulletjes: na het ontvetten gebruik ik Gyeon Q2m prep, om vervolgens Gyeon Q2 Pure EVO toe te passen voor de coating.

De auto zal erna om de paar weken gewassen worden met Gyeon Bathe afgewisseld met Gyeon Bathe plus.

Alle credits naar Thijs die mij heeft geholpen met de stap voor stap uitleg, maar ook de spulletjes tegen een mooie prijs prijs :) Thijs nogmaals enorm bedankt voor alles. En eenieder: ik ben dus enorm blij en goed geholpen door Glimgarage in Oss ;).

Ik ga dit hopelijk volgende week oppakken, maar hangt ook af van BMW lak garantie… Over maandje ga ik op vakantie, dan moet de auto volledig in de coating staan.

Afbeelding
Afbeelding

Garantie op de lak - BMW
Een van m’n maatjes merkte kleine roestvorming op het linker voorportier vlak onder de Chrome strip. Gek genoeg had ik dit zelf nog niet gezien.

Tijdens de workshop zag Thijs het ook en gaf aan dat dit bekend is bij de F1x reeks en dat je 12 jaar garantie hebt op roest vorming. Gecheckt met BMW Dusseldorp, ze herkende wat ik zei maar moet even langs om te beoordelen. Dit nog niet gedaan , probeer ik volgende week te doen.

Weet niet goed wanneer ze hiervoor plek hebben qua spuiten, maar zou onhandig zijn als ik de coating erop zet en de auto vervolgens aan het linker portier wordt overgespoten :).

Als het nog vóór mijn vakantie kan, dan doe ik de coating na het spuiten er op. Is het erna , dan gaat de coating er op en kijk ik wel even met BMW wat zij kunnen doen (die zijde opnieuw coating op). Worst case moet ik het even zelf opnieuw doen, ik heb genoeg Gyeon om de auto ~1.5x te doen.

Terugroepactie
Afgelopen week kreeg ik de melding in de BMW app dat mijn auto een terugroep actie heeft op de airbag aan de bestuurderszijde. BMW Dusseldorp gebeld en kan eind mei terecht hiervoor.

Type plaatjes

Afbeelding

De auto is oorspronkelijk geleverd met type plaatjes en dit wilde ik graag in ere herstellen. Snelle check bij BMW Ekris webshop leerde mij dat 535i + xdrive rond de €150 was. Ja daar kan ik genoeg andere leuke dingen voor doen ;). Ome AliExpress aangeslingerd en 3 weken later had ik ze binnen voor €10. Wel even goed opletten qua xdrive: vanaf de G3x zijn ze overgestapt naar XDrive ipv XDRIVE .

Was nog wel even uitdaging om ze goed te positioneren, omdat de letters niet helemaal uitgelijnd in m’n brievenbus kwamen ;-). Het grappige is ook: zoek foto’s online en je komt er opeens achter dat veel type plaatjes er ook achteraf op zijn gemonteerd en niet kloppen met de persfoto’s.

Uiteindelijk heb ik een US forum gebruikt voor een 328i type plaatje plaatsing waarbij een kerel adhv CAD tekeningen het had uitgemeten. Leek me gedetailleerd genoeg.

Verder heb ik de persfoto’s van de 535i en m550d als combi gebruikt. Uiteindelijk staat de xdrive bij mij ook een paar mm (gok ik) te ver naar links, maar vind het prima zo. In het kort:
- De cijfers staan 6mm van elkaar
- De letter I staat 11 mm van de laatste 5 af
- De onderkant van de letters maar ook xdrive zijn uitgelijnd adhv het middelpunt van het BMW logo, dit is 92.5 cm vanaf de grond
- Het puntje van de X van xdrive start ~1cm links van het achteruit rij licht. Dit is op de gok en bij mij dus toch te ver. Of xdrive type plaatje formaat is officieel nog een slag groter tov die ik heb gekocht bij ome Ali.

Dus muv de xdrive ben ik tevreden. Deze haal ik er tzt nog wel een keer vanaf en plaats ik opnieuw, maar voor nu vind ik het helemaal best.

Ja leuk, maar hoe staat het nou met het rijden?
Dat gaat nog steeds héérlijk. Nog steeds grote blij hier. Elke rit is een plezier, de potentie van de auto is lekker maar niet overdreven. Gewoon een lekkere oempf en sterke versnelling boven de 100 km/u. De auto is heel gemoedelijk , beetje lobbes rond de Nederlandse snelheden. Ga je naar de 130-140 km/u, dan merk je aan alles dat hier de auto voor bedoeld is. Je zit net in een wat lekkerder toerenbereik, de automaat is wat beter bij de les.

Ik zou graag de 130 km/u snelheid terug zien, maar goed laten we niet richting politiek gaan…

Vd week even goed bij de serpentine belt gekeken, geen druppeltje olie op :). Auto lekt ook nergens olie, kurk en kurkdroog en de digitale olie metingen zien geen verandering afgelopen 9 maanden.

Ik ben sowieso heel blij dat de auto nog een olie temperatuur meter heeft. Ik rij m heel rustig warm. Is ook niet zo moeilijk, bij 80 km/u draait de 3 liter motor net 1,000 toeren. Bij 130 km/u 2,200 ...

Is het allemaal hosanna ?
Veel wel, maar sommige dingen vind ik wel irritant, maar elke auto heeft z’n voors en tegens.

Ik vind het wel echt absurd hoe gevoelig dit onderstel is voor onbalans. Ik heb nieuwe banden gemonteerd en je merkt wéér een trilling achter, ondanks dat die daar opnieuw is ‘gebalanceerd’. Het is zo erg dat het DVD scherm achterin voor de kinderen hinderlijk tril geluid produceert.

Ik heb een afspraak in mei bij Gerrit Jonkers voor een beurt, wordt dan gelijk weer goed gebalanceerd.

Verder zit er een licht fluitend geluid als ik 135-140 km/u rijd. Gas los hoor je het niet meer, rijd je harder of zachter dan ook niet.

In andere versnelling of toerental heeft geen effect dus lijkt zo vanuit mijn amateur diagnose niet dat het in de aandrijflijn of versnellingsbak zit. Verder geen mechanische schok Oid, dus xdrive lijkt het ook niet te zijn. Not sure of ik hier wat mee moet, leg dit ook even neer bij de beurt.

Als laatste is de steenslag gevoeligheid best groot. Ik heb al wat puntjes aangestipt met een slagpin. Beetje apart wellicht, maar je kan er heel goed mee doseren en er blijft niks ‘plakken’. Heb nu ook wat plekjes hoog op de motorkap, gelukkig heb ik nog meer dan genoeg metallic en blanke lak.

voorpret vakantie - nog tips?
Verder dus lekker door knallen. Nog 40 dagen en dan mag de auto zich op maken voor een lange rit naar Italië. 1,500 km, via Duitsland / Oostenrijk. Dit jaar voor het eerst weer via Oostenrijk, wilde graag andere route en via Brennerpas is mooi stukje. Normaliter via Zwitserland ivm de Tesla supercharger route, nu wat meer vrijheid.

Half 3 ‘s nachts vertrekken dus héél veel meters Duits asfalt met weinig verkeer. Ik kijk er echt énorm naar uit. 3 mooie reistassen besteld die samen precies 2/3e van de kofferbak in beslag nemen, nog netjes onder het scherm voor de kofferbak. Rest is voor de Easywalker en tas met speelgoed / klein grut. Ik heb de strenge regel dat er géén losse bagage in de cabine ligt ;). Dan maar minder mee.

Nog tips qua reizen? Ik vermijd de A3 altijd, maar twijfel of ik de A7 (Wurzburg) of de A6 Neurenberg en dan A9 (Ingolstadt) pak. Startpunt is omgeving Rotterdam / Den Haag.

Dat was het weer.. goed weekend nog.
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

m.h.
Berichten: 885
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door m.h. » 30 apr 2023, 18:28

Leuke post weer.

Tip voor de vibraties, probeer de volgende keer banden met bmw vrijgave (* ster codering).

Is bij mij de oplossing geweest na diverse zaken geprobeerd te hebben. Ik heb 18 inch velgen en ben voor de Michelin banden circa 8 euro per band meer kwijt, dan het zelfde type zonder *.

De bandenboer liet mij na montage duidelijk zien wat het verschil in hoogte slag was tussen de "gewone band en de ster" band

DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door DeDude » 01 mei 2023, 10:14

Dankjewel :)! Doe nog steeds met veel plezier dit soort updates.

Dank voor de tip, maar BMW vrijgave met sterretje is alleen Runflat toch?

Ik heb zelf nu omdat ik nog twee hele goede voorbanden heb (meer dan 5mm profiel) nog gekozen voor voor dezelfde Non runflat Michelin pilot sport 4.

Als alle banden op zijn tzt dan misschien toch overstappen op runflat.
Laatst gewijzigd door mieske90 op 05 jul 2023, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het qouten van een vorig bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

m.h.
Berichten: 885
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door m.h. » 01 mei 2023, 15:42

Nee hoor, ook non runflat. Kortom ook voor mensen die wel van comfort houden

Thijs_F11
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2020, 22:14

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door Thijs_F11 » 18 mei 2023, 19:51

bedankt voor de mooie woorden, het was inderdaad een erg gezellige dag in de Glimgarage en je auto staat er weer prachtig bij!
F11 M Sport :///m:

www.glimgarage.nl

DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door DeDude » 25 jun 2023, 22:07

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KM stand 134,000
Zo. Vakantie. Inmiddels een weekje heerlijk vertoevend in het midden van Italië, nippend aan een goed glas brunello di Montalcino (Banfi 2018 voor de liefhebbers).

Afgelopen weken weer aardig bezig geweest met de funfer. Technisch staat hij er weer tip top bij, is mijn gemoedstoestand gerust gesteld en staat die Héérlijk in de coating.. Maar is die inmiddels weer vies ;-).

Ik post de vakantie rit even apart, voor nu de voorpret.

Foto’s zijn ook bijgewerkt - wat een plaatje is het. :)

Optisch
Optisch had ik éindelijk tijd om eea nog aan te pakken. de auto moest en zal in de coating staan voordat ik op vakantie ging, alleen nog even de tijd voor vinden. Wilde dit klusje rustig en met geduld aanpakken, wat tijd vereist. Als vader van een jong gezin en een drukke full time baan is tijd nooit aan mijn zijde.

Kids geparkeerd bij m’n moeder, auto op de oprit en gaan. Eerst volledig gereinigd met Gyeon bathe incl foam gun, om vervolgens met Dreft de hele auto te ontvetten zodat alle wax eraf is.

Kwamen toch weer wat krasjes naar boven, wat gaat dat snel op deze lak ! Maar goed, het blijft een gebruiksvoorwerp dus door… koffie erin, pauze en de Gyeon glascoating erop.

Reeds gedaan met Thijs, veel YouTube filmpjes en Thijs op de app als back-up. Kind kan de was doen, het is echt kinderlijk eenvoudig. Wel rustig doen en de auto echt in de schaduw moeten parkeren omdat met het ochtend zonnetje het al héél snel uitpoetsen was omdat je anders de strepen zag.

Resultaat is een auto die echt méga strak er nu bij staat. Ben héél blij ermee en het is erg satisfying om het water er zo af te zien glijden of vogel poep wat ik met een doekje gelijk kan ‘oppakken’ en eraf kan halen. Heel blij, vlak voor de vakantie nog even goed gewassen met Gyeon bathe en foam
Gun icm Gyeon bathe+ zodat die helemaal klaar is voor 1,500 km door Duitsland, Oostenrijk en Italië heen blaffen, genietend van alle vliegjes die onderweg te laat zijn om de blauwe funfer te ontwijken.

Gyeon bathe + wel echt uit de zon gebruiken. Dit raden ze al aan, ik had alleen één kant vd auto gedeeltelijk in de zon, je zag gelijk een soort ribbel achtig effect, welke je wel redelijk eenvoudig eruit kan wrijven met een zachte doek, maar toch.. u bent gewaarschuwd.

Zie foto’s voor het resultaat - heb deze ook op de voorpagina aangepast. Een 5 serie in z’n natuurlijk habitat. Tosti ijzer voor degene die de locatie herkent ;).

Interieur bijkleuren - nu écht definitief
Jaja. Die verkleuring was een doorn in het oog en de perfectionist in mij was niet blij met de scratch doctor.

Colour lock besteld - het echte werk. Licht opgeschuurd, 3 lagen aangebracht en tussendoor laten drogen. Colour lock verzegeling erop en klaar. Resultaat is TOP. Nu echt perfect. Tezamen met de sierlijsten was dit m’n grootste ergernis.

Verder kanttekening: m’n stuur aangepakt destijds met stipt spul. Ik raad het echt af.

Ik heb het 1x gebruikt icm borsteltje van colour lock. Kleur van stuur is vervaagd tov origineel - spul is te agressief. Je ziet het in eerste instantie niet door het matte effect, na maandje des te meer .. een gewaarschuwd mens telt voor 2. Ik was gewaarschuwd en toch eigenwijs ;).

Na de vakantie dus weer projectje, stuur bijkleuren met colour lock.

Technisch :
In Mei zat de beurt er aan te komen. De voor mij zelf afgesproken beurt overigens, BMW gaf aan pas over 15,000 km. Motor heeft uiteindelijk 20,000 km met 1 olie beurt gedaan en dit is net iets te lang, maar had simpelweg geen tijd tussendoor om eerder te gaan. Bovendien wilde ik graag bij Gerrit Jonkers proberen, veel goede verhalen gelezen en ook op advies van mede forum lid, maar die hadden pas eind mei plek.

Die heeft m goed nagelopen, ook expliciet gevraagd te kijken naar de zwakke punten van de F11 voor zover mogelijk. Conclusie: kurk en kurkdroog, staat er tiptop bij. Toch blij om te horen.

Advies was wel om bougies te doen en interieur filter, werd dus van een kleine een grote beurt ;). Opzich vond ik dat niet erg en wel fijne geruststelling. Was alleen ietsje meer geld kwijt dan ik thuis had gecommuniceerd. Gelukkig had ik uur terugrit de tijd om argumenten te verzinnen ;-).

Heb besloten om niet de waterpomp preventief te doen, ook in overleg met Gerrit zelf. Er zijn ook genoeg exemplaren die rustig 170-180k halen wat in mijn geval dus pas over 3 jaar is.. mogelijk volgend jaar, heb immers dit naar weer wat kosten naar voren gehaald via de grote beurt + nieuwe set banden achter.

Velgen via hen ook bij de velgendokter gebracht om voor ééns en altijd af te rekenen met getril in de auto. Helaas kon dat niet die dag dus huiswaarts gereden met setje 18 inch en de afspraak dat ik week later weer terug kwam. Grappig dat (1) qua comfort ik de 18 inch niet perse beter vind en (2) ik gelijk het gevoel had dat het niet meer mijn auto was. Ben blij dat ze er weer onder liggen.

Auto is nu dus technisch 100% up to date en strak. Happy mee. Klaar om te boenderen over de A7/A9 in het land van de curry worst…

Tevens terugroepactie voor de airbag gehad. Prima geholpen bij BMW Den Haag. Categorie glazen paleis maar wel vriendelijk, Toen ik stond te koekeloeren bij een Alpina B5 waren ze er als de kippen bij ;-). Maar goed die is een beetje above my pay grade. Klein beetje maar..

Vakantie update volgt apart. Meer wijn en minder zwembad voor wat tijd om te schrijven. Spoiler alert: hééérlijke auto. Beetje balen van al die baustelle……

Ciao.
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

MauritsLagerberg
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:17

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door MauritsLagerberg » 20 jul 2023, 13:37

Wat een briljant mooi ding :-)

DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door DeDude » 22 jul 2023, 08:05

Dankjewel :-)!
Laatst gewijzigd door Leen op 26 jul 2023, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door DeDude » 29 okt 2023, 21:57

142,000 km - kleine maar fijne klusjes in het interieur
uitgebreide vakantie + jaar de bimmer moet nog komen

Weer lekker eenvoudig klusje maar waar ik erg blij van word omdat ik me irriteerde eraan.

Dat plastic blijft wel dingetje bij BMW. M’n lucht rooster lijstjes waren aan beide kanten ingescheurd.

Afbeelding

Nieuwe besteld, YouTube aangeslingerd en de oude uit het dashboard verwijderd. Er moet wel een en ander eruit Incl de houten sierlijst, maar alles is heel eenvoudig. Je snapt gelijk hoe ze hele interieurs van BMW F-reeks zo snel eruit krijgen ;)

Stappen:
- sierlijst in z’n geheel los klikken, dit lukte mij met m’n handen en beetje kracht. Links boven beginnen en niet vergeten je rechter portier open te houden (anders kan die er niet uit)
- 3 connectors los en hele lijst Incl ventilatie systeem mee. Even hoekjes afschermen met doek - die zijn scherp en straks beschadig je de rest van je interieur
- voorkant van de sierlijst los schroeven met torx
- voorste gedeelte los klikken, dit doet zeer aan je vingers maar durfde dit niet met platkop schroevendraaier te doen
- alarm / vergrendel knop eruit drukken
- nieuwe erop , goed uitlijnen zodat je roosters van links naar rechts kunnen
- alles weer terug zetten

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Nu de sierlijst los was kon ik die ook mooi even krasvrij maken. Hier scratch removal voor gebruikt icm een applicator pad. Erg blij met het resultaat

Afbeelding Afbeelding

De nieuwe i5


Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Verder ook nog proefrit gemaakt in de i5. Voor het gevoel.

de proefrit was top, fijne lui bij Kalfsbeek zoals altijd (beter dan Dusseldorp Den Haag imo). Ik wilde eigenlijk ook nog even de G31 die ze daar hadden staan maar moest onverwachts iets eerder weg.
Anyway de i5, lang ding joh, flink gegroeid in lengte merkte het vooral bij de achterportieren. Het was wel erg herkenbaar en fijn rijden, heel knap hoe BMW dat toch flikt: het 5 serie gevoel in een EV. Als ik de 535i niet had, zou dit echt wel kans hebben gemaakt. Ik schrijf dit bewust, verder kom ik op terug waarom

Het rijdt lekker direct, stuur voelt goed in de hand. Hij is wel straffer dan mijn F11, maar ik heb adaptief onderstel en vaak in comfort+, de i5 had M onderstel dus dat zal wel meespelen. Waar je bij de i4 het gewicht voelde op de voorwielen (ik reed toen de m50) had je dat bij de i5 echt niet. Het was echt kl*te weer dus ik kon m klein beetje dwars proberen te gooien, maar de electronica lieten dat niet toe :).

Hij ziet er in het echt ook gewoon goed uit. Zoals altijd met BMWs komt die op de persfoto’s niet zo lekker eruit…

Maar goed dan het bittere. De onvermijdelijke afwerking… een 5 serie is qua afwerking bijna niveau 7 serie. Dat is muv de E60 altijd geweest. Mooie materialen, hoogwaardig leder, knopjes die haptisch goed aanvoelen etc.

Nou das minder met deze generatie. Gaande de rit viel me dit steeds meer op. Toch wel erg hard nep leder op portier, de knopjes veren niet zo lekker mee terug, het knipperlicht klinkt goedkoper, portier dichtgooien niet als een kluis. Hmmm. Het meest opvallende was nog wel het dakhemel: ipv een daadwerkelijk akoestisch dempend dik ‘tapijt’ in het dak, is het nu een stofdoek.. ik maak geen grap..
Verder snapte ik helemaal niks van de moderne rijhulpen het idrive systeem en de sfeer effecten . Ik ben 31 maar Meine gutte wat een overkill aan hulpjes. Ik werd echt volledig gek van de snelheidswaarschuwing, ik kreeg m gewoon niet uit.
Entertainment beter dan de vorige idrive maar vindt het nog steeds onoverzichtelijk met alle losse apps ipv gewoon in menuutjes zoals mijn eigen idrive.
Waar voorheen de knop zit voor rijmodi aanpassen is dit nu een knop voor sfeer aan boord. Man wat een overkill aan prikkels, ik had m op expressief (ofzo) en er kwamen geluiden uit met licht effecten, daar is de rocking rollercoaster in Disney niks bij. Het is een auto, waarom zoveel focus op al die randzaken..
Goed. Overwegend positief dus met wat puntjes. Maar het is knap wat BMW als volledig elektrische auto heeft neergezet die echt voelt als een 5 serie.

Aan te raden dus.
Maar toen stapte ik m’n eigen auto in…

Direct weer dat BMW gevoel. Man wat een afwerking van de materialen tov waar net een uur in had gereden. Overal leder, dashboard en middenconsole houtinleg wat hoogwaardig voelt en is. Het valt niet meer op als je er elke dag instapt ;).
De eerste bocht met de hydraulische stuurbekrachtiging gaf zoveel meer gevoel, de knopjes voor de stoelverwarming die gewoon zwaar en met veel gevoel ingedrukt moeten worden.

Aan álles merk je.. BMW maakt ze niet zo meer. En dat doet als heel groot liefhebber van het merk toch een beetje zeer..

Die 535i is een blijvertje..
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

Gebruikersavatar
B-Buster
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 mei 2020, 19:38

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door B-Buster » 30 okt 2023, 22:06

Ik had meteen een 4-zone rooster erin gezet, heb je de erg prettige modus waarin de lucht diffuus verspreid wordt welke bij de 2-zone mist.
F10 535i | XHP | Eisenmann | Sophisto Grau
E63 650i | Individual | Rubin Schwarz

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Showroom”