subwoofer tegen skiluik aanbouwen

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
iblauw
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 jan 2008, 19:57

subwoofer tegen skiluik aanbouwen

Bericht door iblauw » 10 feb 2008, 15:43

Ik heb een e46 en e39 sedan. Beide auto's hebben maar een heel matige bassweergave in de radio. Heb voor de e39 een Alpine SWD2030 actieve subwoofer gekocht en deze in de kofferbak aangesloten. Het ding geeft achterlijk veel bass, maar zodra je de kofferbak dichtgooit en binnen gaat zitten hoor je niks meer. De kofferdeksel knalt er bijna uit, de achterlichten ook, maar binnen echt niks! Nu heb ik met een ijzerdecoupeerzaag zelf een skiluik gezaagd en de sub er tegenaan gezet, maar wederom... de bass blijft in de kofferbak achter. Ik denk dus dat ik zelf maar iets moet bouwen.

Na wat googelen kwam ik dit tegen. Lijkt me niet te moeilijk om te bouwen (de baskist bedoel ik he):
http://www.rear-entertainment.de/galeri ... index.html

Wat denken de experts hier. Zou dit wel een beetje klinken? En moet het kleine compartiment waar de boxen in zitten geheel luchtdicht worden? Ik kan zoiets als dit gemakkelijk nabouwen, maar wat voor woofers en wat voor versterker zou ik hiervoor moeten gebruiken? Een versterker moet ik net als bij de alpine sub gewoon het boxensignaal kunnen aftappen lijkt me.

En dan helaas te koop (splinternieuw) voor een goede bieding: Alleen voor mensen met een touring! http://www.coolsound.nl/product/5119/alpine_swd_2030

Gebruikersavatar
Opt1mus
Berichten: 7302
Lid geworden op: 26 okt 2007, 22:29
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: subwoofer tegen skiluik aanbouwen

Bericht door Opt1mus » 10 feb 2008, 21:10

Heb je dit topic gezien?
Hoe je alleen maar een actieve sub te plaatsen die direct in de cabine geluid produceert !
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

iblauw
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 jan 2008, 19:57

Re: subwoofer tegen skiluik aanbouwen

Bericht door iblauw » 11 feb 2008, 00:07

hmja, had ik gezien en uiteindelijk niet gekocht omdat ik ivm die geisoleerde kofferbak een sterke actieve sub wilde. Vandaar dat ik die Alpine met 3 woofers erin genomen heb. Wist ik veel dat die zelfs niet te horen zou zijn.... In ieder geval, die Blaupunkt is wel een mooie manier van inbouwen, maar nu ik dat skiluik gemaakt heb ga ik toch maar voor een big-ass subwoofer zoals die kast die ik hierboven postte.

rboogaardt
Berichten: 147
Lid geworden op: 25 jan 2008, 14:20

Re: subwoofer tegen skiluik aanbouwen

Bericht door rboogaardt » 14 feb 2008, 04:09

Als je een beetje een krachtige subwoofer in de kofferbak hebt, heb je genoeg bas in de auto, ik heb zelf een soundstream spl, 900 watt rms, met een monoblok van hollywood de 1600 d, en ik moet zeggen klinkt super

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”