Turbo's
Re: Turbo's
BMW 330D E46
Results for BMW 330D E46 Car Engine Turbo Info
Make Type Year Type HP kW motorcode Type Make Turbo number OE number
BMW 330D E46 1999 3.0 TD 184 135 M57D30 GT2256V GARRETT 704361-0005 2 249 951
BMW 330D E46 2000 3.0 TD 184 135 M57D30 GT2256V GARRETT 704361-0004 2 248 834
BMW 330D E46 2000 3.0 TD 184 135 M57D30 GT2256V GARRETT 704361-0006 2 249 950
MW 320 D E46
Results for BMW 320 D E46 Car Engine Turbo Info
Make Type Year Type HP kW motorcode Type Make Turbo number OE number
BMW 320 D E46 2000 2.0 TD 136 100 M47D20 GT1549V GARRETT 700447-0007 2247901H
BMW 320 D E46 2000 2.0 TD 136 100 M47D20 GT1749V GARRETT 700447-0005 2247297H
BMW 320 D E46 2001 2.0 TD 150 110 M47T GT1749V GARRETT 717478-0001 7787626
BMW 320 D E46 2002 2.0 TD 150 110 M47T GT1749V GARRETT 717478-0005 7787626G
BMW 320 D E46 2002 2.0 TD 150 110 M47T GT1749V GARRETT 717478-0006 7787626G
BMW 320 D E46 2002 2.0 TD 150 110 M47T? GT1749V GARRETT 750431-0009 7794144
die alpina turbo's die kan je zo niet bij een turbodealer bestellen... tenzij iemand anders het weet.. ?
ps die rode hebben alle 320d's vanaf 10/01/**/02 Faseliftmodel.
een turbo kost 850,- ex btw, 19% daarbij komt nog.. dat je een kleine beurt moet doen. (olie moet eruit) egrklep schoonmaken. je bent er minimaal 4uur mee bezig met demonteren/monteren zit op een lastige plek linksonderaan linker velg moet eraf binnenkap eraf dan pas kan je er bij. je oude turbo moet je inleveren. kortom als dit stuk gaat.. kost het zwaar geld. jemoet rekenen op 1550/tot 1680,- euro
even feitjes..
Het rotor toerental van een diesel motor turbo een snelheid kan behalen van 200.000 toeren per minuut waardoor de vanen van het compressorwiel een snelheid behalen van ongeveer 1350 km. per uur.
Een turbo rotor van 20.000 toeren per minuut tot over 150.000 toeren per minuut accelereert in minder dan 1 seconde.
De toegestane onbalans aan een turbo as op maximum toerental gelijk staat aan een kracht van 2 kilo en dat wij wel eens turbo's voor reparatie binnenkrijgen met een onbalans van 6 kilo en als u zich afvraagt of dit veel is dan moet u zich afvragen hoe het rijd met een baksteen aan uw velg.
De aangezogen lucht die de turbo binnenkomt, reist met een snelheid die bijna gelijk staat aan die van een mach 1.
De nieuwe generatie turbo's een toerental kunnen bereiken tot 220.000 toeren per minuut en dat de rotor van een Boeiing 747 ongeveer 7.000 toeren per minuut draait.
De gemiddelde uitlaatgas temperatuur in de turbo van een diesel ongeveer 800 graden is en bij een benzine turbo ongeveer 1000 graden is en dat is heet genoeg om glas te smelten.
Veel mensen aannemen, en dit is fout, dat het vuil wat er in de motor olie aanwezig is wordt weggenomen door het oliefilter voordat het belangrijke motoronderdelen bereikt en nog belangrijker, de turbo.
Als een turbo 4 seconden zonder olie draait er schade ontstaat aan de radiaallagers en het axiaallager. Als de turbo 8 seconden zonder olie draait zal deze onherstelbaar beschadigen.
Als een turbo 4 seconden zonder olie draait u dit mag vergelijken met een motor die 4 minuten zonder olie draait.
bron;turbochargers/turbohoet.
Results for BMW 330D E46 Car Engine Turbo Info
Make Type Year Type HP kW motorcode Type Make Turbo number OE number
BMW 330D E46 1999 3.0 TD 184 135 M57D30 GT2256V GARRETT 704361-0005 2 249 951
BMW 330D E46 2000 3.0 TD 184 135 M57D30 GT2256V GARRETT 704361-0004 2 248 834
BMW 330D E46 2000 3.0 TD 184 135 M57D30 GT2256V GARRETT 704361-0006 2 249 950
MW 320 D E46
Results for BMW 320 D E46 Car Engine Turbo Info
Make Type Year Type HP kW motorcode Type Make Turbo number OE number
BMW 320 D E46 2000 2.0 TD 136 100 M47D20 GT1549V GARRETT 700447-0007 2247901H
BMW 320 D E46 2000 2.0 TD 136 100 M47D20 GT1749V GARRETT 700447-0005 2247297H
BMW 320 D E46 2001 2.0 TD 150 110 M47T GT1749V GARRETT 717478-0001 7787626
BMW 320 D E46 2002 2.0 TD 150 110 M47T GT1749V GARRETT 717478-0005 7787626G
BMW 320 D E46 2002 2.0 TD 150 110 M47T GT1749V GARRETT 717478-0006 7787626G
BMW 320 D E46 2002 2.0 TD 150 110 M47T? GT1749V GARRETT 750431-0009 7794144
die alpina turbo's die kan je zo niet bij een turbodealer bestellen... tenzij iemand anders het weet.. ?
ps die rode hebben alle 320d's vanaf 10/01/**/02 Faseliftmodel.
een turbo kost 850,- ex btw, 19% daarbij komt nog.. dat je een kleine beurt moet doen. (olie moet eruit) egrklep schoonmaken. je bent er minimaal 4uur mee bezig met demonteren/monteren zit op een lastige plek linksonderaan linker velg moet eraf binnenkap eraf dan pas kan je er bij. je oude turbo moet je inleveren. kortom als dit stuk gaat.. kost het zwaar geld. jemoet rekenen op 1550/tot 1680,- euro
even feitjes..
Het rotor toerental van een diesel motor turbo een snelheid kan behalen van 200.000 toeren per minuut waardoor de vanen van het compressorwiel een snelheid behalen van ongeveer 1350 km. per uur.
Een turbo rotor van 20.000 toeren per minuut tot over 150.000 toeren per minuut accelereert in minder dan 1 seconde.
De toegestane onbalans aan een turbo as op maximum toerental gelijk staat aan een kracht van 2 kilo en dat wij wel eens turbo's voor reparatie binnenkrijgen met een onbalans van 6 kilo en als u zich afvraagt of dit veel is dan moet u zich afvragen hoe het rijd met een baksteen aan uw velg.
De aangezogen lucht die de turbo binnenkomt, reist met een snelheid die bijna gelijk staat aan die van een mach 1.
De nieuwe generatie turbo's een toerental kunnen bereiken tot 220.000 toeren per minuut en dat de rotor van een Boeiing 747 ongeveer 7.000 toeren per minuut draait.
De gemiddelde uitlaatgas temperatuur in de turbo van een diesel ongeveer 800 graden is en bij een benzine turbo ongeveer 1000 graden is en dat is heet genoeg om glas te smelten.
Veel mensen aannemen, en dit is fout, dat het vuil wat er in de motor olie aanwezig is wordt weggenomen door het oliefilter voordat het belangrijke motoronderdelen bereikt en nog belangrijker, de turbo.
Als een turbo 4 seconden zonder olie draait er schade ontstaat aan de radiaallagers en het axiaallager. Als de turbo 8 seconden zonder olie draait zal deze onherstelbaar beschadigen.
Als een turbo 4 seconden zonder olie draait u dit mag vergelijken met een motor die 4 minuten zonder olie draait.
bron;turbochargers/turbohoet.
Laatst gewijzigd door Chris op 26 dec 2007, 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
//.00.-// > /.-////.-///.-
Re: Turbo's
Ik was zelf ook nog niet verder gekomen dan dat het een speciaal voor Alpina geleverde turbo was, alvast bedankt voor deze info in ieder geval
Re: Turbo's
En in de 204 pk versie dan?
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Re: Turbo's
nu je het zegt idd! weet wel dat hetzelfde merk is.. alleen het type nummer weet ik zo even niet. als je dat wilt weten kan ik dat wel nagaan.Siemi schreef:En in de 204 pk versie dan?
//.00.-// > /.-////.-///.-
Re: Turbo's
Neuh, is niet zo belangerijk, maar hij mistte in het lijstje. Het is in ieder geval een turbo die het goed doet *D
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Re: Turbo's
Siemi schreef:Neuh, is niet zo belangerijk, maar hij mistte in het lijstje. Het is in ieder geval een turbo die het goed doet *D
een turbo heb je zo stuk.. elke morgen gelijk starten..vol gas wegtrekken kom je weer thuis gelijk je motor uitzetten.. dan verbranden je ''lagers'' die je ''rotor'' aandrijven. daarom herken je leaseautos op de snelweg duidelijk dan pluimt hij roetzwart de heletijd. naverloop verliest de auto zijn welbekende trekkracht (koppel)
//.00.-// > /.-////.-///.-
Re: Turbo's
Daar herken je extreem zwaar getunede diesels met bergen koppel juist ook weer aan... De optimale verbranding van diesel voor het vermogen geeft een hoop meer roet dan de meest optimale verbranding voor het milieu, driemaal raden waarop onze auto's afgesteld staan...
Geloof maar dat deze diesel niet pluimt omdat zijn turbo gaar is
En nog een omdat het ze grappig is...
Geloof maar dat deze diesel niet pluimt omdat zijn turbo gaar is
En nog een omdat het ze grappig is...