Parrot kastje losgekoppeld, geen radio/geluid

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Beens1
Berichten: 4614
Lid geworden op: 29 jan 2010, 12:44

Parrot kastje losgekoppeld, geen radio/geluid

Bericht door Beens1 » 31 jan 2017, 15:35

Beste forummers,
Hier een oliedomme medeforummer die dacht slim te zijn:

Ik was na het vervangen van de kachelweerstand toch in het ruim achter het handschoenenvak, dus dacht laat ik gelijk die parrot maar loskoppelen, want gebruik m toch niet. Dus alleen het blauwe kastje losgekoppeld en met de rommeltjes die ik wegdeed is het de ondergrondse container in gegaan.

Maar ja, nu krijg ik geen geluid meer uit de Radio... :gek:
Is het voor een leek op audio-gebied op te lossen zonder een nieuw blauw kastje te kopen?

Ik was niet van plan om het dash eruit te halen en achter de radio zag ik geen andere stekkers dan (naar mijn idee) de originele aansluiting.
Betreft een Bussiness CD.

Beens1
Berichten: 4614
Lid geworden op: 29 jan 2010, 12:44

Re: Parrot kastje losgekoppeld, geen radio/geluid

Bericht door Beens1 » 05 feb 2017, 15:22

Niemand die er maar iets over te zeggen heeft?
Zal toch niet de eerste zijn met een dergelijk probleem?

Zeevang

Re: Parrot kastje losgekoppeld, geen radio/geluid

Bericht door Zeevang » 05 feb 2017, 18:59

Hi
Heb er ook niet zoveel verstand van maar ik neem aan alle niet orginele bekabeling tussen ''blauwe kastje" en radio eruit trekken en orginele radiostekker in je radio douwen.
Ik gok dat er op je radio een iso2kram verloop zit waarop de orginele stekker is aangesloten en de iso van het parrot deel. Dus ff radio los en kabel volgen. Kan niet missen denk ik

Ps. Iso2kram kabel ziet er uiteraard voor het deel wat aan radio zit identiek uit als orgineel

Gebruikersavatar
evoluzione
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 mei 2010, 16:59

Re: Parrot kastje losgekoppeld, geen radio/geluid

Bericht door evoluzione » 08 feb 2017, 16:51

Zeevang heeft gelijk. Vaak gebruiken inbouwers een car2iso2car stekker, zodat ze geen kabels hoeven door te knippen. Als je de radio eruit haalt, en de bekabeling een eindje lostrekt, zal je waarschijnlijk nog een keer zon blok zien. Verloop loshalen aan beide kanten, en de radio direct op de autokabelboom aansluiten, en voila!

Zeevang

Re: Parrot kastje losgekoppeld, geen radio/geluid

Bericht door Zeevang » 10 feb 2017, 13:59

nog gelukt?

Beens1
Berichten: 4614
Lid geworden op: 29 jan 2010, 12:44

Re: Parrot kastje losgekoppeld, geen radio/geluid

Bericht door Beens1 » 10 feb 2017, 14:19

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben van de week flink ziek geweest, dus heb nog niet weer kunnen kijken.
Wat ik wel had gezien toen ik de radio er even uithad laatst, dat de kabel erg vast zat. Ik kon hem. Niet bepaald ver 'uittrekken'.

Daarnaast zag ik verder op, in een ruimte te smal voor mijn handen, dat er allemaal kabelkoppelingen zaten. Dus knipwerk.
Heb nu op Ebay een blauw kastje voor een paar cent kunnen vinden. Wanneer ik die binnen heb en geplaatst. Dan hoop ik dat het weer werkt.

Beens1
Berichten: 4614
Lid geworden op: 29 jan 2010, 12:44

Re: Parrot kastje losgekoppeld, geen radio/geluid

Bericht door Beens1 » 19 feb 2017, 20:53

Zaterdag geprobeerd met het kastje van Ebay, maar helaas. De radio doet nu helemaal niets meer.

Beginsituatie van zaterdag was:
Radio ging bij auto op contact zetten altijd op soort van standby (tijd zichtbaar).
Je kon de radio aanzetten (in kleine schermpje 'rds' etc). Maar geen geluid.

Zaterdag het bestelde kastje geplaatst. Even auto op contact, schrik alom: zelfs geen tijd meer zichtbaar :(
Dus radio uitbouwen, climatecontrol unit eruit en het frame eruit. Op zoek naar de originele kabels.
Gevonden en aangesloten, zekering vernieuwd (was niet kapot, maar ach, nu we er toch zijn); helaas, geen resultaat.
Ik moest daarna weg, dus toch maar weer inbouwen. Erg gesteggeld met de veel te krappe ruimte, en veel te veel kabels. Maar uiteindelijk na een uur gelukt.
De verlichting van alle knopjes werken wel (dus zekeringen lijken mij oké), maar de radio blijft een soort van in de antidiefstal modus. Het kleine rode lampje knippert ook zoals hij ook normaal deed als ik de wagen van contact haalde en afsloot.
Nu dus blijvend.

Iemand een idee?? Baal er wel een beetje van... :(

Zeevang

Re: Parrot kastje losgekoppeld, geen radio/geluid

Bericht door Zeevang » 20 feb 2017, 10:20

Werkt het kastje wel?
Kabelbreuk checken
Je had het over dat de kabels waren geknipt, zit er niet wat los nu?

Beens1
Berichten: 4614
Lid geworden op: 29 jan 2010, 12:44

Re: Parrot kastje losgekoppeld, geen radio/geluid

Bericht door Beens1 » 20 feb 2017, 10:58

Ben bang dat het kastje inderdaad niet goed is, was ook een gok natuurlijk ;) Het kastje zit er nu ook niet tussen. Ligt inmiddels in de berging weer.

Aangezien de verlichting e.d. wel werkt, maar de radio dus in 'slot-modus' blijft staan, vermoed ik eerlijk gezegd ook geen kabelbreuk.
Zaterdag natuurlijk het één en ander los gehad, en wat ik zag waren originele aansluitschoentjes e.d. Dus wat ik zo kon zien niet geknipt (toch niet).

De originele kabels vanuit de auto heb ik dan ook 'gewoon' gevonden en aangesloten, die zagen er verder goed uit.

Zeevang

Re: Parrot kastje losgekoppeld, geen radio/geluid

Bericht door Zeevang » 21 feb 2017, 00:12

tja lastig
dus zeg maar achtergrondverlichting van de radio brand maar de radio doet zelf niks? tijd in schermpje? fm kanalen ? Alle kabels zitten nog aan de stekker? Canbus draad ok? (kunnen ze los hebben gehaald door zo een apparaatje ertussen te zetten dat parrot ook op stuur werkt)
Zit er een af fabriek versterker tussen?
Oude stekker met ronde pinnen of nieuwere stekker met platte pinnen?

Beens1
Berichten: 4614
Lid geworden op: 29 jan 2010, 12:44

Re: Parrot kastje losgekoppeld, geen radio/geluid

Bericht door Beens1 » 24 feb 2017, 15:09

Het begint voor mij nu een beetje abacadabra te worden... :W
Van elektra heb ik vrij weinig 'kaas gegeten'.

De kabels die ik heb aangesloten hadden een zwarte stekker en een oranje stekker. Is maar op 1 manier aan te sluiten.
De kabels zijn erg kort vond ik, alle draadjes leken mij goed en aangesloten.

Canbusdraad? welke kleur heeft die?

Ik heb enorm veel moeite gehad om ze weer aan te sluiten en alles passend te krijgen binnen de ruimte die je hebt. Daarnaast zat de stekker aan de radio zo vreselijk vast, dat dat kunststof (schuifje) inmiddels praktisch overleden is.

Er zitten naast de stekker nog twee andere kabels aan de radio. De antenne kabel en een klein kabeltje. Die aansluiting zit nu overigens ook los van de stekker (erg slappe constructie).
Maar voor die tijd deed de radio het ook niet meer. (had alles getest voordat ik inbouwde)

De achtergrond verlichting doet het gewoon (alle verlichting achter de knopjes) maar de twee schermpjes niet. En om de zoveel seconde knippert het rode ledje, rechts van de schermpjes.

Zeevang

Re: Parrot kastje losgekoppeld, geen radio/geluid

Bericht door Zeevang » 26 feb 2017, 20:33

doe is een foto....

dit moet erop lijken wat in je radio zit
viewtopic.php?f=37&t=47021

of zit er nog steeds dat iso geval tussen?
je hebt het over oranje en zwarte stekker, als dit er nog tussen zit moet je deze er tussenuit halen
http://wirings.info/wp-content/uploads/ ... dapter.jpg

17 pins stekker, kan je zien welke pin/draad wat is
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=518473

Beens1
Berichten: 4614
Lid geworden op: 29 jan 2010, 12:44

Re: Parrot kastje losgekoppeld, geen radio/geluid

Bericht door Beens1 » 13 mar 2017, 10:55

Die grote stekker in het eerste topic, zit aan de radio.
Heb geen aux oid eraan zitten.

Zijn inderdaad nog die kleuren. Die zijn dus niet origineel. Dan zal ik toch weer een keer tijd moeten vrijmaken om het allemaal los te halen... Wat een gedoe. Het zoveel ruimte is er niet :gek:

Dank voor je reactie!
Sorry voor mijn late reactie. Druk druk druk... :hug:

Zeevang

Re: Parrot kastje losgekoppeld, geen radio/geluid

Bericht door Zeevang » 13 mar 2017, 11:15

Klopt is allemaal krap krap

Beens1
Berichten: 4614
Lid geworden op: 29 jan 2010, 12:44

Re: Parrot kastje losgekoppeld, geen radio/geluid

Bericht door Beens1 » 29 apr 2017, 14:24

Alweer even geleden dat ik met de autoradio bezig ben geweest.
Al die tijd zonder radio gereden... :whistle:

Vandaag weer even de moed gevonden om te gaan kijken of ik iets kon oplossen.
Ik heb de (volgens mij) originele kabel gevonden en in de radio gestoken. Helaas zonder resultaat.
De radio blijft in 'anti-diefstal modus'. Het kleine rode knipper lampje zegmaar. Wel lampjes aan, maar niet schermpjes enzo.


Nu viel mij op dat een klein stekkertje ongeveer in het midden van de achterzijde van de radio kapot is. Het draadje is losgelaten van de stekker en ik kan dat niet direct repareren ofzo, omdat die stekker niet te openen is?


Veroorzaakt deze wellicht dat de radio het nog niet doet? Is dit toevallig een massa draad?
De antennedraad zit er nog wel aan.

Verder heb ik deze kabel er tussenuit gehaald:

Hebben jullie nu nog een idee? Ik snap m niet meer iig.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”