Parrot MKi9200 op BMW Business CD (BP9272)

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Vinny1994
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 jan 2016, 09:39
Locatie: Venlo

Parrot MKi9200 op BMW Business CD (BP9272)

Bericht door Vinny1994 » 14 okt 2016, 21:51

Beste forum leden,

Is er hier iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is om een Parrot MKi9200 aan te sluiten op een BMW Business CD (BP9272) ? Dit is dus de radio ZONDER mode knop, maar MET CD knop.

Een Dension is helaas niet mogelijk met deze radio, maar omdat ik graag een mogelijkheid wil hebben om én een Bluetooth verbinding te hebben én een USB stick aan te kunnen sluiten , dacht ik aan deze oplossing.

Echter heb ik dus geen idee hoe de radio moet weten dat er gestreamd wordt via de Parrot, aangezien de radio alleen op óf AM/FM kan staan, óf CD.

Is er hier iemand die ervaring heeft met deze set-up?


Groetjes,
Vincent

Gebruikersavatar
Quadrantz
Berichten: 3145
Lid geworden op: 29 mei 2011, 18:57
Locatie: Waddinxveen

Re: Parrot MKi9200 op BMW Business CD (BP9272)

Bericht door Quadrantz » 15 okt 2016, 11:28

In mijn vorige E46 320D Touring heb ik ook de Mki9200 laten inbouwen incl. de Unika module (aanrader!, daarmee kun je met de knoppen op je MF stuur alles bedienen).

Ik had ook een Business radio (met CD) maar weet niet zeker meer of ik de Mode knop had (wellicht staat er nog een fototje in mijn vorige showroom, zie onderschrift).

Ik was erg tevreden over het hele systeem (leek net OEM aangezien je geen AB nodig hebt) :duim:

meneer aard
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jun 2016, 12:23

Re: Parrot MKi9200 op BMW Business CD (BP9272)

Bericht door meneer aard » 19 okt 2016, 09:47

Enigste nadeel is van de originele (draadloze) bediening van de parrot, dat de batterij ontzettend snel leeg gaat. Zeker met het koude weer doet het al snel een strop om de levensduur van het knoopcelletje.
Overweeg zelf ook een parrot in mijn e46 te bouwen, icm een unika module. Hiervoor een mki9200 in mijn ex avensis gehad, werkte perfect.

Gebruikersavatar
Quadrantz
Berichten: 3145
Lid geworden op: 29 mei 2011, 18:57
Locatie: Waddinxveen

Re: Parrot MKi9200 op BMW Business CD (BP9272)

Bericht door Quadrantz » 22 okt 2016, 17:50

Draadloze bediening nooit gebruikt vanwege de Unika module ;)

-NRG-
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jul 2015, 18:33

Re: Parrot MKi9200 op BMW Business CD (BP9272)

Bericht door -NRG- » 22 okt 2016, 19:09

Mocht je parrot alleen voor handsfree gebruiken gaat dat super, met iPhone werkte Siri ook heel fijn. Die kan je via het stuur in combinatie met unika goed gebruiken. Echter voor muziek als je geen AUX op je radio hebt is het waardeloos. Zelfs met losse versterker is het geluid zeer matig. Wat ik ook jammer vond was dat het volume van de radio los geregeld werd van de Parrot. Alleen de alpine radio's hebben aux en de Phillips (die ik ook had) helaas niet. Ik dacht ook "yes" hij is van eind 2002 en heeft een mode knop, maar dat viel toch tegen.

Hier vind je de radio's waarop aux zou werken:
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... 3-Data-CDs!

Ik heb onlangs mijn Parrot systeem er uit gehaald en dit systeem gekocht:
https://www.aliexpress.com/item/7-inch- ... 0.0.kkAR8y

Werkt iets minder fijn op het stuur t.o.z.v. de Parrot, maar doet de rest een stuk beter. De geluidskwaliteit is beter, ook dan de standaard radio. Gebruik ook flitsmeister en spotify er op. Hij is niet super snel maar de chip is hetzelfde als in de duurdere Chinese modellen. Betwijfel of er veel verschil in zit. De installatie was ook erg gemakkelijk.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”