Radiomodule voor ///M3

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
JDBMW
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2016, 00:00

Radiomodule voor ///M3

Bericht door JDBMW » 29 mar 2017, 19:14

Hallo,

Mijn :///m: 3 komt oorspronkelijk uit de VS. Er zit een verschillende Radiomodule in de Europese modellen ten opzichte van de Amerikaanse. Ik begreep van de garage dat de Amerikaanse een frequentie lager zit, dus deze ontvangt bijvoorbeeld 100.3, 100.5, 100.7 FM, daar wij in Europa altijd .2 .4 of .6 kanalen ontvangen. Dit heeft als gevolg dat ik erg slecht radio ontvang. Ook vertelde de garage me dat de modules nieuw vrij duur zijn en hij adviseerde me er eentje tweedehands op de kop te tikken. Ik moest een BM54 module hebben zei hij.

Nu heb ik enkele vragen, waarbij jullie me misschien kunnen helpen; namelijk:
- heb een beetje zitten zoeken op Google en ik vind verschillende BM54 modules, variërend tussen de 75 en 350 euro. Allemaal tweedehands, bij sommige dien ik mijn 'oude' in te leveren, bij anderen niet. Zit er verschil in deze modules?

- een collega van me had het over dab+ zodat ik digitale radio zou hebben, wat moet ik dan kopen en hoe werkt zo iets?

Het lijkt me wel mooi om ook een aux ingang op de radio te hebben, zodat ik ook Spotify kan luisteren als ik de radio beu ben, kan ik een draad trekken vanaf de module naar voor, of moet ik dan echt een andere radio unit monteren voorin? (Misschien vrij dom dit, maar ik heb er echt 0 verstand van :gek: )

Alvast bedankt voor de hulp :amen:

Gebruikersavatar
Mr._T-Rex
Berichten: 1954
Lid geworden op: 30 sep 2009, 18:27

Re: Radiomodule voor ///M3

Bericht door Mr._T-Rex » 30 mar 2017, 07:34

Hoi Jeroen,

De radiomodule hoeft niet van een m3 te zijn, elke BM54 is goed. Als je de oude moet inleveren is het vast een bedrijf wat kapotte repareert, dus ga er dan vanuit dat je een gerepareerde koopt.

Voor DAB+ en spotify zou je moeten zoeken naar een interface voor de radio die dit ondersteund. Volgens mij heb je dat soort spul van dension of grom. Ik heb zelf een Intravee II, maar dat is allemaal wat specifieker en moeilijker te vinden. Google is your friend :)
'05 M3 CS coupé - Showroom
'01 530i touring - daily

'02 330i M-tech II sedan - Sold
'95 328i M-tech coupé - Sold

JDBMW
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2016, 00:00

Re: Radiomodule voor ///M3

Bericht door JDBMW » 30 mar 2017, 15:59

Mr._T-Rex schreef:Hoi Jeroen,

De radiomodule hoeft niet van een m3 te zijn, elke BM54 is goed. Als je de oude moet inleveren is het vast een bedrijf wat kapotte repareert, dus ga er dan vanuit dat je een gerepareerde koopt.

Voor DAB+ en spotify zou je moeten zoeken naar een interface voor de radio die dit ondersteund. Volgens mij heb je dat soort spul van dension of grom. Ik heb zelf een Intravee II, maar dat is allemaal wat specifieker en moeilijker te vinden. Google is your friend :)
Dus ik heb sowieso een BM54 module nodig en voor dab+ en aux input moet ik iets anders vervangen?

JDBMW
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2016, 00:00

Re: Radiomodule voor ///M3

Bericht door JDBMW » 01 apr 2017, 22:56

Bump

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”