Harman Kardon upgrade naar BAV-audio

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Peufreak
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mei 2018, 20:24

Harman Kardon upgrade naar BAV-audio

Bericht door Peufreak » 19 jul 2018, 19:51

Hallo allemaal, ik zit met een prangende vraag. Zoals meerdere mensen hier vind ook ik het geluid van de HK-set een beetje tegenvallen. Ik heb een 320 Ci cabriolet van 2003 met de speakers in de deur- en zijpanelen. Tevens zit er een subwoofer in het skiluik.
Ik zit al een tijdje te denken aan een upgrade mbv de originele bedrading en versterker. Een rondje op het internet bracht mij bij BAVSOUND-audio. Die heeft voor iedere E46 een pasklare oplossing, plug & play. De impedantie is ook afgestemd op de behoefte van de HK-versterker, de geluidskwaliteit moet fantastisch zijn. Het systeem heeft alleen een nadeel, het komt uit Amerika en wordt niet verstuurd naar Nederland. Het rendement van deze speakers is dermate hoog dat de standaard versterker volstaat. Het enige waar ze (nog) geen alternatief voor hebben is de subwoofer voor in de cabriolet.
Zijn er hier mensen die dit systeem ook hebben of kennen of weten waar ergens anders nog te vinden? Of zijn er misschien andere speakers die goed met het HK-systeem werken met behoud van volume? De midbas speakers zijn bijvoorbeeld 2,5 ohm waar de meeste 4 ohm zijn, net zoals de bas speakers in de deuren. De tweeters zijn weer 8 ohm, verwarrend nietwaar? BAVSOUND-audio heeft hier rekening mee gehouden en hanteert deze waarden ook.
Weet iemand misschien een manier om ze toch te bemachtigen?

https://www.bavsound.com/images/product ... XYF-xl.jpg

de fiscalist
Berichten: 128
Lid geworden op: 19 mar 2013, 14:35
Locatie: E10 2002, ex E61 B5, Ex E46 B3 3.3
Contacteer:

Re: Harman Kardon upgrade naar BAV-audio

Bericht door de fiscalist » 21 jul 2018, 21:24

Ik heb bav sound gehad in mijn e46 en was er niet van onder de indruk.

Spullen zien er goed uit maar de klank was bij mij niet ok. Speakers uiteindelijk vervangen voor audison speakers, (gepaard met een tweeter van morel die ik nog had liggen). Dat klinkt wel goed.

De marketing is top, ik dacht ook dat het heel wat moest zijn. Het bleek al in mijn auto te zitten toen ik hem kocht, maar ook met een goede headunit van alpine en een mosconi met DSP was het niet echt goed te krijgen. Nu wl tevreden met de audison/morel combo.

Ik zou er geen moeite insteken en beter een set van gladen kopen of audison, die ook een setje hebben wat met minimale aanpassing goed past in de e46.

Peufreak
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mei 2018, 20:24

Re: Harman Kardon upgrade naar BAV-audio

Bericht door Peufreak » 22 jul 2018, 18:17

Super, dank voor je reactie! Ik heb van Gladen inderdaad ook het e.e.a voorbij zien komen met 3 ohm impedantie. Zou dit ook goed met de HK set werken?

de fiscalist
Berichten: 128
Lid geworden op: 19 mar 2013, 14:35
Locatie: E10 2002, ex E61 B5, Ex E46 B3 3.3
Contacteer:

Re: Harman Kardon upgrade naar BAV-audio

Bericht door de fiscalist » 22 jul 2018, 18:43

Blam heeft ook 3ohm speakers... bij mijn andere auto (geen bmw overigens) werkt dat perfect op de originele versterker

Peufreak
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mei 2018, 20:24

Re: Harman Kardon upgrade naar BAV-audio

Bericht door Peufreak » 22 jul 2018, 19:52

Dank voor de tip, ik ga eens kijken!

Peufreak
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mei 2018, 20:24

Re: Harman Kardon upgrade naar BAV-audio

Bericht door Peufreak » 29 jul 2018, 23:41

Nog een vraagje... Worden de tweeter en de woofer beide apart aangestuurd of gaat er een kanaal naar de deur en wordt het signaal daar gefilterd net zoals bij een normale composet? Er zitten inclusief subwoofer maar liefst 11 speakers aan de HK versterker geknoopt. Ik kan me haast niet voorstellen dat het een 11-kanaals versterker actieve filtering is.

Peufreak
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mei 2018, 20:24

Re: Harman Kardon upgrade naar BAV-audio

Bericht door Peufreak » 13 aug 2018, 12:40

Gisteren gelezen dat dit waarschijnlijk toch het geval is..
Zou wel balen zijn, binnenkort de panelen eens loshalen om te zien of er een volledig signaal naar de woofer in de deur gaat.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”