angel eyes en xenon

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
jopal
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2016, 21:37

angel eyes en xenon

Bericht door jopal » 15 feb 2016, 21:03

Vanavond kwam mijn vriendin thuis met de opmerking dat de koplampen van onze auto zich automatisch in hoogte verstelden bij het starten.

Wij zijn redelijk nieuw op e46/bmw gebied, zie: viewtopic.php?f=698&t=48833

In de handleiding las ik dat koplampen zich alleen automatisch op hoogte stellen als je xenon hebt. Maar die zitten er bij ons niet in. Er zit gewoon een setje dure Philips halogeentjes in. 'Xenon-ready', maar dan met halogeen. Kan dat ??

En volgende vraag, want ik ging vanavond even controleren, en tot mijn verbazing zag ik dit:

Zijn die ringen 'angel-eyes'???, en geloof me... ze zijn niet aangesloten... ik voel me echt een N00B

Afbeelding

Sans318ti

Re: angel eyes en xenon

Bericht door Sans318ti » 16 feb 2016, 10:30

Die ringen zijn inderdaad angeleyes, en ik heb ook geen xenon maar mijn koplampen zijn ook electrisch verstelbaar, als ik mn auto aanzet stelt hij ze automatisch goed.

Ovanjole
Berichten: 931
Lid geworden op: 22 jan 2014, 15:22

Re: angel eyes en xenon

Bericht door Ovanjole » 16 feb 2016, 11:52

misschien wel interessant om te achterhalen waarom ze niet aangesloten zijn? Maar met hulp van dit forum moet het wel te doen zijn ze aan te sluiten...

de koplampen stellen zichzelf altijd na het starten. jouw lampen kan je wel nog zelf stellen, xenons niet.

jopal
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2016, 21:37

Re: angel eyes en xenon

Bericht door jopal » 16 feb 2016, 21:01

Ja, ik kan ze vanuit de auto nog in hoogte verstellen. Klopt !!

Xenon dus niet op de optielijst.

Die 'angels' heb ik vanmorgen en vanmiddag aan inspectie onderworpen. Ze werden origineel gevoed door de stadslichten, Netjes met spanningsregelaar en bijbehorende stekkertjes, gesplitst in de kabelboom. Stekkertjes lagen los (tevens groen gecorrodeerd). Schoongemaakt, even aangesloten, links deed het, rechts niet. Doorgemeten, spanningsregelaar kapot.

Maar ze gaan er toch uit, ze horen daar niet.

Dank voor de reacties.

Volgende berichten zullen zoveel mogelijk gebundeld worden in een showroom topic. Wordt vervolgd

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”