e46 touring multimedia inbouwen

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Heroichawker
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2016, 17:11

e46 touring multimedia inbouwen

Bericht door Heroichawker » 10 okt 2016, 17:40

goedendag allemaal,

gezien het feit dat ik mijn eerste forumbericht hier plaats zal ik me direct even voorstellen,
Ik ben robert, 23 jaar en heb vandaag mijn eerste BMW gekocht, dit is een e46 touring bouwjaar 2005. een 320D ik zal binnekort even wat foto's erop gooien

hierover heb ik direct een paar vraagjes;

in de auto zit nog de nostalgische radio met cassettespeler. Dit 'systeem' wil ik uiteraard veranderen, nu zit ik te denken aan een dynavin n6 heeft iemand hier toevallig ervaring mee? tevens zie ik dat bij de 1ne bmw wel een verlengkabel nog is om aan te sluiten en bij de andere niet, hoe weet ik of ik die nodig heb of niet? zover ik het verhaal begrijp zou dit er mee te maken hebben of je bmw al navigatie had of niet.

Daarnaast het systeem zelf; zoals ik hierboven al zei denk ik dat ik een dynavin n6 haal, mooi systeem alleen jammer dat je moet betalen voor updates (voorzover ik gelezen heb) dit omdat ik al tomtom west-europa op mijn iphone heb staan. ik zit ook nog te denken aan de apple carplay, mooi systeem dat zeker maar klopt dat ik hier constant internet nodig heb om de kaarten te laden? en heeft iemand misschien ervaring met de dynavin n6 qua navigatie? ik zit veel in buitenland dus internet is niet altijd een optie. andere systeem adviezen zijn uiteraard altijd welkom.

in het kort; het mooiste zou zijn een systeem wat er gewoon goed en degelijk uitziet, kan communiceren met mijn iphone en evt andere toestellen (lees bluetooth) en waarbij de officiele tomtom navigatie inzit, dit systeem heeft mij tot nu toe nog niet in de steek gelaten vandaar. dit betekend niet dat ik geen andere navigatie software wil 'proberen'

hartelijk dank alvast.

gr robert

plorie
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jul 2016, 14:16
Locatie: Papendrecht

Re: e46 touring multimedia inbouwen

Bericht door plorie » 20 okt 2016, 10:01

Een aftermarket-systeem zul je moeten aansluiten op de radiostekker. Als je een cd-/cassettespeler hebt, dan zit de versterker daar in en ligt die stekker dus ook in je dashboard. Heb je een monitor (4:3 of 16:9) of pijltjesnavi, dan zit je radiomodule achter in de kofferbak en heb je dus ook die verlengkabel nodig.

BMWilly
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jun 2010, 14:18

Re: e46 touring multimedia inbouwen

Bericht door BMWilly » 07 nov 2016, 22:11

Iemand al ervaring met de Alpine unit voor de E46?

http://www.alpine-electronics.nl/p/Prod ... ne-w997e46

Niet goedkoop maar dat is een BMW ook niet.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”