E46 aux aansluiting werkt niet.

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Hobieb16
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2016, 13:03

E46 aux aansluiting werkt niet.

Bericht door Hobieb16 » 30 sep 2016, 13:11

Hey goeiedag

Ik heb een e46 coupe en heb pas geleden een nieuwere type business cd radio in gezet met modeknop uit 2002-10.
Ik had nog een aux kabbeltje liggen met daar aan stekker die op de achterzijde van de radio komt en een female aux plugin gedeelte.
Nou heb ik dus de stekker er in geplugt alleen krijg geen aux optie wanneer ik mijn mode knop in druk, ik krijg namelijk alleen maar fm en cd te zien thats it.
Wie kan mij helpen?

-NRG-
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jul 2015, 18:33

Re: E46 aux aansluiting werkt niet.

Bericht door -NRG- » 22 okt 2016, 19:25

Hallo,

Misschien wat laat, maar hier kan je vinden welke radio's een werkende aux aansluiting hebben. Ik had zelf origineel een 10-2002 Phillips radio er in zitten en werkte helaas ook niet.

Hier vind je meer info:
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... 3-Data-CDs!

Gebruikersavatar
Lex_b3
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011, 21:43
Locatie: Huizen

Re: E46 aux aansluiting werkt niet.

Bericht door Lex_b3 » 08 mei 2017, 11:47

Ik heb dat destijds opgelost door de AUX aansluiting op de L en R van de cd te solderen, en dan een blanco cd afspelen.

Afbeelding

Maar ik wil nu toch over naar bluetooth.
Aangezien de Yatour, Dension en dat soort apparaturen hun stroom uit onderstaand palletje halen, weet iemand dan toevallig of dat überhaupt wel stroom krijgt? Kan me voorstellen dat als de AUX deze ingang niet leest, daar dus ook geen stroom naartoe gaat?

Afbeelding

Ik zat er zelf aan te denken om zo'n Yatour aan te schaffen, als het werkt wel deze aansluiting te gebruiken om de Yatour van constante stroom te voorzien, maar dan alsnog een AUX kabel in de Yatour te steken waarover hij de muziek dan doorgeeft aan de radio.

Denk ik dan verkeerd?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”