probleem: claxon vs lichten

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Beemer320D
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 dec 2007, 18:52

probleem: claxon vs lichten

Bericht door Beemer320D » 26 dec 2007, 21:01

Beste Beemer bezitters. Voor de auto-electriciens onder jullie heb ik een vraagje:

Ik bezit een BMW 320D Touring van '99. De wagen is hersteld na een aanrijding vooraan (door onafhankelijke carrosserie)
Nu heb ik gemerkt dat wanneer ik bij koud weer (vries temp.) mijn lichten ontsteek de claxon een aantal ogenblikken begint af te gaan. Na een tijdje stopt het geleidelijk. Bij warm weder gebeurt zulks niet. De claxon luidt eveneens als ik mijn rechter richtingsaanwijzer op zet. claxon gaat dan met intervallen af.
Ik heb zo de indruk dat het probleem zich rechts vooraan voordoet aangezien de rechter koplamp bij het starten zwakker licht.

Waar moet ik het probleem zoeken. Is er ergens vals contact of licht het aan één of andere relais?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Gebruikersavatar
Hennep
Berichten: 3445
Lid geworden op: 18 sep 2007, 14:40
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: probleem: claxon vs lichten

Bericht door Hennep » 26 dec 2007, 21:07

Ik zou je graag willen helpen alleen heb ik weinig verstand van elektra, maar als ik het zo lees zou ik zeggen dat er een slecht relais tussenzit.
Stel jezelf ook even voor in het voorsteltopic graag met een foto van je bimmer natuurlijk. Misschien zijn er nog andere die je van een duidelijker antwoord kunnen voorzien.

Gebruikersavatar
Opt1mus
Berichten: 7302
Lid geworden op: 26 okt 2007, 22:29
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: probleem: claxon vs lichten

Bericht door Opt1mus » 26 dec 2007, 23:11

Hey!! weer een touring :duimen:

Raar probleem heb je idd, ook ik ben geen techneut maar iemand zal vast een idee hebben hier.

Ik ben benieuwd naar de foto's van de wagen, ben je van plan nog mods te doen?

Ohja, klik ook even voor de touring in de pol, de link staat in mijn onderschrift!
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Beemer320D
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 dec 2007, 18:52

Re: probleem: claxon vs lichten

Bericht door Beemer320D » 28 dec 2007, 10:36

Wel mijn BMWeeke is standaard geen mods. Ik wil hem ook niet te bombastisch maken, zo houden dus. Zoals gezegd heb ik hem als schadewagen gekocht (aanrijding met voorkant) en heeft een vriend hem opgelapt.
Van zodra ik foto heb getrokken zal ik deze hierop plaatsen.

Ik wacht uiteraard nog altijd op een antwoord op mijn vraag????

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”