Bluetooth en moderne telefoons

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
meneer aard
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jun 2016, 12:23

Bluetooth en moderne telefoons

Bericht door meneer aard » 16 jun 2016, 18:45

Tevergeefs probeer ik mijn telefoon fatsoenlijk werkend te krijgen met de fabrieksaf geïnstalleerde BT systeem in mijn E46, had hier al e.e.a. gelezen dat het toch lastig werkend te krijgen, anderen er totaal geen problemen mee hebben (met name iphone gebruikers).

Het probleem is dat ik totaal niet kan bellen, Althans geen spraak noch geluid. Pairen lukt, kan mijn telefoonboek doorbladeren en een item selecteren. Kan ook bellen, de telefoon springt dan op spraak oproep maar verder geen geluid what so ever..
Betreft overigens een Galaxy S7.

Andere telefoons heb ik nog niet geprobeerd, moet nog mijn old school 6310i van zolder halen, want die zou zonder problemen in de telefoon voorbereiding kunnen met een hardware interface.
Maar het ding moet en zal via de BT gaan werken. Nu lees ik meer hier dat het gewoon een pain in the ass is om die meuk werkend te krijgen, want het blijft immers oud spul maar dan nog..eigenlijk veranderd er weinig aan die protocollen.

Echt diepgaande informatie vind je niet, naast het op de juiste manier pairen van de telefoon, maar verder niks. Wel over problemen maar niks dat men er verder is mee gegaan.
Nu zijn er wel aftermarket producten (parrot o.a.) maar eerst wil ik kijken of ik dit werkend kan krijgen.

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”