E46 Android 7.1.2

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
reneetje BMW-tje
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 nov 2009, 20:08

Re: E46 Android 7.1.2

Bericht door reneetje BMW-tje » 31 mar 2018, 05:38

Hallo,
Ik heb vooral een vraag over dat leveren vanuit Duitsland: kan dat alleen bij deze leverancier of kan dat met alles op Aliexpress?
Kost 14 eu zeg je, maar door de EU-regeling betaal je vanuit Duitsland geen invoerrechten natuurlijk.
Graag ontvang ik (en meerderen met mij, denk ik) wat meer info hoe dat in zijn werk gaat.
Bij voorbaat bedankt.
Ik weet niet waarom ik het dee', maar ineens reed ik BMW in plaats van VW...

Gebruikersavatar
Hompie
Berichten: 701
Lid geworden op: 29 dec 2009, 17:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: E46 Android 7.1.2

Bericht door Hompie » 28 apr 2018, 14:42

Radio in inmiddels defect, waarschijnlijk radio chip doorgebrand of zo, kan wel voor garantie opgestuurd worden, maar daar schiet ik niks mee op verder.
Inmiddels DAB+ ingebouwd en dat werkt redelijk.
Zag op internet dat dat bij dit merk wel vaker voor kwam helaas.
Volgens de verkoper is de nieuwste versie geheel verbeterd en heeft nu ook de aansluiting voor de radio van BMW zelf, dus geen verloop meer :roll:

https://nl.aliexpress.com/item/Android- ... autifyAB=0

Gebruikersavatar
Zoef007
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:51

Re: E46 Android 7.1.2

Bericht door Zoef007 » 29 apr 2018, 10:15

He vervelend, maar wellicht dat je een mooie inruilprijs kan krijgen?
Ik heb al weer even de Avin Avant3 en die draait (nog) probleemloos.

Gebruikersavatar
Hompie
Berichten: 701
Lid geworden op: 29 dec 2009, 17:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: E46 Android 7.1.2

Bericht door Hompie » 10 mei 2018, 10:33

De radio module is defect, kost me ca 6 euro voor een nieuwe, echter moet ik wel iemand vinden die heel goed kan solderen, maar daar weet ik wel iemand voor hier op het forum :duim:

p.matthiessen
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 sep 2018, 11:15

Re: E46 Android 7.1.2

Bericht door p.matthiessen » 15 sep 2018, 21:23

Ik heb er ook één aangeschaft. Dacht even snel in te bouwen, plug&play maar helaas. De stekkers passen niet. In mijn huidige, originele, navigatiesysteem zitten twee stekkertjes. Ik heb begrepen dat ik de boel vanuit de kofferbak aan moet sluiten dus een verlengkabel met Iso-stekkers gekocht. Past nog steeds niet want ik schijn een adapter te moeten hebben. Heb me een bult gezocht op internet naar zo'n adapter. Niet te vinden. Iemand hetzelfde aan de hand gehad?
Ik heb dus een origineel navigatiesysteem met CD-wisselaar. Moet in een 330xi touring 2002 ingebouwd worden.

Gebruikersavatar
Zoef007
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:51

Re: E46 Android 7.1.2

Bericht door Zoef007 » 16 sep 2018, 09:30

p.matthiessen schreef:Ik heb er ook één aangeschaft. Dacht even snel in te bouwen, plug&play maar helaas. De stekkers passen niet. In mijn huidige, originele, navigatiesysteem zitten twee stekkertjes. Ik heb begrepen dat ik de boel vanuit de kofferbak aan moet sluiten dus een verlengkabel met Iso-stekkers gekocht. Past nog steeds niet want ik schijn een adapter te moeten hebben. Heb me een bult gezocht op internet naar zo'n adapter. Niet te vinden. Iemand hetzelfde aan de hand gehad?
Ik heb dus een origineel navigatiesysteem met CD-wisselaar. Moet in een 330xi touring 2002 ingebouwd worden.
Een verlengkabel werkt het makkelijkst als je een merk specifieke koopt. Of met bijgeleverde stekkers zelf een verlengkabel solderen, draadje voor draadje doorknippen en 4 meter draad tussensolderen :gek:

Geintje2
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2018, 20:05
Locatie: Schagen

Re: E46 Android 7.1.2

Bericht door Geintje2 » 19 sep 2018, 06:13

p.matthiessen schreef:Ik heb er ook één aangeschaft. Dacht even snel in te bouwen, plug&play maar helaas. De stekkers passen niet. In mijn huidige, originele, navigatiesysteem zitten twee stekkertjes. Ik heb begrepen dat ik de boel vanuit de kofferbak aan moet sluiten dus een verlengkabel met Iso-stekkers gekocht. Past nog steeds niet want ik schijn een adapter te moeten hebben. Heb me een bult gezocht op internet naar zo'n adapter. Niet te vinden. Iemand hetzelfde aan de hand gehad?
Ik heb dus een origineel navigatiesysteem met CD-wisselaar. Moet in een 330xi touring 2002 ingebouwd worden.
Ook de gene van Ali? Daar word bij jet product namelijk aangegeven dat je een kabel bij moet bestellen als je al navigatie in de auto heb.
Hier word overigens ook naar verwezen.

Die van mij komt er ook aan! Ben benieuwd naar de kwaliteit.

Gebruikersavatar
Hompie
Berichten: 701
Lid geworden op: 29 dec 2009, 17:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: E46 Android 7.1.2 naar Android 8.0

Bericht door Hompie » 25 mar 2019, 12:07

Inmiddels een nieuw radio weer gekocht met Android 8.0 en 4GB ram en 32GB opslag en de nieuwste hardware met o.a verbeterd koellichaam en de originele Fakra aansluitingen voor radio en GPS., gewoon omdat ik er verder zo dik tevreden mee ben met zo een systeem.
De oude was prima maar een beetje langzaam met 2GB ram en de radio module was defect, ik gebruik zelf internet radio (RadioGram) via me hotspot of YouTube, maar als me vrouw hem eens meeneemt wil ze gewoon op radio kunnen drukken en radio luisteren ;)
Hoop dat de nieuwe wat langer mee gaat (met de radio module) zal hem binnenkort te koop aanbieden voor een zacht prijsje inclusief nieuwe radio module en nieuwe DAB antenne :duim:

https://nl.aliexpress.com/item/Android- ... st=ae803_5

FaTaLiTy
Berichten: 214
Lid geworden op: 21 sep 2016, 10:28
Locatie: Veenendaal

Re: E46 Android 7.1.1

Bericht door FaTaLiTy » 29 mar 2019, 10:40

HHC schreef: 28 dec 2017, 09:41 Heb je invoerkosten moeten betalen aan je deur of mazzel gehad?
Invoerkosten krijg je niet als het uit Duitsland (of ergens anders binnen de EU) geleverd wordt :)
BMW E46 Sedan 323i - viewtopic.php?f=29&t=58370

Gebruikersavatar
Hompie
Berichten: 701
Lid geworden op: 29 dec 2009, 17:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: E46 Android 7.1.2

Bericht door Hompie » 05 apr 2019, 17:49

Geen invoerkosten en binnen 5 dagen in huis vanuit Duitsland, werkt prima en past goed en vooral een stuk sneller ook.

Afbeelding

Gebruikersavatar
knoopa
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2011, 15:24

Re: E46 Android 7.1.2 naar Android 8.0

Bericht door knoopa » 08 apr 2019, 08:48

Hompie schreef: 25 mar 2019, 12:07 Inmiddels een nieuw radio weer gekocht met Android 8.0 en 4GB ram en 32GB opslag en de nieuwste hardware met o.a verbeterd koellichaam en de originele Fakra aansluitingen voor radio en GPS., gewoon omdat ik er verder zo dik tevreden mee ben met zo een systeem.
De oude was prima maar een beetje langzaam met 2GB ram en de radio module was defect, ik gebruik zelf internet radio (RadioGram) via me hotspot of YouTube, maar als me vrouw hem eens meeneemt wil ze gewoon op radio kunnen drukken en radio luisteren ;)
Hoop dat de nieuwe wat langer mee gaat (met de radio module) zal hem binnenkort te koop aanbieden voor een zacht prijsje inclusief nieuwe radio module en nieuwe DAB antenne :duim:

https://nl.aliexpress.com/item/Android- ... st=ae803_5
Ik ben ook op zoek naar een Android radio en deze ziet er wel goed uit. Ik heb in mijn auto de business navigatie, die met alleen pijltjes zonder kaart, ik neem aan dat ik dan de verlengkabel nodig heb aangezien de cd speler ook achterin zit, klopt dit? En is het zo dat de radio gebruik kan maken van de GPS antenne die al in mijn auto zit of moet ik de bijgeleverde GPS antenne alsnog gebruiken?

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: E46 Android 7.1.2 naar Android 8.0

Bericht door Robin » 08 apr 2019, 22:06

Hompie schreef: 25 mar 2019, 12:07Ik gebruik zelf internet radio (RadioGram) via me hotspot
Hoe vind je de geluidskwaliteit? Merk zelf dat ik internetradio veelal blikkerig of 'ondiep' vind klinken. Eigenlijk zelfde als met DAB+.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Gebruikersavatar
Hompie
Berichten: 701
Lid geworden op: 29 dec 2009, 17:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: E46 Android 7.1.2

Bericht door Hompie » 09 apr 2019, 17:35

Ik denk dat je gebruik moet maken van de bijgeleverde GPS antenne, dit is een Fakra aansluiting op de nieuwe Android 8.0 radio's.
Geluid zelf is goed, maar dan wel met Viper4Android erop (Custom rom)
Met de radio in de kofferbak moet je inderdaad een extra kabel aanschaffen van voor naar achteren.

Gebruikersavatar
knoopa
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2011, 15:24

Re: E46 Android 7.1.2

Bericht door knoopa » 10 apr 2019, 09:51

Binnenkort maar eens wat verder uitzoeken dan. Ik zie alleen wel dat de verlengkabel die zij leveren 40 dollar kost maar de verzendkosten zijn 112 dollar, dat is wel een beetje overdreven voor een paar kabels. Anders misschien maar eens kijken bij een Nederlands bedrijf die dit soort radios levert.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”