E46 coupe led achterlichten (OEM) coderen

Bespreek alles omtrent (M) aƫrodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.

E46 coupe led achterlichten (OEM) coderen

Berichtdoor caloren » 24 nov 2016, 11:44

Dag heren,

Ik heb led achterlichten gevonden, ik ga voor oem, aftermarket vind ik persoonlijk niet eruit zien.
Deze moeten ongecodeerd worden en zover ik het heb gelezen nieuwe adapter kabels + lichtschakelaar moet vervangen worden, klopt dit allemaal?

Zo ja, waar kan ik adapter kabels + lichtschakelaar vinden? Dure spul? Want de led achterlichten zijn al duur genoeg :gek:

En iemand die weet waar ik ze kan laten coderen?
caloren

Re: E46 coupe led achterlichten (OEM) coderen

Berichtdoor robin325 » 24 nov 2016, 12:13

je licht unit moet verder zijn van software versie 3.0 dan kan je deze zo omcoderen ( ik denk gewoon met scanner 1.4 ) naar LED
Showroom 325 : E46 Coupe Clubsport SMG
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=44374
robin325

Berichtdoor caloren » 24 nov 2016, 13:18

robin325 schreef:je licht unit moet verder zijn van software versie 3.0 dan kan je deze zo omcoderen ( ik denk gewoon met scanner 1.4 ) naar LED

hoe kom ik erachter dan of mijn licht unit verder is dan versie 3.0?
caloren

Berichtdoor HHC » 25 nov 2016, 21:12

Waarom de moeilijke weg kiezen als er aftermarket sets te koop zijn die gewoon plug&play zijn? Ik wou ook de OEM uitstraling zonder de lelijke zwarte kit rand die veel aftermarket sets hebben. Uiteindelijk plug&play setje gekocht van BMWproduct.nl (nee werk ik niet voor/bij hun).
HHC

Berichtdoor robin325 » 26 nov 2016, 11:46

caloren schreef:
robin325 schreef:je licht unit moet verder zijn van software versie 3.0 dan kan je deze zo omcoderen ( ik denk gewoon met scanner 1.4 ) naar LED

hoe kom ik erachter dan of mijn licht unit verder is dan versie 3.0?

dat staat op het kasje waar je je lichten mee bediend.
die moet je eruit halen en dan staat er een SW versie op
Showroom 325 : E46 Coupe Clubsport SMG
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=44374
robin325

Berichtdoor caloren » 28 nov 2016, 10:49

HHC schreef:Waarom de moeilijke weg kiezen als er aftermarket sets te koop zijn die gewoon plug&play zijn? Ik wou ook de OEM uitstraling zonder de lelijke zwarte kit rand die veel aftermarket sets hebben. Uiteindelijk plug&play setje gekocht van BMWproduct.nl (nee werk ik niet voor/bij hun).

Plug&play is inderdaad gemakkelijk, maar ik heb diverse verhalen gehoord over de uitstraling en dat maakt de keuze voor mij lastig. Het verhaal dat er veel meer licht uitkomt, dat vind ik er lelijk uitzien. Het gevoel alsof je op de rem trapt.

Zit er dan ook een verschil in zijn merk? bmwproduct.nl verkoopt Eagle&Eye. Zijn deze in vergelijking hetzelfde als Depo?
caloren

Keer terug naar BMW 3 Serie (E46) Styling