Navigatie optie verdwenen MKIII

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
etisc
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 apr 2014, 17:01

Navigatie optie verdwenen MKIII

Bericht door etisc » 30 mei 2016, 16:17

Goedeavond,

In het kort, Mijn Navigatie optie is verdwenen van mijn beeldscherm (4:3).
Ik ben in bezit van een E46 coupe uit 2001, hierin bevind zich achterin een navigatie computer welke MKIII is (staat geen DVD logo op).

Ik heb geen idee hoe of wanneer dit is gekomen, dit omdat ik de navigatie nooit gebruik en weinig in het hoofdmenu kom (waar de navi optie staat).
Wel heb ik de laatste tijd een aantal keer de accu moeten loskoppelen i.v.m. reparaties en vervangen van de accu, misschien dat dit voor een probleem heeft gezorgd?

Wat me ook opviel, alleen niet 100% zeker van ben, is dat het lijkt alsof er een hele oude software versie op staat. Ik weet dat het geen hightech scherm is maar de tekst die ik nu zie is wel heel blokkerig en dacht dat dit hiervoor niet was.


Ik heb al geprobeerd om er een Update CD in te doen. Er zat al een CD in de navigatie (sinds ik hem gekocht heb) echter deed deze weinig, vervolgens een Update van internet gehaald: Deze heb ik van http://neiloakley.com/ afgehaald en dan BMW Navigation OS - v32 (Original). De CD heb ik in eerste instantie gebrand op normale snelheid (16x) echter deed dit niks, tevens na het branden op low speed (10x) gaf dit ook geen resulaat.

Wat er gebeurd als ik de CD er in doe: Ik heb de bestuurders deur OPEN, en de sleutel op contact 1 (radio en beeldscherm gaan aan, brandstofpomp blijft uit --> is contact 2). Vervolgens ga ik naar de achterbak en doe ik de CD in de Navigatie computer. Deze gaat hem vervolgens "lezen" of laten we zeggen, hij doet iets. je hoort wat geluid en het lijkt alsof hij hem leest. Na een kort minuutje gooit de computer de CD weer naar buiten, om hem vervolgens weer na +/- 10sec in te trekken.
Na het intrekken gaat het hele riedeltje weer opnieuw, Intrekken --> "lezen/geluidmaken" --> uitgooien --> intrekken.

Mijn volgende plan is de computer er uit te halen en schoon te maken + in te spuiten met contact spray (met goede hoop).

Weet iemand hier meer van? gebeurd dit vaker? en hoe is dit op te lossen?
Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
HHC
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 sep 2012, 23:13

Re: Navigatie optie verdwenen MKIII

Bericht door HHC » 30 mei 2016, 16:30

Ik heb namelijk precies hetzelfde, ook dat prehistorische oude software waardoor de tekst heel blokkerig eruit ziet. Navigatie is ook verdwenen. Bij mij is het misgegaan bij de updaten van de systeem. Daarna lijkt het alsof de computer in een fabrieks mode terecht is gekomen. Ik heb meerdere keren de software opnieuw proberen te updaten met elke keer nieuw gebrande CD, accu losgekoppeld, computer gereset via OBD, het mocht allemaal niet baten. Dus ik heb het erbij neergelegd. Hopelijk weet iemand hier de gouden tip

etisc
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 apr 2014, 17:01

Re: Navigatie optie verdwenen MKIII

Bericht door etisc » 30 mei 2016, 17:39

Vervelend om te horen, hopelijk is er een oplossing voor. Het is niet een hoognodige optie maar wel een waar je steeds tegen aan kijkt :(.

Ik heb zojuist nog een aantal keer geprobeerd een update te doen maar zonder succes.
Elke keer nieuwe lege CD gepakt (HEMA CD-R 700mb maxspeed 52x). Heb op verschillende snelheden gebrand: 4x 10x 16x 32x
Die van 4x en 32x(deed programma zelf :bang: ) heb ik met een andere software gedaan: BMW Navigation OS - v32 (Night Mode MK3 Only - MODE2/FORM1). In de hoop dat dit misschien werkte, maar nee.

Gebruikersavatar
MindWarp
Berichten: 1037
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:44

Re: Navigatie optie verdwenen MKIII

Bericht door MindWarp » 30 jun 2016, 13:27

Lijkt er meer op dat je MKIII gewoon defect is, hetzij het apparaat zelf of anders het lees gedeelte. Hoe dan ook je systeem herkend hem niet meer vandaar dat de navi optie op je scherm niet meer zichtbaar is ...
Laatst gewijzigd door MindWarp op 01 jul 2016, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

Gebruikersavatar
Danishbmw
Berichten: 1743
Lid geworden op: 22 jun 2009, 10:45

Re: Navigatie optie verdwenen MKIII

Bericht door Danishbmw » 30 jun 2016, 16:59

Mk3 heb ik nog wel liggen, evenals een 16:9 scherm. Is gelijk een leuke update.

Pm me voor interesse.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”