MK3 4:3 naar...

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

MK3 4:3 naar...

Bericht door Jeremy » 03 apr 2018, 19:41

Ik zie door de bomen momenteel even het bos niet meer. Ik heb onderstaande navigatie unit in mijn cabriolet zitten en naar hedendaagse standaard is deze toch wel zeer zwak te noemen. Zo is de laatst mogelijke update van 2015 en dus eigenlijk helemaal niet meer accuraat. Verder heb ik er een Parrot aan hangen waardoor ik dus een extra kastje in mijn wagen heb wat ik nou niet bepaald mooi vind...



Ik sta dus voor een paar opties;
  • De huidige unit behouden, Parrot eruit en een Bluetooth streaming module toevoegen
  • De huidige unit vervangen voor een 16:9 scherm, gelijk een Bluetooth streaming module erin
  • De gehele unit vervangen voor een verbeterd systeem
De eerste optie zou mijn verouderde navigatie probleem niet oplossen. De tweede wordt daarentegen (nog) wel ondersteund, de vraag is alleen hoe lang. Ik weet wel dat het scherm zelf upgraden heel simpel is. Dat is namelijk letterlijk oude scherm eruit, nieuwe erin. Zo'n Bluetooth module installeren moet ook wel lukken, maar ik vermoed dat ik het beste af ga zijn met een OEM-look aftermarket unit.

Mijn belangrijkste vraag is dan ook; als ik een Avin, Dynavin of Android systeem installeer, is dit dan gewoon plug and play? Ik heb momenteel al een MK3 radio (dus met navigatie CD's) in mijn wagen zitten. Ook heb ik een Gladen One pack 1 in mijn E46 zitten. Dit houdt in dat er ook een versterker bij zit.

Wat zouden jullie doen? En welk systeem zouden jullie mij aanraden? En is installeren te doen voor een elektronica leek als ik?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolink verwijderd

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”