Bluetooth inbouwen.

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
johnvgent
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 okt 2016, 08:45

Bluetooth inbouwen.

Bericht door johnvgent » 26 okt 2016, 07:50

Hallo,

Ik ben in bezit van een 316I uit 2004.

Ik wil er graag bluetooth in hebben en heb gekeken naar Grom audio.
http://gromaudio.com/store/bt3_adapters ... -bmws.html

Ik zou hem graag achter me radio plaatsen aangezien mij dat de makkelijkste optie lijkt.
In de kofferbak heb ik alleen een navigatie cd unit.

Heeft iemand ervaring het het inbouwen van Grom audio met z'n zelfde radio/navigatie?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd

Gebruikersavatar
evoluzione
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 mei 2010, 16:59

Re: Bluetooth inbouwen.

Bericht door evoluzione » 16 nov 2016, 08:47

Jij hebt een standalone navigatiesysteem, van vdo, in combinatie met een "normale" radio. De 4:3, 16:9 en pijltjesnavi van bme zelf hebben een andere computer achterin, en daar ook een radiomodule verborgen. Deze heb jij als het goed is niet.

Als je je radio uit de auto haalt, zal hier dus gewoon de stekker zitten die je nodig hebt.

Stappenplan voor inbouw:
- Sierstrips loshalen, beginnend bij de bijrijdersdeur, eerst die boven het dashboardkastje, en daarna die rond de radio.
- nu zie je links en rechts van de radio 2 schroefjes, die draai je los, en je kan de radio naar je toe halen.
- Eventueel kan je het climadisplay en dashboardkastje verwijderen, zodat je wat meer werkruimte krijgt. Achter het dashboardkastje kan je ook mooi de grom module kwijt, en je eventuele aux kabel in uit laten komen.
- de kabel van de grom sluit je aan door de zwarte 10 pins kabel in de radio te drukken, en de 3 losse kabels aan te sluiten met de positaps, of beter nog, te solderen. Welke kabels waaraan moeten, staat wel in de handleiding.
- de microfoon een plekje geven, en de kabel weg werken tot waar je de module plaatst. Zelf plaats ik deze vaak bij de binnenspiegel, en zo via de hemel, astijl en dashboardkastje richting de radio, Let hierbij goed op de airbags in de astijlen!!!!!!!!!
- Nu kan je eerst alles testen, en vervolgens alles in omgekeerde volgorde terugbouwen:)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”